Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@08:27:00 GMT

تغییر فرایند صدور چک

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۴۳۷۰

تغییر فرایند صدور چک

به گزارش اقتصادآنلاین ، آمنه نادعلی زاده، سخنکوی اجرایی قانون جدید چک، گفت: رنگ این چک‌ها صورتی وبنفش رنگ است و عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است.» بر روی آن درج شده است.

وی افزود: برای تخصیص دسته چک‌های جدید به متقاضی آنها، فرد نباید چک برگشتی، احکام قضائی مانند ورشکستگی و بدهی و غیره داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نادعلی، شرایط صدور چک نیز تغییر کرده است. به این معناکه مشتری دسته چکی را که از بانک دریافت می‌کند، برای صدورضمن تکمیل فیزیک چک، اطلاعات مربوط به «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» را نیز در سامانه صیاد ثبت کند.

وی گفت: از طرفی گیرنده چک نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کرده و ضمن استعلام موارد، اطلاعاتی را که در سامانه صیاد ثبت شده رابا اطلاعات مندرج در برگه چک مقایسه کند و در صورتی که مشکلی نداشت، مراتب تأیید خود را اعلام کند.

وی افزود: چک‌های جدید نباید در وجه حامل صادر شوند، و نام گیرنده باید در متن چک درج و کدملی گیرنده در سامانه صیاد ثبت شود؛ ضمن اینکه در انتقال چک نیز، گیرنده چک برای انتقال چک به نفر دیگر باید به سامانه صیاد مراجعه کند، کدملی گیرنده جدید را درسامانه صیاد ثبت کند.

وی افزود: گیرنده جدید نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کند و از صحت کدملی خود که در سامانه صیاد درج شده، اطمینان حاصل کند و آنگاه چک را تأیید و دریافت کند.

پربیننده ترین بیش از ۲میلیون کارتخوان فاقد پرونده مالیاتی غیرفعال شد/ ارائه اطلاعات ۴.۷میلیون کارتخوان و درگاه پرداخت به سازمان امور مالیاتی اسکناس ۵۰هزار ریالی جدید منتشر شد هشدار نسبت به انتشار پول پرقدرت/ تکالیف بودجه با کنترل رشد نقدینگی در تناقض است مصوبه حمایتی مجلس برای معافیت بیمه قالیبافان، رانندگان و صیادان مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چک صدور چک برجام سامانه صیاد ثبت سامانه صیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور دو هشدار نارنجی و زرد با ورود سامانه همرفتی و ناپایدار در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور دو هشدار نارنجی و زرد از ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق و شدت گرفتن ناپایداری همراه با شرایط ابرناکی، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای در مناطق مستعد خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز بعدازظهر با گذر موج ناپایدار شاهد ناپایداری‌هایی محلی خواهیم بود که اوج آن در ساعاتی و اوایل شب خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس از روز دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار به تدریج تا اوایل روز پنجشنبه ششم اردیبهشت، جوی ناپایدار خواهیم داشت، از این‌رو امروز وضعیت جو صاف از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در مناطق مستعد رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از روز دوشنبه تا اوایل وقت پنجشنبه با شدت گرفتن ناپایداری انتظار شرایط ابرناکی، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق و در نواحی غربی، شمالی و شمال شرقی احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

صدور هشدار نارنجی با وقوع تگرگ، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای

وی درباره صدور هشدار سطح نارنجی با ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق از بعدازظهر فردا تا پایان وقت چهارشنبه در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با رگبار، رعدوبرق، تگرگ، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای، کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.

امینی با اشاره به فعالیت سامانه مذکور در تمام مناطق استان به ویژه اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوروبیابانک، دهاقان، فلاورجان، شهرضا، لنجان (زرین‌شهر)، نائین، نطنز، ورزنه و اصفهان، گفت: جاری شدن روان آب و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، تنش دمایی در سالن دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها، باغات و مزارع، احتمال سقوط از ارتفاع، اشیا و سقوط درختان کهن از مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق از بعدازظهر فردا تا پایان وقت چهارشنبه در استان، افزود: تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، زواره، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فولادمبارکه، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نطنز، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه تحت تأثیر این سامانه است.

صدور هشدار زرد با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی

وی درباره هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب جمعه تا پایان امروز در استان گفت: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد گردوخاک همراه است.

امینی ادامه داد: طی این مدت مناطق جنوبی و غربی استان به ویژه بویین میاندشت، سمیرم، خوانسار، چادگان، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوترآباد، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد، نائین، اصفهان، نطنز، دهق تحت تأثیر این سامانه است.

وی از مخاطرات احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی و نهال و درختان آسیب‌پذیر، محصولات باغی و زراعی هشدار داده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی، توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 746671

دیگر خبرها

  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • صدور هشدار نارنجی؛ شروع باد و باران شدید از فردا
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • صدور دو هشدار نارنجی و زرد با ورود سامانه همرفتی و ناپایدار در اصفهان
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در کاشان
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار هسته‌ای به اسرائیل؛ عدول از ملاحظات قبلی و تغییر دکترین هسته‌ای یعنی چه؟