Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  هرالداستاد، نماینده ویژه نروژ در امور سوریه و عراق که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است روز یکشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات جاری در عراق و سوریه و راه‌های مقابله با عوامل ناامن ساز در منطقه، خصوصاً گروه‌های تروریستی تکفیری بحث و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم همکاری‌های دوجانبه با نروژ در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین المللی، اظهار کرد: امنیت و ثبات در محیط همسایگی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کشورمان از هر گونه تلاشی در این خصوص مضایقه نخواهد کرد کما اینکه بنا به دعوت دو دولت عراق و سوریه نقش بی بدیلی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در آن کشور‌ها ایفا کرده است.

وی در این دیدار همچنین به موضوع برجام به عنوان بزرگترین دستاورد دیپلماسی در منطقه آشوب زده غرب آسیا اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا در ادعای خود برای بازگشت به برجام جدی است راه آن ساده است، به توافقی که از آن خارج شده است بازگردد و به تمامی تحریم‌هایی که در دولت گذشته آن کشور علیه ایران برقرار شده است خاتمه بخشد و جمهوری اسلامی ایران نیز همان طور که در بالاترین سطح اعلام داشته است پس از راستی آزمایی اقدامات آمریکا، به تمامی تعهّدات برجامی خود باز خواهد گشت.

نماینده ویژه نروژ در امور سوریه و عراق در این دیدار با تشریح اقدامات انسان دوستانه آن کشور در منطقه، علاقه مندی کشورش برای ادامه رایزنی‌های سیاسی با جمهوری اسلامی ایران در امور منطقه‌ای را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای توافق برجام تحریم های آمریکا جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد بلیغ الرحمان استاندار ایالت پنجاب ضمن استقبال از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در کاخ نخست وزیری از حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران،  محمد جمشیدی معاون سیاسی رئیس جمهور،  محمد صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه،  رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور حضور یافتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، سفیر این کشور در پاکستان و برخی از مسئولان دولت ایالت پنجاب نیز از دیگر شرکت‌کنندگان این نشست بودند.

پیش از این، خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و رئیس دولت این استان پرجمعیت پاکستان نیز به دیدار رئیس جمهور رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران