Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:18:19 GMT

زنان ما با شعار امسال سازمان ملل فاصله دارند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۰۳۶۳

یک وکیل دادگستری در یادداشتی درباره روز جهانی زن تاکید کرد که زنان ما با شعار امسال سازمان ملل فاصله دارند.

به گزارش ایسنا، متن یادداشت مسعود احمدیان در این باره به شرح زیر است:

دور ایستاده ایم و تماشا می کنیم


مناسبت های جهانی و بین المللی بهانه ای برای یادآوری چالش های موجود در حوزه حقوق انسانی است و نهاد های متولی و دنبال کننده موضوع، هر ساله اقدام به معرفی نیازمندی ها، شعار ها و ارائه آمارهای مربوطه می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشت مارس در تقویم بین المللی به عنوان روز جهانی زن نام گذاری شده است و هر ساله نهاد ملل متحد در امور زنان شعاری را در راستای بهبود حقوق زنان ارائه می دهد و تحلیل هایی را در مورد کمبود ها و پیشرفت های حقوق زنان در جهان به همگان عرضه می‌کند.

شعار امسال سازمان ملل متحد " نقش زنان در رهبری جوامع و حرکت به سوی آینده ای عادلانه" بود و در همین راستا نهاد مذکور اعلام کرد که در زمان همه گیری بیماری کرونا زنان به عنوان مدیران اصلی یا میانی کشور ها نقش بسیار مثبتی در از بین بردن بحران موجود داشته اند و این امیدواری وجود دارد که پس از گذشت و اتمام این مشکل جهانی، زنان بتوانند به طور برابر جریان های اجتماعی را رهبری کنند و جایگاه های مدیریتی کلان را به دست آوردند.

این شعار و تحلیل های ارائه شده برای آن، نشان می دهد که نهاد های نظارتی در حوزه حقوق زنان عدالت و برابری توضیح داده شده را نه به عنوان یک رویا و آرزو بلکه کاملا در قالب یک امر محتمل در آینده در نظر گرفته اند و برای تحقق آن تلاش می کنند.

با نگاهی به وضعیت داخلی می توان گفت که زنان ما با شعار امسال سازمان ملل فاصله دارند و تحقق آن منوط به شناخت بیشتر ظرفیت ها و توانایی های زنان در عرصه های مدیریتی از سوی تصمیم گیرندگان اصلی نظام سیاسی است. برابری جنسیتی در اداره کشور و ایجاد عدالت اجتماعی در این حوزه را زمانی می توان متصور بود که مشکلات ابتدایی زنان مانند حق خروج از کشور، استفاده از امکانات و وسایل معمول در فضای عمومی، تصمیم در مورد سرنوشت زندگی خصوصی و اجتماعی و .... با حذف قوانین دست و پا گیر رفع شود تا بتوانیم انتظار پیشرفت زنان در عرصه های مدیریتی و اجتماعی را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز جهانی زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

 وی گفت: به مانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

منبع: تسنیم

tags # بازنشستگی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • شعار امسال روز جهانی قدس «طوفان احرار»
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • روز جهانی قدس امسال با شعار «طوفان الاحرار» برگزار می‌شود
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟