Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کیخایی صبح دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: منابع طبیعی و اراضی ملی در حقیقت جزو انفال و متعلق به تمام مردم است و تمامی افراد جامعه باید در حفظ و حراست از آن به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کمک کنند.

کاشت ۷۵۰۰ اصل نهال در خوانسار

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» انتخاب شده است، افزود: در شهرستان خوانسار به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری هفت هزار و پانصد اصله نهال از نوع کاج، سرو، اقاقیا، زبان گنجشک، داغداغان، سنجد و زالزالک غرس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۵ هزار هکتار از اراضی شهر خوانسار ملی و مرتعی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار با بیان اینکه از ۹۵ هزار هکتار وسعت شهرستان خوانسار ۷۵ هزار هکتار آن اراضی ملی و مرتعی است، افزود: خوانسار از نخستین شهرستان استان است که پروژه کاداستِر بر روی اراضی ملی آن اجرا شده است.

برداشت کتیرا از دو هزار و ۴۷۰ هکتار از مراتع خوانسار

وی گفت: طبیعت کوهستانی و تپه ماهورهای خوانسار علاوه بر جلوه زیبایی که دارد دارای انواع گونه‌های گیاهی مرتعی با ارزش‌های صنعتی، دارویی، علوفه‌ای و غیره بوده است به نوعی که از دو هزار و ۴۷۰ هکتار از مراتع شهرستان محصول فرعی مرتعی (کتیرا) برداشت می‌شود و از محل قسمتی از درآمد اصلاح و احیای آن میزان ۲۹ هکتار کشت بادام دِیم در اراضی ملی تجربه و مهرآباد و میزان ۱۴ هکتار کشت باریچِه در مراتع گُلستانکوه و قلعه بابا محمد انجام شد.

وی افزود: با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و تملک سرمایه‌ای پنج عدد بند چند منظوره در حوزه‌های مطالعاتی خشکه رود و سنگ سفید احداث شد که در طول سال موجب تزریق حدود یک میلیون و دویست هزار متر مکعب آب به سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

کیخایی گفت: در حوزه حقوقی ۱۱ پرونده تصرف عدوانی علیه متصرفان در خوانسار تشکیل شد و اراضی ملی موصوف با دستور دادستان توسط نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

رفع تصرف ۵۳ هزار متر مربع از اراضی خوانسار

وی اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون بیش از ۵۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان خوانسار رفع تصرف شد، همچنین با هدف جلوگیری از هرگونه تصرف، گشت و سرکشی از مراتع شهرستان به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار خاطر نشان کرد: امسال ۳۵ کلاس‌های آموزشی با هدف آشنایی بهره‌برداران ذی حق سامان‌های فرعی با قوانین منابع طبیعی و آبخیزداری و بروز رسانی وضعیت دامداری در محل دهیاری و دفتر شوراهای اسلامی در تعدادی از روستاهای شهرستان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: بر روی ۲۰ هزار هکتار از مراتع سطح شهرستان طرح مرتعداری به منظور ساماندهی وضعیت دامداری تهیه و ۴۷ فقره پروانه چَرای مجزا و ۱۳۵ مورد تمدید پروانه چرا در ۱۳ سامان معرفی انجام شده است.

کد خبر 5164492

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته درختکاری مراتع گیاهان دارویی منابع طبیعی درختکاری ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل شیراز شهرستان کرج عکس استانها اراک کرونای انگلیسی انتخابات 1400 منابع طبیعی و آبخیزداری هفته منابع طبیعی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری، ۱۵۹ هزار هکتار گندم دیم و آبی در مزارع استان کاشت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در قزوین، محمدحسین عطایی بعدازظهر امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در اولین همایش مردمی گندم و نان سالم با حضور معاونان سازمان، مدیران و کارشناسان در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: زنجیره تولید نان بایستی از نان کامل باشد و نان کامل در چرخه تولید آرد ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی نان بایستی با محوریت تولید نان از آردهای کامل در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: تولید نان کامل بایستی فرهنگ‌سازی شود تا مردم با این محصول آشنا شوند تا این چرخه و زنجیره بتواند به هدف دست یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه نان محصول مقدسی است و در سنت و دین ما جایگاه ویژه دارد و به اهمیت این نعمت الهی توصیه شده است، خاطرنشان کرد: سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه به آن نشود، سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود؛ بنابراین بایستی تلاش شود تا تولید نان کامل تحقق یابد.

عطایی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۱۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۵ هزار تن این محصول به صورت تضمینی خریداری شده است. در سال زراعی جاری ۱۵۹ هزار هکتار گندم دیم و آبی در مزارع استان کشت شده که با توجه به میزان بارش پیش بینی می‌شود ۲۱۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به تولید کمی و کیفی محصول گندم استان، گفت: قزوین جزو استان‌های خشک محسوب می‌شود؛ بنابراین برنامه‌های کشت گندم با روش‌های کم آب بر بمنظور افزایش تولید، روش کم‌خاک‌ورزی و کشت قراردادی در دستور کار این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۶۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم و بیش از ۱۴ هزار تن کود ازت به عنوان کود سرک در مزارع به کشاورزان استان تحویل داده شده است. در ضمن آموزش کشاورزان با علوم نوین کشاورزی، تغییر در اقلیم کشت و جهش تولید در دیمزارها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

کد خبر 745762

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت