Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@01:54:28 GMT

جزئیات ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۱۴۱۷

جزئیات ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعدازظهر امروز در سومین جلسه ستاد انتخابات استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فرآیندهای برگزاری انتخابات از روز ۲۰ اسفندماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدارک مورد نیاز برای داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی عبارت از ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، به همراه اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر کلیه صفحات آن و اصل کارت ملی و تصویر آن و همچنین اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضع خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از دیگر مدارک مورد نیاز را ارائه یک قطعه عکس ۴×۳ جدید و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق‌دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت به انضمام اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر عنوان کرد.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: البته کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

وی افزود: به‌منظور ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی چهار شیوه ارائه شده است که بر اساس آن می‌توان نسبت به ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان اقدام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: یکی از شیوه‌های ثبت‌نام داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها از ساعت هشت صبح تا ۱۸ به مدت هفت روز از تاریخ بیستم اسفندماه است که با توجه به شرایط موجود کرونایی فعلی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام فاصله‌گذاری اجتماعی، این روش پیشنهاد نمی‌شود.

خجسته‌پور گفت: دومین شیوه برای ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی، استفاده از اپلیکیشن موبایلی بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور است که توصیه می‌شود تا داوطلبان با تلفن همراه متعلق به خود ثبت‌نام اولیه در این اپلیکیشن را به انجام رسانده و پس از دریافت کد رهگیری به فرمانداری شهرستان مراجعه و در مدت کوتاهی ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

وی بیان کرد: روش سوم ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورای اسلامی استفاده از نسخه دسکتاپ در کامپیوترهای شخصی است که داوطلبان پس از مراجعه به سایت و انجام پروسه ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری با مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت‌نام خود اقدام می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: چهارمین روش ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ثبت اطلاعات در سامانه وزارت کشور و دریافت کد رهگیری است که در این روش نیز لازم است تا پس از دریافت کد رهگیری با مراجعه به فرمانداری شهرستان به‌منظور نهایی کردن ثبت‌نام اقدام شود.

خجسته‌پور افزود: در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ دو انتخابات همزمان در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم یک انتخابات سالم، همراه با رقابت و مشارکت بالا را برگزار کنیم.

وی گفت: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز انجام می‌شود و بنابراین در پروسه زمانی ثبت‌نام از داوطلبان عضویت شورای اسلامی شهرها نیازی به مراجعه این دسته از علاقه‌مندان نبوده و لازم است ضمن اقدام به‌موقع به‌منظور اخذ گواهی عدم سوءپیشینه در زمان‌بندی مشخص‌شده جهت ثبت‌نام در انتخابات شورای اسلامی روستا اقدام کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات سمنان معاون سیاسی استاندار سمنان داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی ثبت نام داوطلبان عضویت انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام از داوطلبان دریافت کد رهگیری خجسته پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است

ایسنا/ایلام دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس شورای اسلامی است.

«خدابخش داودی‌نصر» با حضور در ایسنا در خصوص انتخابات و نتیجه آن اظهار کرد: به لطف خدا و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان با حضور خوب مردم برگزار شد در حالی که رسانه‌های دشمن شیطنت می‌کردند و برخی تریبون‌های داخلی نیز با آن‌ها همسو شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: حضور حدود ۵۰ درصدی مردم کشور در این انتخابات نوید تشکیل مجلسی قوی را برای قانون‌گذاری و نظارت، داشت، امنیت انتخابات عالی بود و از طرفی حضور کاندیداها از طیف‌های مختلف، رقابت خوبی را در کشور ایجاد کرد و تکلیف ۲۴۵ نفر از منتخبان مردم مشخص شد که نتیجه بسیار خوبی بود.

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان ایلام و دبیرجامعه اسلامی مهندسان استان ادامه داد: ارکان سیاسی در استان ایلام، این بار با رویکردی مناسب و متفاوت از دوره قبل، به انتخابات ورود کردند و شعبه وحدت نیروهای انقلاب استان و هم شعبه ائتلاف نیروهای انقلاب استان سه نفر را در استان به مردم معرفی کردند، نتیجه انتخابات در استان زیبا بود و هر سه منتخب از اردوگاه اصولگرایان هستند.

داودی‌نصر افزود: منتخبان مردم در استان بر سر بحث توسعه استان اشتراک تئوریک و فکری دارند.

وی عنوان کرد: ما در شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی بنا داریم برای تشکیل فراکسیون وحدت گام برداریم و تا کنون اعضای این فراکسیون از بین منتخبان مردم در کشور به عدد خوبی رسیده است، هدف از تشکیل این فراکسیون پیگیری برنامه‌های مطلوب کشور و استان‌هاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • دورهمی با طعم دید و بازدید و رفع مشکلات خویشاوندی
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان