Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از nasdaq ؛ توکن غیرمثلی (Non-fungible token) یا به‌اختصار NFT، نوعی دارایی دیجیتال منحصر به‌ فرد است.

پلتفرم NFT در واقع یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم (یک نوع رمز ارز) است که از سوی شبکه اجتماعی Cent و همان سنت ایجاد شده است و به کاربران توییتر اجازه می دهد تا توییت های خود را برای فروش به معرض تایید دیگران بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هر توییت یک کپی دیجیتالی محسوب می شود. توییت های توکنز شده فقط زمانی فروخته می شوند که نویسنده توییت پیشنهاد را قبول کند.

نکته مهم این است که هرکسی می تواند برای خرید توییت در سیستم عامل پیشنهاد دهد. به عنوان مثال   اولین پیشنهاد برای توییت مورد نظر 1 دلار بود که در دسامبر سال گذشته ثبت شد.

دورسی یکی از طرفداران مشهور بیت کوین است. او همچنین در آزمایشگاه های لایتنینگ ( لایه دوم در شبکه بیت کوین) سرمایه گذاری کرده است.

این برای نخستین بار است که دورسی به اتریوم نیز علاقه خود را نشان می دهد.

پیش از این از اوایل بعد از ظهر شنبه  پیشنهادی بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار دلار از سوی  سینا استاوی مدیر عامل توکن اوریج براکل برای سرمایه گذاری در این زمینه (NFT )  ارائه شد.

اخیرا نیز یک هنرمند یک دسته از رمزارز پلتفرم (NFT ) را به قیمت نزدیک به 6 میلیون دلار فروخته است و لبرون جیمز بسکتبالیست آمریکایی و اسطوره ای به تازگی 200 هزار دلار از این راه درآمد داشته است.

توکن غیرمثلی یا NFT روی بلاک چین ذخیره و جابه‌جا می‌شود.

اطلاعات ثبت‌شده روی بلاک چین میان همه کامپیوترهای متصل، به ‌اشتراک‌ گذاشته می‌شود و نمی‌توان آنها را دستکاری کرد.

توییتی که دورسی در پلتفرم غیرمثلی به توکن دار شد 267 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

با اقدام اخیر جک دورسی و فروش اولین توییتِ توییتر، این احتمال وجود دارد حوزه توکن‌های غیرمثلی به شدت رونق بگیرد.

 

 

 

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: توئیتر اتریوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی درخشش کای هاورتس حرص توییتر چلسی را در می‌آورد! / عکس

ادمین توییتر آبی‌ها از نوشتن نام ستاره آلمانی به عنوان گلزن آرسنال خودداری کرد.

طرفداری | حساب X باشگاه چلسی از نوشتن نام کای هاورتس خودداری کرد.

دیدار معوقه تیم‌های آرسنال و چلسی از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس چلسی با پیروزی 5-0 توپچی‌ها خاتمه یافت. آرسنال با ارائه یک نمایش کاملاً برتر و خلق موقعیت‌های زیاد، مقتدرانه فاتح دربی لندن شد و صدرنشینی خود را برای حداقل تثبیت کرد. یکی از اتفاقات جالب توجه این بازی، درخشش کای هاورتس مقابل تیم سابقش بود. ستاره آلمانی آرسنال طی 8 دقیقه دو بار دروازه آبی‌ها را باز کرد و سهم بزرگی در پیروزی شیرین توپچی‌ها داشت.

اما سوژه‌ای که پیرامون تقابل دو تیم، حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد، واکنش حساب X (توییتر سابق) چلسی به گل‌های کای هاورتس بود. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ادمین چلسی هنگام شرح بازی از نوشتن نام هاورتس که زننده گل‌های سوم و چهارم آرسنال بود، خودداری کرده‌است. ستاره آلمانی تابستان گذشته در انتقالی پرسروصدا صدا استمفورد بریج را به مقصد شمال لندن ترک کرد.

در حالی که توییتر چلسی نام بن وایت (زننده گل دوم و پنجم آرسنال) را نوشته، خبری از نام کای هاورتس (زننده گل سوم و چهارم آرسنال) نیست.

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • نوبیتکس، پیشگام در آموزش و آگاهی کاربران دنیای رمزارز
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • وقتی درخشش کای هاورتس حرص توییتر چلسی را در می‌آورد! / عکس
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود