Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:11:39 GMT

اخذ مدارک هویتی از شهروندان برای ارائه خدمات حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۶۷۷۰

اخذ مدارک هویتی از شهروندان برای ارائه خدمات حذف شد

استاندار تهران گفت: ملاک ارائه خدمات از سوی نهادها به شهروندان صرفا شماره ملی است و نیازی به دریافت کپی شناسنامه و سایر مدارک هویتی برای ارائه خدمت از شهروندان نیست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ انوشیروان محسنی بندپی در کارگروه توسعه دولت الکترونیک اظهار کرد: بارها بر توسعه دولت الکترونیک که امروزه نقش این مقوله در کاهش آلودگی هوا و کاهش مراجعات حضوری شهروندان به دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در شرایط کرونایی انکارناپذیر است، تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر بالای 95 درصد روستاهای بیش از 20 خانوار در استان تهران از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

استاندار تهران عنوان کرد: امروزه توسعه خدمات الکترونیک به واسطه شفاف‌سازی و صرفه‌جویی در وقت شهروندان یک انتخاب برای دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه الزام است.

محسنی بندپی گفت: ملاک ارائه خدمات از سوی نهادها به شهروندان صرفا شماره ملی است و نیازی به دریافت کپی شناسنامه و سایر مدارک هویتی برای ارائه خدمت از شهروندان نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران از فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در این استان برای خدمت‌رسانی به مردم مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، ظهر امروز_چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضائی شهر زیرآب اظهار کرد: برای حل مشکلات مردم زیرآب و مطالبه و درخواست‌های مردم منطقه و برای رفاه حال ساکنان جهت دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به خدمات قضائی، باجه دفتر خدمات الکترونیک قضائی با همت و تلاش معاونت فناوری دادگستری استان در این شهر افتتاح شد.

وی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با محوریت تسهیل مراجعات عموم مردم به منظور جلوگیری از اتلاف زمان چند سالی است که تأسیس شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران هدف از افتتاح این دفاتر را کاهش مراجعه به دستگاه قضائی و تسریع در رسیدگی دانست و بیان کرد: همچنین صرفه‌جویی در وقت، شفاف‌سازی فرایندهای رسیدگی، افرایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت، افزایش رضایت‌مندی مردم و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری است.

پوریانی گفت: با توجه به مطالبات مردمی و بررسی لزوم نیازمندی در منطقه، باجه‌ای از دفتر خدمات قضائی سوادکوه شمالی در شهر زیرآب به همت معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان با تمام دسترسی‌های دفاتر خدمات افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان مازندران در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

کد خبر 747555

دیگر خبرها

  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)