Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خالد جعفری شامگاه یکشنبه در سی‌امین جلسه ستاد تنطیم بازار کردستان اظهار داشت: عده‌ای به دنبال این هستند که بگویند کسی به فکر مردم نیست، بنابراین برای اینکه مردم در این شرایط مشکلات کمتری داشته باشند، باید شفاف سازی لازم در بحث توزیع و قیمت کالا انجام شود.

وی بزرگنمایی در مورد وضعیت بازار را امری ناشایست و اجحاف در حق مسوولان بخش‌های دولتی و غیردولتی دانست و افزود: باید تدابیر لازم برای عرضه بهتر کالا و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اندیشیده شود تا مانع از سواستفاده افراد فرصت طلب شویم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه اصناف و مجموعه دولت باید بر اساس واقعیات بهتر عمل کنند، اضافه کرد: دغدغه امروز مسوولان از جمله رهبر معظم انقلاب، همین گرانی شب عید است، که باید برای حل آن در کنار هم باشیم و بهتر عمل کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه مردم از این نگران هستند که مسوولان به بالا بودن قیمت‌ها بی‌توجه باشند، یادآور شد: در شرایط کنونی و جنگ اقتصادی، باید به مردم اطمینان و آرامش داد تا فشار روانی بر جامعه وارد نشود.

وی شیوه توزیع کالا در بازار را نامناسب عنوان کرد و اظهار داشت: بر برخی کالاها از طریق دولت نظارت می‌شود و حساسیت‌ بیشتری نسبت به این اقلام وجود دارد، همچنانکه تزریق بیشتر شکر با قیمت مصوب در بازار در دستور کار قرار دارد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان بر لزوم شناسایی محل‌های جدید عرضه میوه شب عید و نصب بنر در سردرب این اماکن تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها نیز باید با اطلاع‌رسانی مناسب و صحیح، مانع از متضرر شدن مردم و سواستفاده افراد سودجو شوند.

تامین میوه شب عید
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه به تامین میوه شب عید در استان اشاره کرد و افزود: امسال قیمت میوه شب عید به دلیل شیوع کرونا بیشتر شده است، به طوریکه قیمت یک کیلوگرم پرتقال از ۴۲ هزار ریال سال گذشته به ۱۰۵ هزار ریال در سال جاری افزایش یافته است.

محمد دره‌وزمی قیمت سیب شب عید را در سال گذشته ۴۰ هزار ریال و امسال ۹۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: ۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب برای توزیع در بازار به استان حمل شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در نیمه دوم امسال تامین شد، اضافه کرد: در این مدت، پنج هزار و ۹۶۰ تن روغن تامین و توزیع شد که چهار هزار و ۶۶۹ تن آن توسط شرکت‌های توزیع و یک هزار و ۲۹۱ تن نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت توزیع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: نیمه دوم امسال یک هزار و ۷۰۴ تن برنج، یک هزار و ۲۵۴ تن شکر، ۸۶۰ تن مرغ منجمد و یک هزار و ۵۰۰ تن روغن جامد در استان تامین و توزیع شد.

قیمت مرغ کنترل می‌شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم با بیان اینکه وضعیت جوجه ریزی استان نسبت به کشور مناسب است، افزود: در بهمن ماه چهار میلیون و ۸۹ هزار و ۲۷۸ قطعه جوجه ریزی شد که ۶ درصد از مدت مشابه پارسال کمتر بود و در دی ماه چهار میلیون و ۴۴۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی شد که هفت درصد رشد داشت.

فرید سپری با اشاره به اینکه در اسفند ماه تاکنون یک میلیون و ۹۲۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است، یادآور شد: روزانه نزدیک به ۶۵ تا ۸۵ هزار قطعه در پنج کشتارگاه کشتار و ۱۲۰ تا ۱۷۰ تن مرغ لاشه ذبح می‌شود.

وی وضعیت قیمت مرغ را در کشور صعودی عنوان کرد و گفت: اگر چه پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته قیمت مرغ بالا برود اما با تدابیر اندیشیده شده در بازار استان مشکلی نخواهیم داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۶۰ درصد مرغ کشتار به بازارهای هدف از جمله کرمانشاه صادر می شود، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ برای مصرف کننده ۲۵۶ هزار و ۸۰۰ ریال است که کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت کردستان کالای اساسی قیمت کالا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کردستان کالای اساسی وزارت صنعت معدن و تجارت کردستان کالای اساسی قیمت کالا اخبار کنکور معدن و تجارت رییس سازمان میوه شب عید جوجه ریزی هزار ریال یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور

دکتر سجاد اسماعیلی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار از رشد حدود ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده، گفت: «به‌طوری‌که در سال گذشته با وجود برخی مشکلات در تامین ارز شیرخشک در ماه‌های ابتدایی سال، اما با گشایش‌های ارزی و رفع مشکلات تولید، در مجموع ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولار تامین و توزیع شد.»

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این درحالیست که در سال ۱۴۰۱ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار ۶۰ میلیون و ۶۰۰هزار قوطی و در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵ میلیون و ۶۰۰هزار عدد بوده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره کمبود مقطعی شیرخشک‌های رگولار از مرداد تا مهرماه سال گذشته به دلیل اختلال در روند تامین ارز، توضیح داد:، اما نهایتا با رفع مشکلات، توانستیم در آبان، آذر، دی و بهمن ماه کمبود‌ها را جبران کنیم و در مجموع با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، هم تامین شیرخشک و هم توزیع آن افزایش یافت؛ به گونه‌ای که آمار توزیع به ماهی ۱۲ میلیون قوطی نیز رسید؛ در حالی که روند در سال قبل از آن طوری بود که ماهیانه بین ۵ میلیون تا ۵میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک توزیع می‌شد.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت تولید و توزیع به حد تعادل رسیده، مشکلی در تامین شیرخشک‌های رگولار در برند‌های مختلف نداریم و انواع شیرخشک در کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین داروخانه‌های کشور به میزان کافی موجود است و گزارشی هم از کمبود در استان‌های مختلف بابت شیرخشک‌های رگولار نداشته‌ایم.

اسماعیلی همچنین به اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک در جهت حمایت از تولید کنندگان نیز اشاره کرد و گفت: به این ترتیب قیمت شیرخشک به قیمت واقعی آن نزدیک‌تر شد و این درحالیست که مصرف کننده با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می‌کند و تغییر قیمتی برای مصرف کننده نداشته‌ایم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مردم می‌توانند با ارایه کد ملی کودک به داروخانه و با ثبت کد ملی و استعلام شناسه رهگیری، شیرخشک را با قیمت قبلی و تا سقف ۱۰ قوطی در ماه به صورت یارانه‌ای دریافت کنند.

اسماعیلی در زمینه شیرخشک‌های رژیمی هم گفت: در زمینه شیرخشک‌های رژیمی هم با اصلاح سیاست‌های ارزی مجددا از تولید کننده این حوزه حمایت شد و مردم با مراجعه به داروخانه و ارایه نسخه پزشک و کد ملی فرزندشان می‌توانند شیرخشک را با قیمت قبلی دریافت کنند. در این حوزه نیز آمار تامین و توزیع کاملا پایدار است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: پنج تولید کننده شیرخشک در کشور فعال هستند که بر حسب نیاز کشور و پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، برنامه تامین و تولید شیرخشک را با تولیدکنندگان هماهنگ می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • اعتراف کاپیتان آرسنال: برای صعود خوب نبودیم
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور / قیمت‌ها افزایش یافت؟
  • آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد