Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجیان با اشاره به پروژه پارک جنگلی ۲۳۸ اکباتان همدان گفت: این پروژه یکی از طرح‌های تأثیرگذار در حوزه جذب گردشگر در استان همدان می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،‌ تقریبا از اواخر سده نوزدهم بود که سرمایه‌گذاران به صورت مستقیم وارد جرگه سرمایه‌گذاری در ایران شدند که صنعت نفت ایران و بهره‌برداری از شیلات شمال سرآغاز سرمایه‌گذاری خارجی در ایران محسوب می‌گردد که در این راستا از سال 1881 تا 1992 میلادی (1258 تا 1331 هجری شمسی) تعداد 27 امتیاز و قرارداد از جانب دولت ایران با اتباع و دولت روس منعقد شد که موضوع قرارداد فوق بسیار متنوع بود از جمله سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از خطوط تلگراف، ماهیگیری دردریای خزر، تأسیس بانک استقراضی روسیه در ایران، انحصار حمل و نقل و بیمه، استقراض ایران از روسیه، انتقال نفت انزلی به رشت و نیز احداث راه آهن جلفا_تبریز را شامل میشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حال با این مقدمه می‌توان چنین ارزیابی نمود که سرمایه‌گذار خارجی همواره در کشور، بدنبال جایی است که بتواند به سودآوری بیشتری دست پیدا کند و همچنین در پی حضور در بازاری مناسب است که در واقع موفقیتش تضمین گردد و نیز در جایی سرمایه‌گذاری میکند که در آن هزینه تولید بسیار پایین باشد در واقع بدنبال تحرک آزاد است تا بتواند با تقویت قوای اقتصادی کشور هدف به هدف‌های سودآورتری نائل شود.

 

اما مشوق‌ها و حمایتهایی میبایست از سوی مسوولین امر صورت پذیرد تا منجر به ادامه فعالیت مستمر سرمایه‌گذاران خارجی شود، از جمله این مشوق‌ها که در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، میراث فرهنگی و گردشگری و صادرات کالا و اقلام با برند ایرانی انجام می‌پذیرد می‌توان، از محل‌هایی که هدف سرمایه‌گذاری است، داده‌ها و اطلاعات مشروحی در اختیار سرمایه‌گذار خارجی قرار گیرد، وضع قوانین پایدار و پرهیز از پرسه بوروکراسی‌های سخت و طویل اداری، معافیت‌های مالیاتی و... اشاره کرد.

 

سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان در راستای مدیریت واحد سرمایه‌گذاری در شهرداری همدان و با هدف اصلی ایجاد امکان سازنده و مثبت با بخش خصوصی توانمند در قالب برنامه‌های توسعه‌گرایانه مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی در مسیر اجرای پروژه‌های شهری گام برمی‌دارد:

 

رسالت اصلی این سازمان ایجاد بستر مناسب برای جذب بخش خصوصی وغیر خصوصی در اجرای پروژه‌های متنوع شهری در حوزه‌های مختلف می‌باشد همچنین افزایش درآمدهای پایدار شهرداری با مشارکت بخش خصوصی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده اقتصادی همدان از دیگر اهداف راهبردی این سازمان است.

 

در راستای اهداف بلند سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق اقتصادی، بخصوص استفاده از ظرفیت‌های بخش سرمایه‌گذاری خارجی، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری همدان با تمام قوا زمینه تشکیل و به ثمر رسیدن این مهم را سرلوحه کار و تلاش شبانه روزی و مجدانه خود قرار داده است، بر همین اساس گفتگویی را انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

 

«مهران حاجیان»  با اشاره به پروژه پارک جنگلی 238 اکباتان (منطقه پردیس گردشگری)، گفت: این پروژه یکی از طرح‌های تأثیرگذار در حوزه جذب گردشگر می‌باشد.

 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان افزود: اقدامات اجرایی متفاوت از قبیل ایجاد مسیر دسترسی، آسفالت مسیر توسط شهرداری منطقه 2 انجام شده است و جا دارد از تمامی مسئولین که روند اجرایی این طرح بزرگ تسریع بخشیده‌اند تقدیر و تشکر به عمل آید.

 

وی با بیان اینکه موضوع فیبر نوری به عنوان زیرساخت اصلی شهر هوشمند لازم در کلانشهرها به شمار می‌رود، تصریح کرد: سازمان سرمایه‌گذاری باهمکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در این راستا اقدامات مهمی  انجام داده و همین موضوع سبب شده کلیه موضوعات ارتباطی در این قالب جای گیرد و به نوعی اصطلاح شهر هوشمند با انجام این پروژه به معنای واقعی محقق شود. ارزش پروژه مبلغ هفتصد میلیارد ریال می‌باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه موضوع گردشگری پایدار و تبدیل شدن همدان به قطب قدرتمند گردشگری در غرب کشور لازم است پروژه‌های بزرگی همچون پارک آبی در نقاط مورد نظر عملیاتی شود.

 

 وی یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام را تعمیر و نگهداری پل‌های مکانیزه دانست و ابراز کرد: در شهر همدان 16 پل مکانیزه وجود دارد که موضوع اورهال و تعمیر و نگهداری آن با اعتبار قابل توجهی در حال انجام مراحل اجرایی توسط سرمایه‌گذار است.

 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان با بیان اینکه به دنبال توسعه و ارتقاء سطح گردشگری در کشور باشیم، گفت: شهرک توریستی باغ ویلا نیز می‌تواند به عنوان یکی از این پروژه‌ها به شمار آید به طوری که در این مجموعه 103 هکتاری که به صورت کامل به مالکیت شهرداری درآمده و جانمایی 700 ویلا مجهز، مسجد، مدرسه و فضای سبز پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به این که همدان شهر سبز پایدار اسلام معرفی شده است افزود: به منظور تحقق این موضوع پروژه زیست محیطی تولید گازوئیل از پسماند در دستور کار است که به دلایل تحریمی حاکم در این باره مشکلات پیش آمده و مجدانه به دنبال برطرف نمودن مسائل هستیم.

 

حاجیان بیان کرد: زیرسازی و راه‌های توسعه احداث پارک 101 هکتاری ولایت توسط شهرداری منطقه انجام شده و برای سرمایه‌گذاری آن در خال مذاکره با قرارگاه خاتم الانبیاء می‌باشد.

 

وی در ادامه به پروژه استقرار سرویس بهداشتی پیش ساخته در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارهای میوه وتربار ایجاد غرفه‌های عرضه غذاهای و اجرای مجتمع های مسکونی و تجاری را از مهمترین اقدامات سال جاری این سازمان برشمرد.

 

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان پارک آبی سرمایه گذاری سازمان سرمایه گذاری سرمایه گذاری بخش خصوصی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود

شهردار همدان، گفت: امسال هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود که با مشارکت مردم خواهد بود. - اخبار استانها -

سید مسعود حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره اولویت‌های شهرداری در سال 1403، اظهار داشت: در شهرداری همدان بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده امسال شاهد بروز و ظهور مقدماتی که انجام شده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شعار ابتدای دوره ما این بود که از خام‌فروشی و فروش قطعات زمین فاصله بگیریم، افزود: در همین راستا ابتدای سال را با دو پروژه‌ای که در بحث سرمایه‌گذاری است در منطقه چهار همدان آغاز کردیم ضمن اینکه اراضی در دست شهرداری را با محوریت سرمایه‌گذاری برای آینده همدان تخصیص می‌دهیم.

شهردار همدان، عنوان کرد: حدود 30 تا 40 درصد زمین‌هایی که در شهرداری داریم برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان می‌شود، همچنین به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف در این زمینه در تلاش هستیم.

حسینی با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای پارک آبی همدان برگزار شده تا سرمایه‌گذار مناسب طرح پیدا شود عنوان کرد: امیدواریم امسال بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در همدان انجام شود که بستر لازم برای آن فراهم شده است تاکید داریم تا اتفاقاتی که در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری در همدان رقم می خورد با مشارکت مردم باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان