Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که بازیابی کامل برجام باید شامل برداشته شدن تحریم‌های ایران باشد.

به گزارش مشرق؛  «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر به موضوع راستی آزمایی درباره برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «راستی آزمایی قابل اعتماد در ایران برگه چانه‌زنی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع بخشی از بازیابی اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک توسط تمامی طرف‌ها خواهد بود که باید شامل برداشته شدن تحریم‌ها نیز باشد.»

اولیانوف این پیام را در واکنش به پیام توییتری نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در وین اتریش منتشر کرده است.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در وین پیشتر پیامی در توییتر درباره راستی آزمایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرده و در این پیام نوشته بود: «آمریکا با راستی آزمایی قابل اعتماد در ایران به عنوان برگه‌ای برای چانه‌زنی برخورد نخواهد کرد. در عوض، چنین راستی آزمایی ادامه دهنده امکان دستیابی به نتیجه‌ای است که اکنون بسیاری از ما به دنبال آن با ایران هستیم.»

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیام توییتری دیگری به اظهارات مقامات آمریکایی درباره همکاری نزدیک با متحدان درباره برجام نوشت: «روسیه آماده تعامل با شما و دیگر شرکای برجام در راستای بازیابی کامل تعهدات در توافق هسته‌ای در اسرع وقت است.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین بین‌المللی از توافق هسته‌ای که مورد تایید سازمان ملل بود خارج شد. ترامپ درصدد بود با در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری،‌ ایران را مجبور کند که به میز مذاکره آمده و توافقی که مورد نظر تیم دولت او بود حاصل شود.

اما وی در حالی روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به کار خود پایان داد که به هدف خود در قبال ایران دست نیافت و با وجود بدعهدی تروئیکای اروپا، ایران با در پیش گرفتن صبر راهبردی، همچنان توافق برجام را حفظ کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که تنها زمانی به توافق هسته‌ای با ایران باز خواهد گشت که نخست ایران کاهش تعهدات خود را متوقف کرده و کاملا به تعهداتش پایبند شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی در واکنش به این درخواست واشنگتن تاکید کرده‌اند که آمریکا نخست از برجام خارج شده و تنها پس از پایبندی کامل به برجام و راستی آزمایی آن از سوی ایران، کاهش تعهدات برجامی خود را باز خواهد گرداند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحریم ها روسیه ایران برجام میخائیل اولیانوف آمریکا راستی آزمایی بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه برای بررسی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

مهند الاکلوک، نماینده فلسطینی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت: «این نشست در خصوص نسل‌کشی اسرائیل، کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه و وتوی آمریکا علیه درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل برگزار می‌شود».

به گفته آژانس دفاع مدنی غزه، پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از منطقه پس از یک حمله زمینی ۴ ماهه، حداقل ۲۸۳ جسد از یک گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر جنوبی خان یونس پیدا شد.

هفته گذشته آمریکا پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

فلسطین نشست روز چهارشنبه را برای گفتگو درباره حملات اسرائیل در غزه و کرانه باختری اشغالی درخواست کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم