Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا عمادی مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات در حاشیه مراسم افتتاح مراکز بهزیستی مثبت زندگی اظهار کرد: امروز تمامی مراکز خدمات بهزیستی با عنوان مثبت زندگی در سراسر کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ریاست جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی افتتاح شد و این مراکز به طور رسمی آغاز به کار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره اهداف بهزیستی از تأسیس این مراکز عنوان کرد: طرح تاسیس مراکز مثبت زندگی یا همان مراکز خدمات بهزیستی از سه سال گذشته مطرح شد و کار‌های عملی و بررسی‌های لازم بسیاری روی آن صورت گرفته است تا به افتتاح آن و عملی شدنش برسیم، هچنین این مراکز برای خدمات دهی بهتر به جامعه شکل گرفته‌اند.

عمادی افزود: تا کنون مراکز ما دولتی و یا مددکاری بوده‌اند که فعالیت آن‌ها خدمت رسانی به مددجو‌یان بوده است، اما هدف این طرح در مرحله‌ اول ارتقای کیفیت خدمت رسانی است و همچنین در این طرح به ازای هر ۱۵۰ مددجو یک مددکار خواهیم داشت، این عملکرد باعث می‌شود میزان خدمت رسانی به جامعه‌ هدف افزایش پیدا کند تا از این طریق بتوانیم خدمت رسانی بهتری برای افراد تحت پوشش مراکز مثبت زندگی داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه در این طرح به محله محور و خانواده محور بودن توجه بسیاری شده است یادآور شد: در گذشته عملکرد ما مددجو محور بوده است، این موضوع روند خدمات رسانی را ارتقاء می‌دهد و با توجه به اینکه مراکز مثبت زندگی در تمامی شهر‌ها و نواحی فعالیت مستمر دارند و زمینه ساز محقق شدن اهداف سازمان بهزیستی از جمله خدمت رسانی بهتر به مددجو‌ها شده و تعدد مراکز در شهر‌ها و نواحی مختلف کشور رفت و آمد این عزیزان را به حداقل رسانده است.

بیشتر بخوانید

روحانی: راه اندازی مراکز مثبت زندگی برای توانمندسازی خانواده های نیازمند/ شریعتمداری: بهزیستی به محلات می‌رود

عمادی درباره اهداف و راهبرد‌های تازه‌ سازمان بهزیستی برای افتتاح مراکز مثبت زندگی گفت: مددیاران مراکز مثبت زندگی هر ۶ ماه یکبار موکلف به بازدید از منزل مددجویان هستند، بازدید سالی دو بار از مددجویان اتفاق قابل توجهی است که ما را در مسیر خدمت رسانی بهتر به جامعه‌ هدف کمک خواهد کرد، قابل ذکر است که تمامی این فعالیت‌ها به صورت دیجیتال و به صورت دقیق در سیستم انجام می‌پذیرد و به محض رسیدن به زمان بازدید و حضور در منزل مددجو هشدار خواهد داد.

او در رابطه با تعداد مراکز بهزیستی تاسیس شده در منطقه‌ شمیرانات بیان کرد: تا کنون مجوز تاسیس ۱۱ مرکز را دریافت کرده ایم، اما با توجه به اینکه منطقه بندی شمیرانات فرمانداری با شمیرانات بهزیستی متفاوت است، در آینده تعدادی از مراکزی که به شهرستان تهران داده شدند به شهرستان شمیرانات انتقال پیدا می‌کنند.

مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات درباره حیطه فعالیت مراکز مثبت زندگی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها شامل کلیه‌ خدماتی خواهد بود که سازمان بهزیستی به افراد تحت پوشش خود می‌دهد که شامل خدمات پایه و خدمات بالا تا سطح ۴ می‌شود، به بیان دیگر سازمان بهزیستی فقط نقش حاکمیتی و نظارتی داشته است.

عمادی در رابطه با اینکه از بین پرونده‌های تحت پوشش چه تعداد زنان سرپرست خانوار و چه تعداد افراد توانخواه (معلول) هستند گفت: به ازای هر مرکز مثبت زندگی ۴۵۰ پرونده در بدو امر به مراکز تحویل داده می‌شود، البته این ظرفیت و قابلیت در آینده وجود خواهد داشت که با افزایش تعداد پرونده‌ها در مقابل مددکار افزایش پیدا می‌کند. با توجه به ظرفیت شهرستان شمیرانات ۵۰۰۰ پرونده تقسیم خواهد شد، در این طرح عملا پرونده‌ای توسط ما جدا نخواهد شد و یکی از تفاوت‌های مراکز مثبت زندگی با مراکز قبلی این خواهد بود که پرونده‌های اجتماعی و توانبخشی همزمان هستند و در این طرح به معنای واقعی کلمه تفکیکی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی شمیرانات مددجویان بهزیستی شهرستان شمیرانات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر

از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، رضا محمد نژاد روز چهارشنبه اظهار کرد: مترو تهران به منظور تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت ۲ بامداد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران در نخستین شب قدر، در شامگاه جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند، تصریح کرد: در این راستا سرویس‌دهی در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (شنبه ۱۱ فروردین‌ماه) با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به خدمات‌رسانی ویژه مترو تهران در دیگر شب‌های قدر نیز گفت: در شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان (یکشنبه ۱۲ و سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳) هم سرویس‌دهی شبانه تا ساعت ۲ بامداد با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: مترو تهران در شب‌های قدر در خط پنج تهران (صادقیه) - گلشهر و بالعکس، همچنین انشعاب فرودگاه مهرآباد و شهر پرند خدمات‌رسانی شبانه ندارد.

منبع: ایرنا

tags # حمل و نقل عمومی ، مترو سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • فعالیت بشر دوستانه ۴۴ تیم سحاب هلال احمر مازندران
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر اعلام شد
  • افزایش ساعت فعالیت متروی تهران در شب‌های قدر
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • تغییر در ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو در شب‌های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو پایتخت در شب‌های قدر