Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ناظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات با توجه به تفاوت‌هایی که در گزارش میزان پیشرفت این شبکه مطرح است، گفت: ارزیابی پیشرفت این شبکه به عهده مرکز ملی فضای مجازی است. اما وزارت ارتباطات، گزارش جدیدی را از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات طی چند روز گذشته به مرکز ملی فضای مجازی فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گزارشی از میزان پیشرفت شبکه ملی برای دوستان ارسال کردیم و منتظر هستیم که نتیجه ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی بیاید، تاکید کرد: همانطور که می‌دانید فعالیت‌هایی در زمینه شبکه ملی اطلاعات انجام شده بود و ادعای ما این بوده که ۸۰ درصد در این پروژه پیشرفت وجود داشته است اما نظرات دیگری هم در این راستا از سوی برخی دوستان مطرح شد. ما در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که باقی مانده تکلیفمان را نیز ارزیابی کنیم.

ناظمی خاطرنشان کرد: هم اکنون از دید ما ۲۰ درصد از تکالیف باقی مانده و ما گزارش مربوط به پیشرفت این میزان باقی مانده را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کرده ایم. شاید از دید دیگران این عدد متفاوت باشد. آن هم در حال ارزیابی است و امیدواریم به زودی مورد تأیید مرکز ملی فضای مجازی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که این گزارش مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی می‌شود و یا اطلاعاتی؟ گفت: ما در زمینه زیرساخت خیلی تفاوت نظر نداریم. آنچه که شاید محل تفاوت نظر باشد، مربوط به خدمات پایه و محتوای شبکه ملی اطلاعات است. در مورد خدمات پایه‌ای که برای شبکه ملی اطلاعات تعیین شده، باید به نوعی تقسیم کار ملی صورت می‌گرفت که این تقسیم کار ملی هم اکنون انجام شده است. در گزارشی که ارائه شده است، پیشرفت شبکه برحسب وظایف دستگاه‌ها مورد ارائه قرار گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در این زمینه همه وظایف بر عهده ما در وزارت ارتباطات نیست. آن قسمتی که بر عهده ما است را تا آخر همین دوره کامل کرده و تحویل می‌دهیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پاسخ به این سوال که یکی از خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات، راه اندازی موتور جستجوی داخلی است، این طرح به کجا رسید؟ گفت: مطابق با تقسیم کار ملی صورت گرفته، وزارت ارتباطات متولی راه اندازی موتور جستجو نیست و یک کمیته‌ای درگیر این موضوع است که بازیگرانی مثل اپراتورها در آن مسئولیت‌هایی دارند.

وی در مورد اینکه گزارش جدید وزارت ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات نسبت به قبل چه تفاوتی دارد، گفت: چون مسئولیت ارزیابی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است ما ترجیح می‌دهیم که این گزارش پیشرفت را مرکز ملی فضای مجازی اعلام کند و به تفکیک کار ملی احترام می‌گذاریم. گرچه سامانه مشترکی نیز برای ارزیابی داریم.

ناظمی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد باقی مانده در بخش زیرساختی شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت به اتمام می‌رسد.

کد خبر 5161031 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر ناظمی شبکه ملی اطلاعات مرکز ملی فضای مجازی موتور جستجوی بومی حاکمیت سایبری حاکمیت سایبری تحقیقات علمی نوآوری ویروس کرونا توییتر ایالات متحده امریکا پهپاد فضای مجازی ایرانسل کاوشگر گوشی هوشمند اینترنت شرکت های دانش بنیان هوش مصنوعی مرکز ملی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات پیشرفت شبکه باقی مانده کار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفوذ هکرها به نهادهای مهم اسرائیل | هک مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه دیمونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس؛ روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گزارش داد هکرهای که اخیرا اعلام کرده بودند به برخی نهادهای حساس اسرائیی نفوذ کرده‌اند، وبگاهی برای انتشار داده‌های حساس این نهادها ایجاد کرده‌اند.
شبکه «الجزیره»، ظهر امروز (سه‌شنبه)، به نقل از هاآرتص خبر داد این گروه هزاران سند منتشر کرده و گفته‌ بعد از نفوذ به وزارت جنگ اسرائیل به آن‌ها دست یافته‌ است.
براساس این گزارش، این هکرها همچنین توانسته‌اند به سامانه‌های مرتبط با وزارت دادگستری رژیم اسرائیل و تأسیسات پژوهش‌های هسته‌ای در نیروگاه دیمونا نفوذ کنند.
روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم»، روز چهارشنبه، هفته گذشته خبر داده بود که هکرها به وزارت جنگ اسرائیل نفوذ کرده‌اند و اطلاعات حساسی به دست آورده‌اند.
این رسانه اسرائیلی گزارش داده بود که برخی اسناد مربوط به قراردادهای وزارت جنگ اسرائیل بوده و اطلاعات مذکور در برخی صفحات به ازای ۵۰ رمزارز بیتکوین برای فروش قرار داده شده‌اند.
هکرها همچنین گفته‌ بودند اطلاعات بسیاری به دست آورده‌اند و خواستار آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی هستند.

کد خبر 845070 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اینترنت - هکر

دیگر خبرها

  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • نفوذ هکرها به نهادهای مهم اسرائیل | هک مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه دیمونا