Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@03:01:42 GMT

گرانی میوه با چاشنی بازارگرمی دلال‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۱۶۹۸

گرانی میوه با چاشنی بازارگرمی دلال‌ها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اختلاف قیمت میوه در سطح شهر در مقایسه با میادین تره‌بار حاکی از نقش دلال‌ها در افزایش نرخ‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد:  در راستای موضوع دگرانی میوه بازدیدی توسط نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس، ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی از میدان میوه و تره‌بار تهران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قیمت اقلام میوه در بازار تره‌بار منطقی است، عنوان کرد: از سویی در آستانه سال نو و نیاز مردم برای شب عید مشکلی در خصوص تامین میوه وجود نداشته و به فراوانی در میدان تره‌بار موجود است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار با ذخیره‌سازی اقلام میوه مشکلی در خصوص تامین و توزیع آن برای بازار شب عید وجود ندارد.

ساداتی‌نژاد افزود: با این وجود نرخ عرضه میوه در فروشگاه‌های سطح شهر تهران اختلاف چند هزار تومانی نسبت به قیمت میدان میوه و تره‌بار داشته و از طرفی نرخ‌ها در مناطق مختلف شهر متفاوت و مختلف است.

وی با غیر منطقی خواندن سهم افزایش قیمت میوه از میدان تره‌بار تا فروشگاه‌های سطح شهر، ادامه داد: این اختلاف قیمت گواه فعالیت واسطه‌ها و دلالی در بازار میوه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: موضوع مورد بحث دیگر این است که اقلام میوه با نرخ منطقی در میادین میوه و تره‌بار تهران عرضه می‎شود، حال آنکه در برخی از شهرستان‌ها ساز و کار عرضه در میادین میوه ایجاد نشده و قیمت‌ها به مراتب بالاتر و حتی بیشتر از نرخ عرضه در تهران است.

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: به این ترتیب نقش دلال‌ها و واسطه‌ها در تعیین نرخ میوه در برخی شهرستان‌ها و مناطق کشور به مراتب پررنگ‌تر بوده و قیمت‌ها نیز بالاتر است.

وی گفت: می‌کوشیم ذخیره‌سازی میوه برای نیاز شب عید مردم انجام شده و در زمینه توزیع مرغ با نرخ مصوب نیز توزیع روزانه از 150 به 250 تُن در روز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است

یک رسانه اقتصادی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، به دلیل گسترش احساس نا امنی در اسرائیل، موج جدیدی از گرانی گریبان اسرائیلی‌ها را گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان کالکالیست در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر کرد، خبر داد، شرایط امنیتی در اسرائیل اوضاع اقتصادی را به سوی مشکلات بیشتر پیش برده و پیش بینی می‌شود شاهد موج جدیدی از گرانی خواهیم بود.

براساس گزارش این رسانه اقتصادی بعد از عید کیپور (هفته آینده) لبنیاتی که قیمت‌های آن تحت نظارت نهادهای ذیربط است 4.5 درصد و بقیه لبنیات 9 درصد گران تر خواهند شد.

در این گزارش آمده است، موج گرانی در بازار مواد غذایی لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، بعد از دو ماه از افزایش شدید قیمت‌ها شرکت‌های مختلف اعلام کردند قیمت کالاهای خود را بعد از عید کیپور افزایش خواهند داد.

شمار زیادی از شرکت‌های لبنیاتی این گرانی را هم زمان اعمال خواهند کرد.

این اولین باری است که لبنیات در حالی افزایش قیمت پیدا می‌کنند که وزرای دارایی و کشاورزی هم نمی‌توانند در رابطه با این امر دخالت یا اعمال نظر داشته باشند.

گفتنی است امروز نیز بورس شاهد افت شاخص بود و به گفته کارشناسان به دلیل نگرانی اقدام تهاجمی اسرائیل که با واکنش ایران مواجه گرد، سهام تا حدود 1.1 درصد کاهش را نشان داد و شیکل نیز 1.45 درصد در مقابل دلار عقب نشینی کرد.

شکاف میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایرانفیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالیزیان میلیاردی اسرائیل از حمله دیشب ایرانرسانه عبری: سقوط بورس اسرائیل و شیکل بعد از عملیات سپاه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید