Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@17:51:43 GMT

چرا باید به سلامت زنان در جامعه بیشتر توجه کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۰۰۸۲

آیا می دانید چرا سلامت زنان در جامعه اهمیت دارد؟ در حال حاضر آسایش اجتماعی و تندرستی بانوان که نیمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص می دهند نه فقط به سان یک حق انسانی معرفی شده بلکه اثربخشی آن در تندرستی و سلامت زنان متضمن آسایش جسمی، اجتماعی، فرهنگی، عاطفی، روانی و معنوی آن ها می باشد و تحت الشعاع فاکتور های فیزیولوژیکی ، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی واقع می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامت زنان در جامعه بی شک از عمده ترین جوانب موضوعات زندگی بشر است. امری واجب برای انجام وظایف اجتماعی است و کلیه آدم ها در شرایطی می توانند جدیت و تلاش کامل داشته باشند که هم خویش را تندرست و سالم بدانند هم جامعه آن ها را صحیح و سالم بداند.

آشنایی با اهمیت سلامت زنان در جامعه

 

اهمیت سلامت زنان در جامعه به گونه ای است که می تواند به راحتی  کل جامعه را تحت تاثیر خود قرار  دهد پس با ملاحظه به این نکته می توان استنتاج نمود که اگر چه مشکلات و موضوعات بهداشتی در زن یا مرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی دقت به سلامت زنان در جامعه از دید جنسیت خویش و به تبعیت از وظایف و انجام مسئولیت مورد انتظار جامعه دارای وضعیت منحصر به فردی می باشند. دختران امروز مادران فردا می باشند و با توجه به این وضعیت می توانند نقش عمده ای را در شرایط بهداشت و تندرستی خود، خانواده و جامعه اطرافشان  ایفا نمایند. مقصود رسیدن به اجتماعی سالم و تندرست در گرو صحت و سالم بودن زنان، دختران و مادران آن مجموعه است. به همین جهت با توجه به اهمیت موقعیت زنان در جامعه و مسئولیت آنها در پیشرفت فراگیر کشور، آگاهی از شرایط بهداشت و سلامت زنان در جامعه و شناسایی عوامل موثر بر آن به کمک متخصص زنان می تواند پایه طرح ریزی ها و بنیانگذاری های مطلوب در سمت تصحیح شرایط و ارتقا بانوان قرار می گیرد.

اهمیت به تندرسی زنان در جهان

بر اهمیت دقت به سلامت زنان در جامعه در مقاصد پیشرفت هزاره سوم سازمان ملل خیلی پافشاری شده است و در این مدرک که یک قلمرو فرا بومی برای ارزیابی مقدار ارتقا به سمت توسعه پایدار و براندازی فقر به شمار می رود 3 مقصود نظیر توسعه مساوات جنسیتی، نیرومند ساختن بانوان، بهسازی سلامت مادر و ایستادگی در برابر بیماری ها به صورت مستقیم به سلامت زنان در جامعه تخصیص یافته است. همچنین به اقتضا توجه نمودن به تندرستی و سلامت این مجموعه و شراکت آنان در برنامه ریزی و اعمال تدابیر ها و طرح های کاهش خطر پیشامد ها و اتفاقات و خود سامانی آنها برای تمهید در مقابل پیشامد ها و اتفاقات و ایجاد روش های جایگزین برای وصول درآمد بعد از رویارویی با این وضعیت در مدرک سندای و برنامه راهبردی 6 ساله اداره جهانی بهداشت نیز دقت شده است.

 شما چقدر به سلامت زنان در جامعه توجه می کنیم؟

سوالی که امکان دارد برای هر کسی پیش بیاید این است که به چه میزان به سلامت زنان در جامعه می دهیم؟ زنان باعث استواری نهاد خانواده و استمرار نسل می شوند و در هرصورت با نگاهی اجمالی می توان به این نتیجه رسید که در خانواده و اجتماع نقش تاثیر گذاری ایفا می کنند و همواره ضامن صحت و سلامت جامعه می باشند. در اینصورت اهمیت سلامت زنان در جامعه در هر رده سنی مطابق دو بعد عمده جسمی و روانی است که باید حتما به این دو بعد توجه نمود.

زنان در  اجتماع  مسئولیت خیلی بزرگی را برعهده دارند و نیمی از تعداد جامعه را زنان به خود اختصاص داده اند. پایداری و استمرار بشریت حاصل از آفرینش همراه زن و مرد می باشد و تقدم بین هر کدام از این دو آفرینش که سیر تکاملی همدیگر می باشند با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.

از هر نظر بایستی زن ها را مورد حمایت قرار داد به عنوان مثال زنان یا دخترانی که در  اجتماع تحت الشعاع تبعیض های نژادی و جنسیتی واقع می شوند این مسئله می تواند منتهی شود تا زنان از نظر روحی و روانی احساس ضعف نمایند ولی اگر آنها را مورد توجه قرار داد این مسئله باعث می شود تا در اجتماع و خانواده بسیار توانمند و قوی باشند و با به دنیا آوردن فرزندانی تندرست و قوی اجتماعی سالم را برای کلیه اشخاص به ارمغان آورند.

در این صورت مطابق این نکته باید حتما زنان در کانون توجه واقع شوند که در این میان نقش متخصص زنان بسیار حیاتی است.

بیماری های شایع در میان بانوان

•یکی از بیماری های خیلی متداول و عمده در اجتماع که دختران بعد از سن بلوغ به آن دچار می شوند بیماری تنبلی تخمدان می باشد که بعد از یک الی دو سال خود را نشان می دهد.

این بیماری معمولا در ظاهر نرمال و عادی است اما برای تندرستی و صحت روانی و جسمی زنان بسیار تاثیر گذار است ‌و متخصصان زنان باید از همان آغاز اطلاعات جامعی را به اشخاص دچار به این بیماری بدهند تا تحت درمان قرار گیرند عوارض ناشی از آن را کنترل نمود.

از دیگر مشکلاتی که بر روی سلامت زنان در جامعه اثر می گذارد  این است که در دنیای پیشرفته امروزه ارتباطات خیلی گسترده شده است و معلومات و دانش افراد با حضور این فضا ها بالا رفته است و این مسئله سبب افزایش اطلاعات اشخاص شده است.  این مسئله چیزی جز زیبایی جنسی و ناحیه تناسلی نیست.‌ در قدیم بر روی این مسائل سرپوش می گذاشتند اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی اذهان عمومی را به خود جذب نموده است و باعث شده زیبایی ناحیه تناسلی یکه کی از نگرانی های زنان به حساب آید با اقداماتی مانند جراحی زیبایی واژن و لابیاپلاستی و دیگر اقدامات برطرف شود.‌ این زیبایی بر روی دو جنبه سلامت جسمی، بهداشتی و روانی اثر گذار باشد.

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: متخصص زنان سلامت زنان سلامت زنان در جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد بیشتر قربانیان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه زنان و کودکان بوده‌اند و در صورت تشدید حملات رژیم اشغالگر به این باریکه، خطر کشتار غیرنظامیان و آوارگی مضاعف فلسطینی‌ها افزایش می‌یابد.

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است: «فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز مجموعه حملات اسرائیل علیه رفح در روزهای گذشته را محکوم کرد؛ حملاتی که بیشتر به کشته‌شدن زنان و کودکان منجر شده است. او بار دیگر نسبت به حمله‌ای تمام‌عیار علیه این منطقه هشدار داد، منطقه‌ای که ۱.۲ میلیون فلسطینی به‌اجبار به آن پناه آورده‌اند.»

بر اساس این بیانیه، چنین حمله‌ای تنها به کشتار بیشتر و آوارگی مضاعف منجر شده و جنایات بین‌المللی بیشتری به همراه خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها، در حملات رژیم صهیونیستی به رفح در ۱۹ و ۲۰ آوریل دست‌کم ۳۳ فلسطینی کشته شدند که ۲۲ تن از آن‌ها زن و کودک بودند.

تورک در این بیانیه گفت: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته یا مجروح می‌شود. آن‌ها بر اساس قوانین جنگی مصونیت دارند؛ اما در نهایت همین کودکان هستند که بهای این جنگ را پرداخت می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • پیشنهاد اعلام ۱۴ آذر به عنوان روز جهانی خاک در تقویم رسمی کشور
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند