Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی کیخایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار امروز در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: منابع طبیعی و اراضی ملی در حقیقت جزو انفال و متعلق به تمام مردم است و تمامی افراد جامعه باید در حفظ و حراست از آن به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاشت ۷۵۰۰ اصل نهال در خوانسار

او با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» انتخاب شده است، افزود: در شهرستان خوانسار به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری هفت هزار و پانصد اصله نهال از نوع کاج، سرو، اقاقیا، زبان گنجشک، داغداغان، سنجد و زالزالک غرس می‌شود.

۷۵ هزار هکتار از اراضی شهر خوانسار ملی و مرتعی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار با بیان اینکه از ۹۵ هزار هکتار وسعت شهرستان خوانسار ۷۵ هزار هکتار آن اراضی ملی و مرتعی است، افزود: خوانسار از نخستین شهرستان استان است که پروژه کاداستِر بر روی اراضی ملی آن اجرا شده است.

برداشت کتیرا از دو هزار و ۴۷۰ هکتار از مراتع خوانسار

او گفت: طبیعت کوهستانی و تپه ماهور‌های خوانسار علاوه بر جلوه زیبایی که دارد دارای انواع گونه‌های گیاهی مرتعی با ارزش‌های صنعتی، دارویی، علوفه‌ای و ... بوده است به نوعی که از دو هزار و ۴۷۰ هکتار از مراتع شهرستان محصول فرعی مرتعی (کتیرا) برداشت می‌شود و از محل قسمتی از درآمد اصلاح و احیای آن میزان ۲۹ هکتار کشت بادام دِیم در اراضی ملی تجربه و مهرآباد و میزان ۱۴ هکتار کشت باریچِه در مراتع گُلستانکوه و قلعه بابا محمد انجام شد.

او افزود: با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و تملک سرمایه‌ای پنج عدد بند چند منظوره در حوزه‌های مطالعاتی خشکه رود و سنگ سفید احداث شد که در طول سال موجب تزریق حدود یک میلیون و دویست هزار متر مکعب آب به سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

کیخایی گفت: در حوزه حقوقی ۱۱ پرونده تصرف عدوانی علیه متصرفان در خوانسار تشکیل شد و اراضی ملی موصوف با دستور دادستان توسط نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

رفع تصرف ۵۳ هزار متر مربع از اراضی خوانسار

او اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون بیش از ۵۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان خوانسار رفع تصرف شد، همچنین با هدف جلوگیری از هرگونه تصرف، گشت و سرکشی از مراتع شهرستان به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار خاطر نشان کرد: امسال ۳۵ کلاس‌ آموزشی با هدف آشنایی بهره‌برداران ذی حق سامان‌های فرعی با قوانین منابع طبیعی و آبخیزداری و بروز رسانی وضعیت دامداری در محل دهیاری و دفتر شورا‌های اسلامی در تعدادی از روستا‌های شهرستان برگزار شده است.

او عنوان کرد: بر روی ۲۰ هزار هکتار از مراتع سطح شهرستان طرح مرتعداری به منظور ساماندهی وضعیت دامداری تهیه و ۴۷ فقره پروانه چَرای مجزا و ۱۳۵ مورد تمدید پروانه چرا در ۱۳ سامان معرفی انجام شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت نهال رفع تصرف اراضی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هفته منابع طبیعی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل

محمد نوری اظهار کرد: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان سه دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بود در مسیر اردبیل - نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

او افزود: در این عملیات شبانه که حوالی ساعت ۲ شب انجام شد خودرو‌های یگان حفاظت در برخورد با خودرو قاچاقچیان دچار خسارت شده و در این حادثه ۲ نفر از ماموران یگان نیز مصدوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: همچنین در این عملیات یکی از خودرو‌های قاچاقچیان متواری شده و ۲ متخلف دیگر دستگیر شدند.

نوری از شهروندان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب‌آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی