Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن بیان این مطلب که مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا نتیجه‌ای در بر نداشته، تاکید کرد که واشنگتن خواهان پایان دادن یک طرفه به جنگ یمن است.

خبرگزاری میزان - «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه المیادین، گفت که مذاکره با آمریکا به صورت مستقیم انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا خبرگزاری رویترز مدعی شده بود که مذاکراتی میان مقامات انصارالله و آمریکا انجام شده است.

محمد البخیتی در این باره گفت «مذاکره با آمریکا در عمان از طریق طرف سوم انجام شده است.»

این مقام جنبش انصارالله یمن تاکید کرد «این مذاکرات با آمریکا نتیجه‌ای در بر نداشت چرا که آمریکا خواهان پیان دادن یک طرفه به جنگ یمن است و ما این موضوع را رد کردیم.»

در همین حال مقامات عربستان سعودی حمله نیرو‌های یمنی به تاسیسات نفتی این کشور را تایید کردند.

«ترکی المالکی»، وزیر دفاع عربستان سعودی در اظهاراتی حمله موشکی و پهپادی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نفتی این کشور در «راس التنوره» را تایید کرد.

در همین حال وزارت انرژی عربستان سعودی نیز این حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های یمنی را تایید و آن را محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید: هشدار سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی مقیم عربستان پس از حملات موشکی انصارالله ۱۴ پهپاد و ۸ موشک بالستیک یمن، عربستان سعودی را هدف قرار دادند

دیشب یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: یگان پهپادی و موشکی یمن موفق شدند در عملیاتی ۲۲ موشک و پهپاد را به سوی عربستان سعودی شلیک و ارسال کنند که در این عملیات با نام «معادله بازدارنده ۶»، هشت موشک بالستیک و ۱۴ فروند پهپاد تهاجمی دور برد استفاده شده است.

در این عملیات تاسیسات شرکت آرامکو در بندر راس التنوره و اهدافی نظامی در منطقه الدمام هدف قرار گرفت.

او همچنین گفت که با چهار پهپاد از نوع «قاصف ۲ کی» و هفت موشک از نوع «بدر» نیز مناطقی در «عسیر و جیزان» در غرب عربستان سعودی هدف قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن عربستان سعودی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن یمن عربستان سعودی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد هیئت بلندپایه سعودی برای پیگیری وعده سرمایه‌گذاری میلیاردی «بن‌سلمان» به اسلام‌آباد آماده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد «فیصل بن فرحان» در رأس یک هیئت بلندپایه، برای سفری دو روزه و پیگیری وعده «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور، به پاکستان وارد اسلام‌آباد شده است.

بر اساس این اطلاعیه، فرحان در این سفر با سران سیاسی و نظامی پاکستان دیدار می‌کند.

اطلاعیه افزود وزیر خارجه عربستان سعودی در این سفر با «آصف‌علی زرداری» رئیس‌جمهور، «محمدشهباز شریف» نخست‌وزیر، ژنرال «عاصم منیر»، فرمانده ارتش و «محمد اسحق دار» وزیر خارجه پاکستان دیدار خواهد کرد.

چشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودیپاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزارد

در این سفر «عبدالرحمان عبدالمحسن الفضلی» وزیر آب و کشاورزی عربستان، «بندر ابراهیم الخرایف» وزیر صنعت و منابع معدنی، «بدر البدر» معاون وزارت سرمایه‌گذاری، «محمد مزید التویجری» رئیس کمیته ویژه عربستان سعودی هم فیصل بن فرحان را همراهی می‌کنند.

اطلاعیه همچنین تأکید کرد هدف سفر این هیئت سعودی به پاکستان پیگیری وعده محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور، به پاکستان است.

بن‌سلمان در بیستم فروردین در دیدار با شهباز شریف در مکه وعده داده بود که روند اجرای بخش اول سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری عربستان سعودی در پاکستان را سرعت می‌بخشد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان