Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@18:11:08 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۸ اسفند ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۲۴۲۷

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۸ اسفند ایسنا

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه/ امیدواری رییس جمهور برای غلبه بر ویروس کرونا در سال آینده/ تاکید معاون اول رییس جمهور بر مبارزه با فساد/ آزادسازی بخشی از دارایی ایران در کره جنوبی، عراق و عمان اثبات راهبرد ⁧‫مقاومت‬⁩ ایرانیان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماسی با آمریکا درباره برجام و غیر آن نداشته ونداریم/سیاست خارجی موضوع بده بستان‌های جناحی نیست

به گزارش ایسنا، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری با خبرنگاران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب زاده  در پاسخ به سوالی در خصوص نامه وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهور افغانستان و پیشنهاد تشکیل سازوکاری در ارتباط با موضوع افغانستان با حضور ایران، آمریکا و چند کشور دیگر در قالب سازمان ملل و اینکه آیا قبل از انتشار این نامه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ایران در جریان این پیشنهاد آمریکا قرار گرفته است و اینکه برخی معقدند که ممکن است ایران موضوع افغانستان را تبدیل به برگ مذاکراتی برجامی با آمریکا کند، گفت: ما هیچ تماس مستقیم و غیرمستقیمی با آمریکا در مورد موضوعات برجامی و یا غیربرجامی نداشته و نداریم.

وی همچنین در واکنش به اظهارنظرهای برخی از افراد در عرصه سیاست خارجی گفت: همه باید اجازه دهند که سیاست خارجی کشور در مسیر حرفه‌ای خود حرکت کند. سیاست خارجی کشور نه موضوع بده بستان های احزاب و جریان های سیاسی است و نه موضوع جدال های خیابانی و کف خیابانی.  

سال آینده سال غلبه بر ویروس کرونا است

دومین خبر پربازدید، ابراز امیدواری رئیس جمهور درباره غلبه بر ویروس کرونا در سال آینده بود.

حجت الاسلام حسن روحانی در جریان بهره برداری از ۲۷۲۱ طرح ملی گفت: سال آینده سال غلبه بر ویروس و رونق مشاغل خواهد بود. البته نه اول سال. اما به مرور واکسن خارجی وارد می شود و به بازار می آید و واکسن داخلی توزیع می شود.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

مردم از سفرهای نوروزی خودداری کنند

منع تردد و محدودیت رفت و آمد باید به موجب قانون باشد

***

عده ای حرف مبارزه با فساد را با هدف بدنام کردن دیگران می زنند

معاون اول رییس تاکید کرد: اقدام ویژه ای که برای مقابله با فساد باید انجام داد تا این اتفاق رخ ندهد، این است که گلوگاه ها و امضاءهای طلایی فساد آور را شناسایی و برخورد کنیم.

اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه عده ای تنها حرف مبارزه با فساد را با هدف بدنام کردن دیگران می زنند، تصریح کرد: باید لکه ننگ فساد را از دامن نظام جمهوری اسلامی ایران پاک کرد. در این زمینه از اقدامات رییس قوه قضاییه قدردانی می کنم.

این اظهارات معاون اول رییس جمهور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت جامع اراضی کشور هم مورد توجه مخاطبان بود.

آزادسازی بخشی از دارایی ایران در کره جنوبی، عراق و عمان اثبات راهبرد ⁧‫مقاومت‬⁩ ایرانیان

خبر بعدی، ‌ توییت یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره آزادسازی بخشی از دارایی ایران در کره جنوبی، عراق و عمان بود.

ابراهیم رضایی نماینده دشستان در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: آزادسازی بخشی از دارایی ملت ایران در کره جنوبی، عراق و عمان اثبات راهبرد ⁧‫مقاومت‬⁩ ایرانیان و ثمره قانون ⁧‫اقدام راهبردی برای لغو تحریمها‬⁩ است. با التماس هیچ هم به ما نمی‌دهند.

رایزنی مسجدی با وزیر دارایی عراق درباره نحوه دریافت مطالبات ایران

در همین رابطه ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با «عبدالامیر علاوی »وزیر دارایی عراق ملاقات کردند و نحوه دریافت مطالبات کشورمان از عراق مورد برسی قرار گرفت.‌

علاوی در این ملاقات اظهار کرد: مطالبات ایران از عراق در اولویت پرداخت های ما قرار دارد و  پیش بینی لازم در این زمینه انجام  شده است.

پیگیری مطالبات رهبر انقلاب درباره گرانی بازار در دستور کارویژه سازمان بازرسی

تاکید رییس سازمان بازرسی کل کشور بر پیگیری مطالبات رهبر انقلاب درباره گرانی بازار هم از پرمخاطب ها بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در آیین معارفه معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان، پیگیری بیانات و مطالبات رهبری درباره گرانی بازار را مأموریت و اولویت کاری معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی عنوان کرد و از معاون جدید این حوزه و بازرسی های امور «صمت» و «جهاد کشاورزی» خواست که این موضوع را با جدیت دنبال کند.

کسانی دلسوز انقلاب و مردم هستند که گره از کار مردم باز کنند

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات اقتصادی مردم و مسئله گرانی تاکید کرد.

محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه همه مردم و مسئولان با هر سلیقه و گرایشی مدیون شهدا هستند، گفت: امروز کسانی می‌توانند بگویند که دلسوز نظام، انقلاب و مردم هستند که بتوانند گره از کار مردم باز کنند و این وظیفه همه مسئولان است؛ باید بتوانیم گرانی و مشکلات اقتصادی را حل کنیم و کارآمد باشیم.

نمایش کارآمدی با دلارهای نفتی، ارزشی ندارد/با بحران توزیع مواجه‌ایم

گفت و گوی ایسنا با دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره آسیب‌شناسی علل و عوامل ناکارآمدی دولت‌های پیشین و موانع کارآمدی دولت‌ها، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

علی شمخانی در بخشی از این گفت و گو درباره وابستگی دولتها به  درآمد نفتی گفت: کارآمد نشان دادن دولت با استفاده از دلارهای حاصل از فروش نفت خام بیشتر نمایش کارآمدی است و ارزش خاصی ندارد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت برنامه ریزی در کشور به عارضه مهمی به عنوان" بحران توزیع" اشاره کردو افزود: واقعیت تلخی که ما از ابتدای تدوین اولین برنامه پنج ساله در پیش از انقلاب و در دهه پنجاه با آن روبرو بودیم و پس از انقلاب نیز حتی با تغییر رویکردها و اهداف عالی نظام ادامه پیدا کرد این است که نظام برنامه ریزی در سازمان های تخصصی ما "مرکز گرا" است. یعنی به میزان فاصله گرفتن از مرکز، بهره مندی از منابع کاهش می یابد و موجب "بحران توزیع" می شود.  

در سکوت سیاسی قبل از انتخابات به سر می‌بریم/قالیباف منتظر رئیسی است

ارزیابی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی درباره فضای انتخابات ۱۴۰۰ هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

جلال محمود زاده گفت: این روزها در سکوت سیاسی قبل از انتخابات به سر می‌بریم. به نظرم خیلی‌ها منتظر اعلام نامزدهای شاخص مثل معاون اول رئیس جمهور یا رئیس دستگاه قضا و حتی محمد جواد ظریف، هستند. قضاوت شخصی من این است که اگر آقای رئیسی بیاید، قالیباف برنامه‌ای ندارد.

خبرهای مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

معرفی کاندیداها باید گفتمان محور باشد نه شخص محور

حضور حداکثری مردم در انتخابات بر دیپلماسی ما نیز تاثیر دارد

***

با برتری خردگرایان در غرب احیای برجام جدی‌تر شده است

خبر بعدی، اظهارات یک کارشناس مسائل بین الملل مبنی بر احتمال احیای برجام طی هفته ها یا ماه های آتی بود.

رضا ذبیحی در خصوص آخرین گمانه زنی ها پیرامون وضعیت برجام گفت: پس از پیروزی بایدن امکان احیای برجام بوجود آمد، اما برخی تعلل ها از سوی طرف های غربی این احتمال را کمرنگ جلوه می داد، با این حال تحولات جدید نشان می دهد که پیش‌بینی ها در خصوص احتمال احیای قریب الوقوع برجام همچنان محتمل و ممکن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و آمریکا بدهی کره جنوبی به ایران کروناویروس انتخابات 1400 آزادسازی بخشی از دارایی ایران در کره جنوبی غلبه بر ویروس سیاست خارجی عراق و عمان سال آینده معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن تجلیل از حمایت‌های مردم و مجاهدان یمنی از مردم مظلوم و مقتدر غزه تصریح کرد‌: این حمایت‌ها در کنار اقدامات تحسین‌برانگیزی نظیر راهپیمایی‌های باشکوه، اعلام مواضع صریح و قاطعانه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همچنین تلاش برای قطع شریان‌های اقتصادی رژیم جنایتکار صهیونیستی، از خاطر ملت‌های آزاده جهان فراموش نخواهد شد و مایه مباهات امت اسلامی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به رفتار مزورانه و ریاکارانه کشورهای غربی نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی را بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان امروز دانست و تصریح کرد: سکوت و بی‌عملی این کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در قبال بیش از شش ماه جنایات هولناک و نسل‌کشی در غزه، رژیم صهیونیستی را به جنایات بیشتر و افزایش تنش در منطقه ترغیب کرده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ابتکارات دلاورانه یمن در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن در کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی موثر بوده و معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.

رئیسی همچنین توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و یمن را به نفع دو کشور، دو ملت و جهان اسلام دانست.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عملیات غرورآفرین و افتخارآمیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی علیه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه گفت: این اقدام شجاعانه در تنبیه و مجازات دشمنی که به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و زبانی جز زبان زور نمی‌فهمد، تکرار دوباره انقلاب شکوهمند اسلامی و برگرفته از آموخته‌های امام خمینی(ره) بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه عملیات غرورانگیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به امت اسلامی شرف و آبرویی دوباره بخشید، تاکید کرد که جبهه مقاومت یک جبهه واحد است و همواره به مقابله با رژیم صهیونسیتی و حمایت و پشتیبانی از ایران پایبند است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش و تقویت روابط و تعاملات با ایران در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • «محفل» و «زندگی پس از زندگی»؛ پربازدیدترین برنامه‌های تلوبیون در ماه رمضان
  • رئیس جمهور: ابتکارات دلاورانه یمن معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم می‌زند
  • ابتکارات مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • رئیسی: ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد
  • «شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند