Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:55:20 GMT

9 کتاب موضوعی شهدا منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۳۹۶۱

9 کتاب موضوعی شهدا منتشر می‌شود

علیرضا نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اهمیت معرفی شهدای بومی استان به مخاطبان کودک و نوجوان، لزوم فعالیت تیم متخصص کودک و نوجوان در حوزه‌ نشر آثار دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اهمیت گسترش مفاهیم دفاع مقدس و انعکاس آن توسط متخصصان این امر در قالب مجموعه آثار کیفی شعر و داستان و نشر آثار در حوزه‌ شهدا برای کودکان و نوجوانان از دغدغه‌های ملی و ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در راستای معرفی شهدای زنجانی کنگره 3535 شهید برگزار خواهد شد، اضافه کرد: کنگره ۳ هزار ۳۵۳ شهید استان که در پاییز سال آینده (۱۴۰۰) با مشارکت ادارات و سازمان‌های مختلف برگزار خواهد شد با حمایت ۱۷ کمیته برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه مسؤولیت کمیته کودک و نوجوان به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان سپرده شده است، گفت: اعضای کمیته کودک و نوجوان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان متشکل از ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهاد کتابخانه‌های عمومی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شهرداری زنجان است.

وی تصریح کرد:  برای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان برنامه‌هایی همچون تالیف ۹ عنوان کتاب، مسابقه دیوارنگاری و قصه‌گویی اعضای برتر کانون در حوزه‌ شهدا و در فضای مجازی و مدارس را تدارک دیده است.

نوری با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای استان زنجان از اهداف اصلی این کنگره محسوب می‌شود، ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و زمینه آشنایی جوانان و نسل‌های آینده جامعه را با شهدای گرانقدر استان فراهم کرده و بهترین ظرفیت برای معرفی زنجان به عنوان شهر غواصان دریادل است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس کودک شهید نوجوان علیرضا نوری کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تولید ۱۰ فیلم سینمایی در کنگره‌های شهدای سال گذشته و سال جاری در دستور کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار عبدالرضا آزادی امروز در ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کنگره‌های شهدا باید با جریان‌سازی و فراگیرانه بتواند ذهن عموم مردم را درگیر کند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته هر کنگره شهدا حداقل یک فیلم سینمایی تولید کرده است و لازم است هر کنگره شهدا 50 تا 100 مستند پرمحتوا تولید کند، عنوان کرد: تولید 10 فیلم سینمایی در کنگره‌های شهدای سال گذشته و سال جاری که برگزار می‌شود، در دستور کار است.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه تدوین شناسنامه ایثار و شهادت یک کار هویت‌ساز در مقابل القای بی‌هویتی دشمن در جامعه است، مطرح کرد: در دومین کنگره شهدای این استان لازم است کار هنری و جریان‌ساز انجام شود.

آزادی با تأکید بر شهید‌محور بودن کنگره‌های شهدا، ادامه داد: نهضت سرگذشت‌پژوهی برای شناخت شهدا لازم است که باید برای آن کمبودهای موجود برطرف شود. باید با زبان هنر، یاد شهدا را در میان جامعه زنده نگه داشت.

وی با تأکید بر اینکه انتقال پیام شهدا به جوانان امروزی باید با زبان هنر انجام شود، گفت: هدف از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا، جریان‌سازی فکری و امیدآفرینی است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد