Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@12:57:06 GMT

همکاری ایران و چین برای ساخت آینده بهتر

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۲۲۷۷

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته دولت چین، هدف آینده این پروژه بنیان نهادن یک سیستم اقتصادی باز در سطح بالا، ارتقاء کیفیت توسعه پروژه و ایجاد شبکه منطقه آزاد تجاری با استاندارد بالا در جهان است.

ایران به عنوان یک کشور مهم در امتداد جاده ابریشم و پروژه یک کمربند یک جاده با منابع طبیعی غنی و مزایای جغرافیایی و ژئوپولتیکی که در تقاطع آسیا و اروپا واقع گردیده است، می‌تواند از منافع این پروژه بهره های زیادی ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امسال پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و ایران است. در آینده دو کشور قطعاً همکاری های خود را در همه زمینه ها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و غیره گسترش می‌دهند تا به طور مشترک آینده ای بهتر را بسازند

در قرن بیست و یکم متاسفانه فقر همچنان یکی از بزرگترین چالش های جهان است. در حالیکه چین با خارج کردن صدها میلیون نفر از فقر در سال های اخیر به یک موفقیت بزرگ بین المللی دست یافته، چنین تجربه چشمگیری می‌تواند به عنوان یک الگو برای فقر زدایی در کل جهان و خاورمیانه مانند کشورهای سوریه و عراق باشد تا مردم این کشور ها از فقر رهایی یابند.
همچنین دستاورد چین در دستیابی به فن‌آوری ها و نوآوری‌های پیشرفته توجهات زیادی را در جهان جلب کرده است.
سعید لیلاز اقتصاددان مطرح ایرانی می‌گوید رشد سریع چین در تکنولوژی های پیشرفته خیره کننده است و پروژه‌های کاوش ماه و مریخ و دیگر پروژهای علمی خدمت بزرگی به بشریت در زمینه مهندسی هوا فضاست.
وی می افزاید که توسعه و گسترش نسل پنجم ارتباطات مخابراتی توسط چین نشان از آن دارد که تکنولوژی مخابراتی و تلفن هوشمند در چین آینده این بازار را رهبری خواهد کرد.
ما به عنوان شهروندان کشور چین فکر می‌کنیم که یک چین قدرتمند، توسعه یافته و مدرن؛ نوید یک آینده بهتر برای همه جهان به ویژه کشورهای مستقل را می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چین ایران همکاری اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • سفر به قلب سریلانکا
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است