Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده فیلم «آن شب» رباره وضعیت فروش فیلم در امریکا و ایران توضیحاتی ارائه کرد.

محمد درمنش که مدتی است فیلم« آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری را در سینماها روی پرده برده است، درباره وضعیت فروش‌فیلم خود گفت: فعلا از میزان استقبال راضی هستیم و یکی از مهم‌ترین دلایلش این بود که با توجه به شروع اکران فیلم از ۲۹ ژانویه در امریکا منطقی نبود که بخواهیم نمایش فیلم در ایران را به تعویق بیاندازیم، چون ممکن بود آسیب‌هایی مثل انتشار  نسخه قاچاق متوجه فیلم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دیگری هم که سبب رضایت ما از اکران فیلم شده روند صعودی تعداد سالن‌های سینما از زمان شروع اکران در ایران ست که رو به افزایش بوده؛ یعنی وقتی کار را شروع کردیم حدود ۲۰ تا ۲۵ سینما قرارداد بسته بودند اما الان تعداد به ۷۰ سینما نزدیک شده است.

وی ادامه داد: در فیلم‌هایی از جنس« آن شب» که در ژانر دلهره هستند، بیشترین تاثیر تبلیغ از سوی خود تماشاگرها اتفاق می‌افتد چون با نوع رنگ و تصویر و صدای فیلم باید در سینما دیده شود و معمولاً مخاطبانی که فیلم را دیده‌اند به مخاطبان بعدی توصیه می‌کنند که آن را حتما روی پرده ببینند. براین اساس فکر می‌کنیم فیلم حداقل دو ماه بتواند روی ‌پرده باقی بماند.

او درباره وضعیت فروش فیلم در امریکا با بیان اینکه «کشورهای دیگری هم قرارداد منعقد کردند از جمله انگلستان که اکران فیلم را یک ماه دیگر آغاز می‌کند» گفت: بسیاری کشورهای دیگر هم پیش‌نویس قرارداد فرستادند و در هر کدام یک کمپانی فیلم را می‌خرد تا نمایش آن آغاز شود. اما درباره نمایش فیلم در امریکا باید بگویم استقبال نسبت به ایران بهتر بوده چون مردم در آنجا حاضر نیستند تفریح را تعطیل کنند به همین دلیل شرایط بهتر بود ضمن اینکه بیشتر مخاطبان در امریکا در  سینما ماشین فیلم را دیدند.

---

درمنش در پاسخ به اینکه آیا بر اساس مدل‌های مختلف اکران در امریکا قصد پیگیری همین سینما ماشین  را در ایران ندارد؟ افزود:  این کار در ماموریت من نیست که چنین شرایطی را فراهم کنم البته پیگیری‌هایی کردم و گفتند این کار زیرساختی احتیاج دارد که در اختیار نیست و کسانی هم که استارت این کار را زده بودند به جهت اجرا مشکلاتی داشتند که چندان در مطلع نیستم. با این حال معتقدم ما خیلی سنتی فکر می‌کنیم و مسئولان مربوط در ارتباط با ایجاد بسترهای نوین نمایشی و کشاندن مخاطب به سالن سینما ضعیف عمل می‌کنند. این در حالی است که اگر در هر استانی درایوین سینما با شرایط مناسب نه در یک پارکینگ و پرده وجود داشت، شرایط خیلی بهتر می‌شد.

او درباره اینکه آیا تصمیمی برای اکران آنلاین فیلمش هم دارد؟ گفت: این فیلم بیشتر برای اکران در سینما مناسب است و بعد از پایان اکران فیلم در سینماها آن را وارد شبکه نمایش خانگی می‌کنیم که قرارداد آن نیز منعقد شده و برنامه‌ای برای اکران آنلاین نداریم.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

روزهایی که سرانجام «گناه فرشته» حامد عنقا به مذاق برخی خوش نیامده، صحبت‌های جنجالی مدیر یک پلتفرم پای واکنش بسیاری از سینماگران را باز کرده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روزهایی که سریال‌ «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم با نقاط ضعف و قوتِ خود توانسته مخاطبان را نسبت به خودش جلب کند. یا «جنگل آسفالت» و حتی برخی رئالیتی‌شوهای دیگر از جمله «اسکار» مهران مدیری اما «گناه فرشته» حامد عنقا که اولین تجربه کارگردانی‌اش به شمار می‌رود نتوانست رضایتِ مخاطبان را به همراه داشته باشد.

هرچه قدر این رضایت و همراهی از سوی مخاطبان برای سریال «آقازاده» او تا حدود زیادی اتفاق افتاد و به یک سریال بحث‌برانگیز در محافل هنری تبدیل شد اما برای برخی حتی در فضای رسانه هم این سؤال پیش آمد که چرا سرانجامِ کاراکترهای این سریال به درستی مشخص نشد؟ آیا قرار است این سریال فصل دیگری داشته باشد یا به سبکِ برخی از کارگردان‌های دیگر حامد عنقا هم خواسته یک پایان‌بندی ابهام‌برانگیز را برای سریال خودش برگزیند. 

ضرورت دارد سریال‌سازان در شبکه نمایش‌خانگی به این توجه کنند اینجا مخاطب برای تماشایِ اثر آنها باید پول پرداخت کند. پس باید به همه عوامل جذابیت در سریال‌سازی توجه شود. اگر از ستارگان بازیگری استفاده می‌شود فیلمنامه و اجرایِ درست هم نیاز دارد که آنقدر مخاطبان سردرگم نشوند مصداق بارز آن، نمایش کاراکتر عمادِ داستان است (نقش آن را بهروز رضوی بازی کرد)؛ معلوم نیست که بود و اصلاً هدفش در داستان چه بود و به کجا رسید؟ 

شاید عوامل سریال با خواندن این مطلب این نکته را مطرح کنند اگر سریال را به خوبی تماشا کرده باشید حتماً به همه نکات و ابهام‌ها پاسخ داده می‌شود اما این‌طور نیست. ساخت سریال معمایی به عوامل مختلفی نیاز دارد که آن حسّ معماگونه را برای مخاطب ایجاد کند نه اینکه مخاطب با یک ملقمه‌ای از درام، عرفان، ادبیات و معما و ماجراجویی مواجه شود. 

اما در میانِ نقدها،‌ نارضایتی‌ها و بحث درباره سریال‌های خانگی یک گفت‌وگوی رسانه‌ای توجه بسیاری را معطوف خودش کرد.  شامگاه یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه بخش کوتاهی از یک گفت‌وگوی ویدیویی با محمدحسن شانه‌ساززاده نایب رییس هیات‌مدیره پلتفرم وی‌اودی نماوا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن با لحنی که به مذاق جمع گسترده‌ای از اهالی سینما خوش نیامده، درباره  سینما و نمایش خانگی سخن می‌گفت.

او در بخشی از سخنانش در این برنامه گفته بود: «همه بازیگرها و تهیه‌کننده‌ها بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند؛ نه به قرارداد و نه به حرفشان متعهدند. من در چند صنعت مختلف بوده‌ام و به بی‌اخلاقیِ این‌ها هیچ‌جا ندیده‌ام. اسمشان هم هنرمند، فرهیخته و فرهنگی است، ولی بسیار بی‌اخلاقند. همچنین این مدیر نمایش‌خانگی در پاسخ به این پرسش که از بابت تحریم هنرمندان نگرانی ندارد، با خنده پاسخ داده بود: برای آن‌ها اول و آخرش پول است. شما پول بده، هر کاری می‌کنند.»

برخورد با مصادیق غیرقانونی تبلیغات در نمایش‌خانگی

هرچند واکنش‌های سینماگران و صنوف سینمایی کماکان ادامه دارد روابط عمومی پلتفرم نماوا در اطلاعیه‌ای رسمی، نسبت به این سخنان توضیح داد و بابت آن عذرخواهی کرد. 

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌سنگ سینمای ایران هم‌چنان مهم‌ترین سرمایه او خواهد بود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه، این توضیح آمده است: هرچند که در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعه‌های نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده باشد و مجموعه‌ای علی‌رغم صرف هزینه‌های گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده باشد، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه‌ اخیر نایب رئیس هیئت‌مدیره نماوا را می‌باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.

هرچند برخی از سینماگران همچون مازیار میری اعلام کرده‌اند «شانه‌ساز» خودش بایستی رسماً عذرخواهی کند. 

مازیار میری که در نماوا مجموعه‌های خسوف و شریک جرم را داشته در ویدیویی کوتاه گفته است: روز گذشته جناب آقای شانه‌ساز از مدیران ارشد پلتفرم نماوا فرمایشاتی فرمودند که واقعا باعث تأسف است. البته از نظر من تاسف بزرگتر جایی است که مدیران فرهنگی کشور شرایطی را به وجود می‌آورند که افراد کاسبکاری چون ایشان عهده‌دار تصمیم‌گیری در امور فرهنگی می‌شوند که واقعا باعث تأسف است. از آن جایی که به خلاف نظر ایشان معتقدم اخلاق و شرافت بیشتر از هر حرفه‌ای نزد اهالی سینماست، تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند، از تمام پروژه‌هایی که قرار به همکاری با این پلتفرم داشتم، رسما انصراف می‌دهم.

همایون اسعدیان، اسماعیل عفیفه، رضا کیانیان و بسیاری دیگر این واکنش‌ها و انتقادات را داشته‌اند. حتی در کنار این سینماگران، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران هم در بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای بررسی موارد نمایش بی‌مجوز محصولات خارجی و گاه ایرانی در نماوا، نوشت: انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران مراتب تأسف و انزجار خود را از اظهارات توهین‌آمیز نایب‌رییس پلتفرم نمایش خانگی نماوا اعلام می‌دارد. اظهارات توهین‌آمیز این مدیر پلتفرم نشان از عدم شناخت، عدم توانایی در این عرصه، مدیریت غلط و عدم شناخت روش‌های تولید حرفه‌ای دارد.

در واکنش به سخنان این مدیر پلتفرم، روابط عمومی خانه سینما (جامعه اصناف سینمای ایران) هم اعلام کرد هیئت‌رییسه این نهاد، بررسی موضوع سخنان محمدحسن شانه‌ساززاده را به شورای صیانت خانه سینمای ایران ارجاع داده و در این شورا، درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

روابط عمومی انجمن صنفی بازیگران سینما نیز با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن محفوظ دانستن حق اقدام حقوقی علیه این اظهارات نوشت: این نگاه ناعادلانه قیم‌مآبانه از بالا به پایین نسبت به کسانی که موجودیت همان پلتفرم از وجود آن‌ها شکل گرفته، نشانگر چیست؟ توجیه سوءمدیریت‌های غیرمتخصصانه با تهمت‌زدن‌های بی‌ادبانه بیش از هر چیز زیر سوال بردن هویت تشکیلاتی است که متاسفانه با عنوان فرهنگی و هنری، اخلاق و ادب را قربانی اهداف اقتصادی خود می‌کند.

باید دید این سخنان جنجالی و سرانجامِ آن با پیگیری قضایی و حقوقی به کجا می‌رسد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • کیانوش عیاری: پاداش فیلم «تنوره دیو» اجازه ساخت فیلمنامه «شبح کژدم» بود