Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@14:18:35 GMT

بسیاری از پرونده‌های قضایی محصول دروغ است

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۹۴۵۵

بسیاری از پرونده‌های قضایی محصول دروغ است

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه اظهار داشت: مزین شدن به مکارم اخلاقی، انسان را از گرفتار شدن در انحرافات مختلف دور می‌دارد و قطعاً می‌تواند ایجاد جامعه‌ای متعالی و رشد یافته را نوید دهد.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: پرهیز از دروغ و دیگر بدی‌ها و زشتی‌های رفتاری و اخلاقی مسئله‌ای است که همواره از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به آن توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز بعثت پیامبر بزرگ اسلام (ص) قرار داریم، افزود: بعثت پیامبر (ص) به خاطر آن بوده است که جامعه بشری به مکارم اخلاق مزین شود و مکارم و صفات پسندیده اخلاقی همان گم شده امروز جامعه بشری است.

رئیسی گفت: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری به بعثت و احیا شدن مکارم اخلاقی نیازمند است.

وی افزود: انسان اگر وجود خود را به مکارم اخلاقی زینت بخشد از بسیاری از کاستی‌ها، پلشتی‌ها و زشتی‌ها دور می‌شود.
رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: نقطه مقابل مکارم اخلاقی، خودخواهی، خودپرستی و استکبار است.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز جلوه‌های استکبار را در رفتار مستکبرین عالم می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که با استکبار و خودخواهی خود چه بلایی بر سر مردم دنیا می‌آورد.

رئیسی گفت: این خودخواهی و روحیه استکبار است که آزادی و حیات انسان و بسیاری از مواهب دیگر را تهدید می‌کند.

رئیس دستگاه قضا افزود: اگر انسان وجودش را کرامت‌های اخلاقی فرا گیرد از همه زشتی و پلیدی‌ها دور می‌شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090680 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی قوه قضاییه پرونده قضایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی قوه قضاییه پرونده قضایی مکارم اخلاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد