Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:36:35 GMT

افتتاح بیست و دومین کتابخانه عمومی روستایی در گیلانغرب

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۴۰۴۲

افتتاح بیست و دومین کتابخانه عمومی روستایی در گیلانغرب

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر امروز به مناسبت هفدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه عمومی روستایی شهید مطاع نوروزنژاد در روستای کل کش گیلانغرب افتتاح شد.

معصومه حسنی خونسار در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی شهید مطاع نوروز نژاد اظهار کرد: این کتابخانه بیست و دومین کتابخانه روستایی استان کرمانشاه و پنجمین کتابخانه عمومی در شهرستان گیلانغرب بوده که به مساحت ۵۸۰ متر مربع و زیر بنای ۳۲۰ متر مربع احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کتابخانه عمومی شهید نوروزنژاد دارای بخش‌های مختلفی از جمله مخزن اصلی، مرجع، سالن مطالعه، بخش کودک، نشریات، دفاع مقدس و کمک درسی بوده و آماده ارائه خدمات به شهروندان گیلانغرب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه کتابخانه شهید نوروزنژاد دومین کتابخانه افتتاح شده در شهرستان گیلانغرب طی سال جاری است، گفت: زمین این کتابخانه توسط شورای اسلامی روستا و از محل کمک‌های مردمی واگذار شده و ساخت آن مصوب سفر مقام معظم رهبری و از محل اعتبارات استانی بوده است.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی شهید نوروزنژاد حدود چهار هزار نسخه کتاب دارد و از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی سهمیه ویژه منابع اولیه را دریافت خواهد کرد.

کوروش محمودیان در مراسم افتتاحیه کتابخانه شهید نوروزنژاد گیلانغرب بیان کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین مقوله‌های توسعه فرهنگی است که باید در رأس امور قرار گیرد.

فرماندار شهرستان گیلانغرب افزود: روستای کل کش یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای شهرستان گیلانغرب بوده و مردمی بسیار فرهنگی و کتابخوان دارد.

گفتنی است، روستای کل کش از توابع شهرستان گیلانغرب ۲ هزار و ۲۰۰ نفر و شهرستان گیلانغرب ۵۷ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 5164278

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه نهاد کتابخانه های عمومی کشور مراسم افتتاحیه کتابخانه روستایی گیلانغرب کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل گرگان شهرستان کرج شیراز عکس استانها اراک کرونای انگلیسی انتخابات 1400 شهرستان گیلانغرب کتابخانه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از کتابخانه عمومی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کرد.

مرتضی آقاتهرانی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه عنوان کرد: اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور ضرورت دارد.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

آقاتهرانی ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم مجدانه تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج شده و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

وی در رابطه با بودجه فرهنگی سال 1403 به ویژه بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد. سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از کتابخانه تازه تاسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متأسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ دسترسی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشالله احداث این کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت باشد و شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرز و بوم باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است
  • برگزاری ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در شیراز