Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@18:06:51 GMT

مبارزه با گرانی، نمایشی در شمال شهر!

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۳۵۵۲

مبارزه با گرانی، نمایشی در شمال شهر!

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازدیدهای سرزده مسئولانی همچون وزرای صمت، جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و همچنین دبیر ستاد تنظیم بازار از میادین عرضه مستقیم اقلام اساسی از جمله اقدامات جالبی است که هر ساله انجام می شود.

اما نکته قابل توجهی که در این بازدیدها دیده می شود، رجوع همه مسئولان به یک میدان میوه تره و بار در تهران است، میدانی که در منطقه شمالی تهران دایر بوده و از امکانات و تجهیزات مطلوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرفه تره بار قزل قلعه واقع در منطقه جلال آل احمد که از سوله های مختلفی از جمله فروش مرغ و ماهی و میوه برخوردار است شاید مثال خوبی برای بازدید سرزده و بررسی خرید و فروش های مردم عادی یک جامعه نباشد!

در ابتدای همین هفته دبیر ستاد تنظیم بازار به همراه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از این میدان بازدید سرزده ای به عمل آوردند. البته ناگفته نماند دبیر ستاد تنظیم بازار برای بازدید بیشتر همین  منطقه را انتخاب می کند.

 امروز نیز خاوازی وزیر جهاد کشاورزی هم برای رصد میدانی عرضه مرغ و ماهی در میادین، این محل یعنی میدان میوه و تره بار قزل فلعه را انتخاب کرد و به عنوان بازدید سرزده در این منطقه حضور یافت. این میدان میوه و تره بار از جمله اماکنی است که دسترسی به تمام اقلام آن برای عموم مردم راحت بوده و کمبودی از لحاظ تامین کالا رویت نمی شود. 

این میدان تره بار که مملو از اقلام اساسی است، تفاوت بسیار زیادی با سایر  میادین در سطح شهر و کشور دارد. تصاویر مختلفی از کمبود اقلام اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ و روغن  در نقاط مختلف کشور دیده می شود و به نظر می رسد بازدید مسئولان تنها از این میدان (قزل قلعه) نمی تواند بیانگر فضای آرام بازارها در سطح کشور باشد.

نقص در سیستم توزیع اقلام و همچنین وجود بسیاری از دلالان در همین مراکز از جمله مواردی است که نیازمند بازدیدهای سرزده واقعی است نه بازدیدهایی که بیشتر جنبه ای نمایشی دارد! موضوعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز درختکاری آن را از جمله مهم ترین دغدغه های خود دانستند و از مسئولان برای مواجهه با گرانی درخواست رسیدگی ویژه کردند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد

به گزارش قدس خراسان، مدیر جهاد کشاورزی تربت جام روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: این مرکز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در حاشیه شهر «احمدآباد صولت» و در هشت کیلومتری جاده تایباد- تربت جام احداث شده است.

باقر خدادادی اضافه کرد: میدان عرضه دام زنده تربت جام شامل پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دامپروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، کوره لاشه‌سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره ، محل شب ماند دام، باجه بانکی، باسکول و پارکینگ است.

وی ادامه داد: فعالیت این مرکز تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تربت جام است و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر از رعایت موازین بهداشتی با حضور در این محل، بدون واسطه گوسفند زنده را تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برای ایجاد تعادل در فروش دام زنده، دامداران و گله داران در روستاهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد می‌توانند دام زنده تولیدی خود را در این محل عرضه کنند.

دیگر خبرها

  • بازدید السنوار از میدان های جنگ
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • (ویدئو) بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی