Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رسانه‌های یمنی یکشنبه شب گزارش دادند، در ساعت‌های گذشته تحرک دیپلماتیک وسیعی برای انعقاد قرارداد آتش‌بس میان دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله و عربستان جریان داشته است.
به گزارش این رسانه‌ها، این تحرکات البته با تشدید حملات هوایی بازدارنده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مناطق مختلف عربستان روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسانه‌ها به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش دادند که تماس‌های فشرده‌ای میان سلطان‌نشین عمان؛ جایی که هیأت انصارالله در آن حضور دارد و دولت عربستان به رهبری "طرف‌های بین‌المللی و در رأس آنها "تیموتی لیندرکینگ" فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن جریان دارد.
برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند که تحرکاتی نیز برای تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای برای توقف جنگ در یمن همزمان با نزدیک شدن به هفتمین سالگرد این جنگ جریان دارد.
درخواست‌های بین‌المللی برای توقف جنگ در مارب البته همزمان با پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای کنترل استان راهبردی و نفت‌خیز مأرب و نیز حملات موشکی و پهپادی به عمق خاک عربستان صورت گرفته است.
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از اوایل فوریه (بهمن) به منظور آزادسازی استان نفت خیر و استراتژیک مارب که آخرین سنگر نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان در شمال این کشور به شمار می‌آید، پیشروی کرده و موفق به بازپس‌گیری مناطق مهم و راهبردی شدند.
پیشتر آژانس مطبوعات یمن به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از انجام یک عملیات گسترده و درگیری با نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی و فراری یمن در پشت روستای «الزور» توانستند با آزادسازی روستای «الروضه» در منطقه مرکزی «جبل البلق»، علاوه بر مناطق کوهستانی به ساحل جنوبی و جنوب شرقی دریاچه سد مارب دست یابند.
بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دو روز گذشته توانستند پس از وارد کردن خسارات سنگین به نیروهای متجاوز سعودی علاوه بر سیطره بر سلسله ارتفاعات «الجبلیه»، دامنه کنترل خود بر سد مارب را از سمت ضلع شمالی را گسترش دهند.
منبع: ایرنا برچسب ها: انصارالله ، عربستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: انصارالله عربستان ارتش و کمیته های مردمی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی دردیدار با فرماندهان ومسئولان ارتش درمنطقه شمال‌غرب که به مناسبت ۲۹ فروردین ترتیب یافته بود افزود:نیروهای مسلح کشورمان لشکر خدا هستند وتنها نیروهایی درجهان اسلام هستند که از مقابل قرآن رژه رفته واین افتخار بزرگی برای همه نیروهای مسلح هستند.

وی بااشاره به جواب دندان شکن نیروهای مسلح به یاوه گویی های رژیم اسرائیل در روزهای گذشته افزود:این عمل نیروهای مسلح نشان داد که کشورصهیونیستی اسرائیل نه تنها شکست ناپذیر نبوده‌ بلکه بسیارهم آسیب پذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی گفت:توطئه های فراوان برای ارتش ازاوایل پیروزی انقلاب بوده که همه اینها بادرایت رهبری  وامام راحل نقش برآب شده است.

امیر سرتیپ دوم امان اللهی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش هم  دراین دیدار گفت:بدنه ارتش ازروزهای اول انقلاب باملت بوده وازابتدا هم موردتایید امام راحل ورهبر معظم انقلاب بود.

دیگر خبرها

  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • احضار رونالدو به کمیته انضباطی
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • احضار رونالدو به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان
  • احضار رونالدو به کمیته انضباطی: پارتی‌بازی در کار نیست
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند