Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش مسلمی نداشتن روحیه جهادی را علت ناامیدی امروز مردم از عملکرد مسئولان عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار سیاوش مسلمی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران در ساری اظهار کرد: این دست از مراسمات، بهانه‌ای است برای تجلیل از اصحاب رسانه‌ای که شبانه روز، بی ادعا در عرصه‌های گوناگون و در پیچیده‌ترین جنگ رسانه‌ای دشمن به عنوان افسران و پیشتازان مقابله با جنگ رسانه‌ای در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اساس و پایه اینگونه که جشنواره‌ها که با محوریت رسانه‌ها برگزار می‌شود بر این نکته است که یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین مولفه‌های قدرت ملی هر کشور دارا بودن رسانه‌های بسیار اثرگذار است و امروز دشمن به‌واسطه هزینه‌های هنگفت و خسارات سنگین در حوزه اقتصادی تمایلی به جنگ سخت ندارد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، خاطرنشان کرد: به واسطه برخی از مزیت‌های حاضر بر زیست بوم جهانی امروز اکثر نظریه پردازان امنیتی تمایلی بر به راه انداختن جنگ سخت ندارند؛ در گذشته حرف از شبیخون فرهنگی و عملیات روانی بود؛ اما آنچه که امروز هم تاکید مقام معظم رهبری است و هم همه کارشناسان رسانه‌ای به آن اذعان دارند؛ جنگ شناختی است؛ یعنی تاثیر بر اعتقادات، باورها و نظام ادراکات جامعه هدف و به ویزه نخبگان یک کشور.

مسلمی ادامه داد: در بستر فضای مجازی و در بزرگراه‌های اطلاعاتی با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین در ابعاد عمومی، سیستمی، فردی و اجتماعی دشمن در حال برنامه ریزی است؛ لذا در این میان برخی بر این باورند که دسترسی آبیشتر و سریع‍‌تر به اطلاعات به حل مشکلات کمک می‌کند اما به باور کارشناسان علوم تربیتی این یک باور اشتباه است.

وی بیان کرد: استفاده روزافزون از فضای تکنولوژی‌های نوین باعث شده است تا انسان‌ها از یکدیگر بیشتر فاصله بگیرند و لذا ابزارهای مجازی را همنشین خود کنند؛ امروز در فضای خانواده نیز صحبت‌های میان افراد کمتر شده است و بیشتر هر فرد در حال صحبت با دوستان مجازی خود است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، تاکید کرد: امروز به واسطه کاهش ارتباطات کلامی و وابستگی به ابزارهای نوین، چیزی که عاید جامعه شده است چیزی جز جدایی عاطفه‌ها نیست و لذا جدا از آمار بالای طلاق باید بگوییم جدایی عاطفی بیشتر از طلاق در جامعه وجود دارد.

مسلمی عنوان کرد: در جنگ مجازی بر خلاف جنگ نظامی وقتی صحبت از تلفات انسانی می‌شود نه تنها یک فرد از جبهه خودی کم می‌شود بلکه یک نفر به جبهه دشمن اضافه می‌شود و لذا بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در دوران جنگ با همه ناملایمات اقتصادی و مشکلات متعدد معیشتی، مردم فرزندان‌شان را برای حضور در جبهه‌ها آماده می‌کردند؛ اما چه شد که کشور عزیز ما با این همه پیشرفت و برخورداری، حالا مردم ناامید هستند؛ امروز یکی از شگردهای دشمن یعنی نا امیدی را بر آحاد مردم گسترانیده است؛ این‌ها خاصیت جنگ شناختی است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، مطرح کرد: چه اتفاقی افتاد که آن مردم با آن عظمت، با همه فشارهای اقتصادی، آنچنان استوار و پایدار بودند اما امروز این چنین ناامید شدند؛ نه نا امید به انقلاب، نه نا امید به نظام؛ نا امید به عملکرد تعداد زیادی از مسئولین که روحیه جهادی ندارند.

مسلمی گفت: مردم عزیز ما همواره پای انقلاب و نظام بودند؛ همه روزه در فضای مجازی هجمه فراخوان‌های مختلف به مردم را می‌بینید، اما مردم ما هیچ توجهی نسبت به این فراخوان‌های بی محتوا و با هدف براندازی نظام ندارند؛ اما واقعا مردم ما نا امیدند.

وی تصریح کرد: مردم از عملکرد غیردینی و نداشتن روحیه جهادی مسئولان بزرگوار کشور نا امیدند، این وظیفه اصحاب رسانه را بسیار سنگین می‌کند که ما بتوانیم با مطالبه‌گری و تبیین شاخصه‌های یک مدیر جهادی، مردم را به آنجا برسانیم که یک فرد واقعا جهادی را برای مسند مدیریتی و اجرایی کشور انتخاب کنند و این یکی از وظایف و رسالت‌های سنگین اصحاب رسانه به ویژه اصحاب رسانه بسیجی است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، متذکر شد: در این فضای غبارآلود رسانه‌ای که دشمن با پیچیدگی هر چه زیاد و گستردگی تمام در حال فعالیت است تا برداشت‌های مردم را از ماجراها و جریانات تغییر دهد، تنها راه برون رفت، ارتقای آگاهی و سطح بالای سواد رسانه‌ای است که باید در جامعه برای افزایش هوشیاری مردم شکل بگیرد.

مسلمی اذعان کرد: این مهم نیازمند ظرافت، دانستن به علم روز و جدید سواد رسانه‌ای تمام اصحاب رسانه است و لذا اگر بخواهیم هوشیاری مردم را نسبت به اقدامات و عملکرد دشمن بالا ببریم؛ قطعا باید در حوزه عملیات روانی، هر یک از فعالان اصحاب رسانه باید یک کارشناس خبره در حوزه عملیات روانی باشد؛ چون دشمن با بهره گیری از تکنیک‌های عملیات روانی در حال عملیات و جنگ شناختی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه کربلای مازندران عملیات روانی روحیه جهادی اصحاب رسانه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با اشاره به اینکه مسئولان، دولتمردان و دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه باید در مقابل شهروندان، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشند، پیش از آن باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند و این تفاوت جدی نظام اداری ما با دیگر نظام‌های اداری است.

رئیس جمهور افزود: در نظام اداری اگر کسی قبول مسئولیت کند باید به طور کامل و بدون هیچ‌گونه کوتاهی مسئولیت خود را به انجام برساند چرا که هر کوتاهی و کاستی از سوی هر فرد و یا مسئولی نه فقط در حوزه مسئولیت او، بلکه به شکل دومینووار همه نظام اداری را متاثر می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه مسئولان در بخش‌های مختلف موظف هستند موقعیت و عملکرد خود را بررسی کرده و ببینند که آیا عملکرد مطلوبی داشته‌اند یا می‌توانسته بهتر هم عمل کند، اظهار داشت: همه مسئولان عملکرد خود را مورد بازنگری قرار دهند و ببینند که آیا در عرصه علمی، فناوری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، اجرای عدالت و اعتلای استقلال کشور به خصوص در عرصه اقتصادی می‌توانسته‌اند بهتر عمل کنند یا خیر!

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئولان ببینند آیا عملکرد آنها در حل مشکلات، اجرای عدالت و ارتقای سرمایه اجتماعی موثر بوده است یا نه و اگر نشده در فرآیند کاری خود را مورد بازنگری قرار دهند. ببینید انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم و اقتضای انقلابی زیستن، اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب، درس‌خوانده و صاحب سابقه و تجربه برآورده شده یا نه و اگر نشده باید طرحی نو در انداخته شود.دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم نظام بروکراسی و القاب و عناوین ما را از تلاش برای حل مشکلات و پیشبرد امور در اعتلای استقلال کشور، اجرای عدالت، توسعه یافتگی متناسب با نظام انقلابی ما دور کرده یا حتی روند کار ما را کُند نماید.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منصوری: مسئولان در پناه مردم ایران هستند
  • سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم