Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رقیه یادگاری» عصر روز یکشنبه در نشست کارگروه آموزش و پژوهش استان مرکزی افزود: دانشگاه صنعتی اراک در نسبت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد هیات علمی رتبه یازدهم و در زمینه نسبت قراردادهای در حال اجرا به تعداد پایان نامه‌های تکمیلی رتبه نهم را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اراک در نسبت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به تعداد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی رتبه هفت و در نسبت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به مراکز رشد وابسته رتبه نهم را به خود اختصاص داده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی تفرش نیز در نسبت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد پرسنل فعال در این قراردادها رتبه ششم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌است.

یادگاری افزود: دانشگاه‌های کشور سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ قرارداد با صنعت و جامعه داشتند که تعداد این قراردادها نسبت به سال ۹۲ حدود ۲ و هشت دهم برابر افزایش یافته ‌است.

وی ادامه داد: قراردادهای دانشگاه‌های کشور با صنعت و جامعه سال گذشته از نظر مالی ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۲ که ۳۳۵ میلیارد تومان بود، ۶ و چهار دهم برابر افزایش یافته ‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: مبلغ جذب شده از قراردادهای منعقد شده بین دانشگاه‌های کشور با صنعت و جامعه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۲ که ۱۴۳ میلیارد تومان بود، ۲ و هشت دهم برابر افزایش یافته ‌است.

یادگاری، تعداد فرصت‌های مطالعاتی سال گذشته در صنایع را ۱۱۴ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد این فرصت‌های مطالعاتی نسبت به سال ۹۲ که ۱۴ نفر بود، هشت برابر افزایش یافته ‌است.

۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو در ۷۵ مرکز آموزش عالی استان مرکزی اشتغال به تحصیل دارند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی دانشجو دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی دانشجو اراک استان مرکزی دانشجو دانشگاه اخبار کنکور برابر افزایش یافته میلیارد تومان دانشگاه های کشور حال اجرا نسبت به سال ۹۲ دانشگاه صنعتی استان مرکزی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند

به گزارش خبرنگار مهر، ، فاضل احدی پیش از ظهر جمعه در دیدار با بسیجیان فناور اظهار کرد: فناوران به عنوان مرجع دانشی می توانند در زمینه تحقق شعار سال نقش آفرینی کنند و فضای امید و آینده نگری را توسعه دهند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تولید در جامعه زمینه بهره‌مندی آن جامعه از رفاه، آسایش و ایمنی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: با دست‌یابی به پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه و مراکز علمی فرصت رشد و تولید پایدار نیز مهیا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بحث تولید را با دانش‌بنیان بودن تولید گره زدند به این معنی که اگر قرار است کاری انجام دهیم، مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و بر اساس توسعه پایدار باشد.

احدی گفت: با توجه به رویکردهای جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل در سال جدید، باید بیش‌ازپیش در راستای تحقق شعار سال و افزایش شرکت های دانش بنیان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه تولیدی پایدار است که بر پایه فناوری بوده و پشتوانه علمی داشته باشد، افزود: فارغ‌التحصیلان باید متناسب با تخصصی که یاد می‌گیرند، بتوانند ایده‌های علمی خود را در قالب مسئله محوری و هسته سازی تبدیل به محصول، شغل و کسب درآمد کنند تا در جامعه خود نقش‌آفرین باشند یعنی محور اصلی تولید مبتنی بر دانش و دانش‌بنیان باشد تا توسعه پایداری را ایجاد کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با حمایت از طرح ها و ایده های فناورانه، و اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان مأموریت‌های جدید خود در حال فعالیت است، اظهار کرد: توسعه تیم ها و هسته های دانشی و پژوهشی در راستای کشف مسئله و حل آن ها می تواند مشکلات اساسی استان در بخش های مختلف را که منشعب از این مسائل هستند نقش بسزایی ایفا کنند.

احدی با تأکید بر اینکه ضروری است دانشگاه ها و مراکز علمی نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی، کارآمد و متخصص تربیت کند، ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان، دانشگاه ها و مراکز علمی بایستی دانشجویان را به‌عنوان قوه عاقله کشور با نگاهی بر انسان‌ساز بودن در کنار پرورش و تربیت افراد مفید برای جامعه، مسئله محور بودن به‌ویژه در حوزه فناوری و ایجاد توسعه پایدار، نگاه به درون و ظرفیت‌های جامعه برای تحقق شعار سال تربیت کنند که در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6082380

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور
  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی