Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:59:18 GMT

۳۹ مرکز مثبت زندگی در خراسان شمالی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۳۶۷۱

ایسنا/خراسان شمالی همزمان با آیین افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سراسر کشور، ۳۹ مرکز مثبت زندگی در خراسان شمالی با حضور رئیس جمهور، رئیس سازمان بهزیستی کشور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

قربانی مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در این مراسم بااشاره به افتتاح  ۳۹ مرکز مثبت زندگی در خراسان شمالی بیان کرد: تسهیل در دسترسی خدمات، نزدیکی مراکز به زیست بوم ها، توجه به روستاها و تغییررویکرد در ارایه خدمت از منفعل به فعال و در واقع تقویت محله محوری از اهداف اصلی این مراکز به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مراکز به نوعی بهزیستی کوچک هستند که با همکاری بخش غیر دولتی در سراسر استان به بهره برداری رسیدند و بالغ بر ۲۰۰ نفر تحصیلگر در رشته های علوم اجتماعی و مددکاری اجتماعی در این مراکز مشغول بکار شدند.

قربانی تصریح کرد: این مراکز  ۲۲ فعالیت سطح یک خدمات بهزیستی را در بستر دولت الکترونیک انجام می دهند و الکترونیکی بودن خدمات از مهمترین ویژگی های این مرکز بشمار می آید.

قربانی خاطرنشان کرد: کاهش ۳۵۰ هزار تردد غیرضروری برون شهری و درون شهری در طول یک سال از مزایای دیگر مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی است.

وی افزود: خانه محور بودن، شفاف سازی، کوتاه شدن بروکراسی های اداری، تسریع روند و همچنین نظارت از بالا و پایین از طریق سطوح بالای مدیریت از دیگر ویژگی های این مراکز است.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی، محله محور بودن این مراکز را از بهترین ویژگی های این مراکز دانست و گفت: این مهم یکی از بهترین ویژگی های این مراکز بشمار می آید چرا که جامعه هدف مورد نظر در صورت نیاز به نزدیک ترین محل مراجعه می کنند.

قربانی سهمیه خراسان شمالی در خصوص فعالیت مراکز مثبت زندگی ۴۱ سهم بوده که در حال حاضر ۳۹ مرکز موفق به کسب پروانه فعالیت شدند که فردا در آیین افتتاح کشوری رسما فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی بابیان اینکه  ۱۸ هزار و ۶۴۴ پرونده  از خدمات این ۳۹ مرکز بهره مند می شوند، تصریح کرد: در مراکز مثبت زندگی هر شش ماه یکبار پرونده خانوار مورد بررسی و بازدید مددکار قرار می گیرد تا افراد تحت پوشش بتوانند از بهترین خدمات این مراکز بهره مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهزيستي مرکز مثبت زندگی خراسان شمالي خراسان شمالی مثبت زندگی ۳۹ مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر هادی نوری گفت: مرکز اهدای خون شهرستان بجنورد در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹ تا ۲۴ فعال و آماده خونگیری از مردم نوعدوست است.

وی افزود: پایگاه انتقال خون در شهرستان شیروان نیز درشب‌های قدر از ساعت ۱۹ تا ۲۳ فعال است و اهدا کنندگان خون می‌توانند در این بازه زمانی مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی یادآور شد: ساعات کاری مراکز اهدای خون از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است.

نوری با بیان اینکه روزه داری مانعی برای اهدای خون نیست، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای انجام کار‌های نوعدوستانه از جمله مشارکت در امر اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است که مومنان روزه دار می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می‌کند و پاسخگوی همه نیاز‌های خونی مراکز درمانی استان است.

دیگر خبرها

  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • سئوال مسابقه شماره ۱۷ طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان شمالی
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • افتتاح مرکز «پویش‌شهر» یاورشهر ۹ برای ۱۴۰۳