Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@23:37:15 GMT

رئیسی: بسیاری از پرونده‌های قضایی، محصول دروغ است

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۹۰۲۰

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد، محصول دروغ است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام رئیسی در جلسه امروز دوشنبه، شورای عالی قوه قضائیه افزود: مزین شدن به مکارم اخلاقی انسان را از گرفتار شدن در انحرافات مختلف دور می‌دارد و قطعا می‌تواند ایجاد جامعه‌ای متعالی و رشد یافته را نوید دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: پرهیز از دروغ و دیگر بدی‌ها و زشتی‌های رفتاری و اخلاقی مسئله‌ای است که همواره از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به آن توصیه شده است.
وی با اشاره به این که در آستانه سالروز بعثت پیامبر بزرگ اسلام(ص) قرار داریم، افزود: بعثت پیامبر(ص) به خاطر آن بوده است که جامعه بشری به مکارم اخلاق مزین شود و مکارم و صفات پسندیده اخلاقی همان گم شده امروز جامعه بشری است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری به بعثت و احیا شدن مکارم اخلاقی نیازمند است.
وی افزود: انسان اگر وجود خود را به مکارم اخلاقی زینت بخشد از بسیاری از کاستی‌ها، پلشتی‌ها و زشتی‌ها دور می‌شود.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: نقطه مقابل مکارم اخلاقی، خودخواهی، خودپرستی و استکبار است. وی افزود: امروز جلوه‌های استکبار را در رفتار مستکبرین عالم می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که با استکبار و خودخواهی خود چه بلایی بر سر مردم دنیا می‌آورد.
حجت الاسلام رئیسی گفت: این خودخواهی و روحیه استکبار است که آزادی و حیات انسان و بسیاری از مواهب دیگر را تهدید می‌کند. رئیس دستگاه قضا افزود: اگر انسان وجودش را کرامت‌های اخلاقی فرا گیرد از همه زشتی و پلیدی‌ها دور می‌شود. برچسب ها: رئیسی ، قوه قضائیه ، پرونده ، دروغ

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیسی قوه قضائیه پرونده دروغ مکارم اخلاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور مطالبه عمومی است

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار با بیان اهمیت اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه، افزود: اجرای طرح نور که توسط نیروهای پرتلاش امنیت اخلاقی در جامعه در حال اجراست ، یک مطالبه عمومی است که نیازمند توجه همه مسئولان در این مسئله است.

وی با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در برقراری امنیت اخلاقی در جامعه ادامه داد : توجه به امر عفاف وحجاب وصیانت از آن یعنی توجه به امنیت عاطفی کانون خانواده و امروز یکی از دغدغه های اصلی خانوادها برای همین مسئله است.

شریف تبار با اشاره به طرح نمادین زنجیزه انسانی در سواحل مازندران به پاس طرح عملیاتی وعده صادق سپاه پاسداران و همچنین طرح نور اشاره کرد و خاطر نشان کرد : حجاب و عفاف در هر جامعه ای به ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در جامعه کمک می کند و جامعه اسلامی باید در این مورد سرآمد باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به وجود برخی ناهنجاری های حوزه حجاب و عفاف اشاره و بیان داشت: گروه معدودی در جامعه اسلامی ایران از روی جهالت ، نا"آگاهی و یا با سازماندهی برخی عناصر خودفروخته به این فریضه مهم حمله کرده و به دنبال احیای مجدد فرهنگ بی بندو باری زمان پهلوی در جامعه تلاش می کنند ولی بدانند جامعه ایران اسلامی و ملت مومن و حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، در مقابل این جماعت قلیل کوتاه نمی آیند و همراهی نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، منشا حجاب و عفاف را از صفات انسانی برشمرد و افزود: حجاب و عفاف نه فقط در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و حافظ امنیت روانی و اخلاقی و باعث ثبات خانواده ها است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896668

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی