Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:57:44 GMT

نامزدهای جایزه ویژه آذریزدی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۱۵۵۵

نامزدهای جایزه ویژه آذریزدی معرفی شدند

ایسنا/یزد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: نامزدهای نهایی اولین جشنواره ملی بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودک و نوجوان جایزه ویژه آذریزدی معرفی شدند.

«مجید جوادیان زاده» در این باره تصریح کرد: مجموعه ماجراهای نارگل، ترنجون، خاله پیرزن، یک گرگ و سه بزغاله، اپوش دیو، آرش کمان دار، خاله نگار و دختر گل‌ها، برف و آفتاب، موش و گربه و باقی دوستانا، پتش خوارگر، مجموعه ماجرای موش کوچولو ورستم کوی فردوسی نامزدهای جایزه ویژه آذر یزدی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی آثار برتر، حمایت و تشویق نویسندگان کودک و نوجوان وهمچنین توسعه و ترویج فرهنگ بازآفرینی و بازنویسی از متون کلاسیک ادب فارسی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در این دوره از جشنواره، کتاب‌های چاپ شده از سال ۹۴ تا ۹۸ مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گفته وی، پس از بررسی نهایی ۱۲ کتاب به عنوان نامزد جشنواره از سوی هیات داوران انتخاب شد که متعاقبا زمان برگزاری اختتامیه و معرفی آثار برتر اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، جوادیان زاده تصریح کرد: در بخش انتخاب کتاب، شورای کتاب کودک و نوجوان جایزه لاک پشت پرنده و مرکز مطالعات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز دبیرخانه را همراهی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)

پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با مشارکت دبیرخانه ادبیات دینی کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره قرار است فعالیت‌ها و برنامه‌هایی با حضور شاعران کودک و نوجوان برگزار کند که مهم‌ترین آن‌ها عرض ارادت این شاعران به ساحت مقدس امام رضا (ع) است که «سلام امام مهربان» نام دارد.

محفل شعر کودک و نوجوان رضوی، شعرخوانی شاعران عرصه ادبیات کودک و نوجوان کشوری و استان قم، نقد و بررسی مجموعه شعر رضوی «امام رضای مهربان (با موضوع امام رضا علیه السلام)» و «آمدی در شهر ما گل کاشتی (با موضوع حضرت معصومه سلام الله علیها)» و نکوداشت محمد کاظم مزینانی، شاعر پیشکسوت شعر کودک رضوی از جمله برنامه‌های این رویداد است.

رویداد «سلام امام مهربان» چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) ساعت ۱۷ تا ۲۰ در شهر قم به نشانی خیابان شهدا، ساختمان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه، سالن سینما اشراق برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟