Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۰ با افزایش درآمد‌های پایدار برای دولت جبران شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع در برنامه تیتر امشب 1 شنبه شب شبکه خبر افزود: در بررسی بودجه برای جبران کسری تراز عملیاتی آن، بدون فشار بیشتر به مردم و بالابردن نرخ تورم، 40 درصد کسری بودجه دولت را با بالا بردن درآمد‌های مالیاتی و پایدار رفع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لایحه در ابتدا با 317 هزار میلیارد پیشنهاد شد تاکید کرد: ما این رقم را به 417 رسانده ایم و این موضوع را با حذف معافیت مالیاتی از مواردی که مغفول مانده بود شامل انتشارات کمک درسی و موسسات کنکوری، هنرمندان، خانه و ماشین‌های لوکس و مواردی که اخذ مالیات از آن‌ها قانونی بود و پیش از این هم اخذ نمی‌شد محقق کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اظهار امیدواری از همدلی دولت و مجلس گفت: با بررسی‌هایی، سهم نفت و اوراق را در درآمد‌های دولت کم کردیم تا به دولت کمک و بدهی‌های آن برای آینده کمتر شود.

زارع با اشاره به اینکه در بررسی بودجه 1400 با برخی اقدامات تلاش کردیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم افزود: بیش از 500 هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جاری و پس انداز در خزانه موجود است که حدود یک پنجم آن در تسهیلات وام ازدواج و اشتغال به کار گرفته شده است.

وی گفت: همچنین 360 هزار میلیارد تومان نیز برای ساخت مسکن طبق تبصره 18 در نظر گرفته شد که 400 هزار واحد در روستا‌ها و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت و 800 هزار واحد در شهر‌ها و کلانشهر‌ها ساخته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد:، اما رئیس کل بانک مرکزی، این رقم تخصیص یافته را "پول پرقدرت" می‌داند؛ البته ما منکر تصویب کردن پول پرقدرت در بودجه 1400 نیستیم، اما پول پرقدرت در جایی مضر است که موجب رکود شود، در حالی که این پول همراه با رونق اقتصادی، اشتغال و به تبع آن بهبود معیشت مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • ادعای کارشناس تلویزیون محل جدید تامین کسری بودجه توسط دولت! | فیلم
  • تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲
  • برداشت 200 هزار میلیاردی دولت از بورس برای کسری بودجه
  • (ویدئو) تامین کسری بودجه دولت با برداشت ۲۰۰ هزار میلیاردی از بورس
  • ببینید | آمار جنجالی کارشناس برنامه تلویزیون درباره دولت؛ تامین کسری بودجه با برداشت از بازار سرمایه؟