Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید کلانتری در نشست خبری که درباره ادامه روند کارازمایی بالینی واکسن کووپارس برگزار شد، گفت: ما فاز اول مطالعه واکسن را از هفته قبل در سایت کارآزمایی واکسن واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص) آغاز کردیم. بر این اساس ۱۳ نفر به عنوان پیش قراول داشتیم که واکسیناسیون آنها که شامل ۱۰ داوطلب مرد و سه داوطلب خانم بودند، انجام شد و تا اینجای کار هیچ عارضه و واکنش نامطلوبی دیده نشده و به جز چند مورد درد مختصر محل تزریق که وجود داشته، هیچ واکنش دیگری مشاهده نشده  و تا اینجای کار مطالعه از نظر عوارض موفق بوده و عوارض خاصی دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره اثربخشی یا عوارض طولانی مدت طبیعتا به زمان بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم درباره آن قضاوت کنیم. بعد از این مرحله، وارد مرحله دوم مطالعه فاز اول می شویم که طی آن ۱۲۰  داوطلب خواهیم داشت که آنها را به چهار گروه ۳۰ تایی تقسیم می کنیم.

کلانتری ادامه داد: این فاز هم برای بررسی ایمنی واکسن است که واکسن بی خطر باشد و هم قصد داریم که دوز مناسب واکسن  را پیدا کنیم. در این چهار گروه یک گروه چیزی را که ماده موثره واکسن را ندارد، دریافت می کنند. یک گروه واکسن را در دوز ۵ و گروهی در دوز ۱۰ و گروه آخر در دوز ۲۰ دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مطالعه به صورت کاملا دوسوکور خواهد بود، گفت: به طوری که نه داوطلب و نه تیم کارازمایی نمی‌دانندکه چه چیزی تزریق می‌شود. ان شاءالله مرحله دوم را انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم اگر همه چیز خوب پیش رود، فاز اول را تا اردیبهشت ماه به پایان برسانیم.

کلانتری گفت: هموطنان ما به ویژه کسانی که نزدیک سایت کارازمایی واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران هستند، برای شرکت در مطالعه داوطلب شوند. ما تمایل داریم‌ افراد نزدیک این سایت باشند تا برای مراجعات راحت باشند و مشکل رفت و آمدی نداشته باشند. افرادی که نزدیک سایت هستند می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ما به آدرس covid.rvsri.ac.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند. ‌ همکاران من مشخصات را بررسی کرده و اگر شرایط ورود به مطالعه را داشته باشند، از آنها برای شرکت در مطالعه دعوت می‌شود.

وی ادامه داد: ما در این مرحله به داوطلبین سالم ۱۸ سال تا ۵۵ سال نیاز داریم. هر فردی که فکر میکند شرایط را دارد، به سایت مراجعه کرده، اطلاعات را بخوانند و در صورت تمایل در مطالعه شرکت کنند. شرکت در مطالعه اختیاری است و هر زمان که داوطلبین تمایل داشته باشند می توانند، خارج شوند.

کلانتری با بیان اینکه خوشحال می شویم که مردم حمایت کنند تا به زودی واکسنی ایمن و موثر به جامعه دهیم، در پاسخ به سوالی درباره بیمه داوطلبین، گفت: داوطلبین حتما بیمه می‌شوند. در عین حال ما تیم پزشکی داریم که هر زمان نیاز باشد، داوطلبین را از نظر عوارض چک می‌کنند. از متخصصینی اعم از مغز و اعصاب، داخلی و... استفاده می‌کنیم تا در صورت لزوم بیماران ما را ویزیت کنند.

وی گفت: اولین نفر مرحله دوم که شامل ۱۲۰ داوطلب است، فردا واکسن را تزریق می‌کند. فعلا یک هفته از تزریق واکسن به نفر اول می‌گذرد و هنوز زود است تا درباره ایمنی زایی واکسن اظهار نظر کنیم. فعلا فقط از نظر عوارض پایش می‌کنیم.

کلانتری در پاسخ به سوال دیگری، درباره زمان شروع فاز دوم کارآزمایی بالینی کووپارس، گفت: احتمالا می‌توانیم اردیبهشت ماه فاز اول را تمام کنیم و بعد باید اطلاعات مطالعه را به مراجع بالاتر در سازمان غذا و دارو ارائه دهیم و بعد تایید هم فاز دوم را که بر روی ۵۰۰ داوطلب خواهد بود و بر روی دو گروه ۲۵۰ تایی انجام‌ می‌شود، دریافت کنیم. احتمالا همان حدود اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی گفت: آن ۱۳ نفر اول که واکسن را دریافت کردند، پیش قراولانی بودند که واکسن را دریافت کردند تا اطمینان حاصل شود که واکسن واکنش نامطلوب سریعی ندارد و وقتی این موضوع ثابت شد، اجازه داده شد که در فاز اول تزریق به ۱۲۰ نفر را آغاز کنیم.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن سعید کلانتری فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی خمینی‌شهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی این شهرستان گفت: این بیماری با علائم پیچش گردن، بی‌حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه‌تن‌ها باعث از بین رفتن طیور منطقه می‌شودو تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها که به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مهم مطرح هستند، است

الهه شیروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری انتقال ویروس از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست و افزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن‌ها از نظر مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها است، در اختیار مرغداران قرار گرفته و تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۶ قطعه پرنده خانگی از جمله اردک، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسینه شدند.


این طرح تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و بین محله‌های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر