Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از نجات ۱۸ نفر محکوم به قصاص نفس در نتیجه تلاش‌های مراجع قضایی خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در گفتگو با میزان اظهار کرد: در نتیجه تلاش اعضاء ستاد‌های صبر شورا‌های حل اختلاف استان، دادستان‌ها، قضات اجرای احکام، واحد‌های مددکاری زندان‌ها و نیز برخی از تشکل‌های مردم نهاد و مؤسسه‌های خیریه، در سال ۱۳۹۸ تعداد ۷ نفر و در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ نیز تعداد ۱۱ نفر و در مجموع ۱۸ نفر محکوم به قصاص نفس از اجرای مجازات قصاص نفس رهایی یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علاوه بر قدردانی از روحیه گذشت اولیاء دم، از عملکرد بخش‌های مختلف در برقراری موجبات حصول سازش در این پرونده‌ها تقدیر و خاطرنشان کرد: واحد‌های صلح و سازش متشکل از بخش‌های یاد شده با حضور در منزل اولیاء دم و استفاده از ظرفیت‌های معتمدین و ریش سفیدان محلی زمینه‌های لازم را برای حصول توافق پایدار فراهم ساختند که این تلاش‌ها واقعا ستودنی است.

بیشتر بخوانید: رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش ستاد تالیف قلوب کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به مذاکرات مستمر صورت گرفته با اولیاء دم در دو فقره پرونده قتل عمدی و حصول توافقات اولیه، از تداوم تلاش‌ها برای حصول سازش در این پرونده‌ها قبل از پایان سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی رهایی از اعدام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی رهایی از اعدام رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی محکوم به قصاص تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ محکوم به اعدام از دار مجازات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، حجت الاسلام براتی زاده به حصول سازش در ۱۰ فقره پرونده قتل عمدی طی دو سال گذشته در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷ فقره و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ فقره از پرونده‌های قتلِ عمدیِ دارایِ احکامِ قطعی و لازم الإجرا با موضوع قصاص نفس به سازش منجر شد و متهمان از اعدام نجات یافتند.

سازش ۹۳ درصد پرونده‌های حل اختلاف اصناف درخراسان شمالی
رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در ادامه همچنین از حصول سازش در ۹۳ درصد پرونده‌های وارده در هیأت‌های حل اختلاف اصناف استان دریکسال اخیرخبر داد.
وی گفت: پارسال از مجموع ۳ هزار و ۵۵۹ فقره پرونده وارده به هیأت‌های حل اختلاف اصناف، همین تعداد مختومه شد که در این میان تعداد ۳ هزار و ۳۱۲ فقره از این پرونده‌ها به سازش منجرشد.
به گفته براتی زاده پارسال شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۷۴ فقره پرونده وارده و ۹۶ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده مختومه را تجربه کردند.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به تشکیل و راه اندازیِ اتاق داوری اصناف در استان گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۹۰ فقره پرونده در اتاق داوری اصناف مورد رسیدگی قرار گرفت که ۲۰ درصد اختلافات به صلح و سازش منتهی و در موارد دیگر نیز حکم مقتضی صادر شد.

دیگر خبرها

  • مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد
  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • نجات محکوم به قصاص از چوبه دار
  • بررسی ۴۵ درخواست در دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه
  • رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی صادر شد
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • حصول سازش در ۱۰ فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی
  • نجات جان ۱۰ محکوم به اعدام از دار مجازات
  • حصول سازش در ۹۳ درصد پرونده‌ها در هیأت‌های حل اختلاف اصناف خراسان شمالی