Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامرضا شهبازی» روز دوشنبه در نشست خبری در سرسرای سازمان حمل و نقل مسافری شهری کرمانشاه؛ میانگین سن دستگاه‌های ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه را ۱۲ سال اعلام کرد و افزود: طبق استاندارد و مدیریت سوخت این میانگین باید ۱۰ سال باشد.

او با اشاره به اینکه هزینه هر دستگاه اتوبوس شهری نزدیک به چهار میلیارد تومان است، گفت: تامین این رقم با وضعیتی که شهرداری‌ها از نظر مالی دارند بسیار سنگین است به همین دلیل شهردار کرمانشاه با پیگیری مستمر از طریق وزارت کشور و سازمان همیاری شهرداری‌ها برای تامین این هزینه‌ها درخواست ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت کرده که تاکنون با ۱۰۰ میلیارد تومان آن موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه از سال ۸۷ در سه مرحله به چهار شرکت خصوصی برون سپاری شده است، افزود: با اعتبارات اختصاص یافته در راستای نوسازی این ناوگان اتوبوسرانی به هر دستگاه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

جابجایی روزانه یک میلیون مسافر در کرمانشاه 

رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط یک میلیون مسافر شهری از طریق حمل و نقل عمومی شهری کرمانشاه جا به جا می شود، گفت: در شهر کرمانشاه ۶ هزار و ۸۹۰ تاکسی و ۲۰۰ اتوبوس شهری و ۲ هزار تاکسی آژانس زیرنظارت این سازمان به شهروندان خدمت رسانی می کند.

شهبازی با بیان اینکه میانگین سن ناوگان تاکسی رانی شهر کرمانشاه بیش از ۹ سال است، افزود: شهرداری برای طرح توسعه نوسازی تاکسی‌ها شهر کرمانشاه برنامه‌هایی از جمله پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومان به رانندگان تاکسی به شرط تحویل دستگاه فرسوده خود در دست اجرا دارد.

وی همچنین ابراز امیداوری کرد در سال ۱۴۰۰ با فراهم شدن زیر ساخت ها، در تاکسی های زیر نظارت این سازمان دستگاه های «پی آر کد» برای پرداخت الکترونیکی کرایه های مسافران در نصب شود.

شهبازی همچنین ابراز امیداوری کرد در سال آینده با پیگیری های سازمان شهرداری ها، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور؛ سهم ۵۰ درصد دولت برای بیمه رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی که از سال ۹۳ متوقف شده، دوباره مصوب شود.

شهبازی؛ رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه 

اعطای ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به رانندگان

رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به خسارت هنگفت شیوع بیماری ویروس کرونا به سیستم حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه گفت: قبل از شیوع کوید ۱۹؛ میانیگن درآمد هر دستگاه تاکسی حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان بود که با شیوع این بیماری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، این درآمد بسیار کاهش یافت.

شهبازی اضافه کرد: این سازمان در راستای جبران خسارت حوزه حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه هشت هزار و ۴۵ نفر را برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک‌های عامل استان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان معرفی کرده است.

 او همچنین گفت: سازمان ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛ ۱۰۰ هزار ماسک رایگان، ۶۷ هزار پیامک نصب بنر و برچسب رعایت نکات بهداشتی، بیش از ۶۰۰ هزار لیتر ضد و عفونی و گند زدایی بین رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی توزیع کرده است.

شهبازی همچنین از توقیف ۳۵ دستگاه تاکسی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در حوزه ناوگان حمل نقل عمومی شهر کرمانشاه تاکنون ۳۰ نفر به بیماری ویروس کرونا مبتلا شدند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی نداشتیم.

اختصاص هشت تاکسی گردشگری رایگان در ایام نوروز

رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز گفت: این سازمان هر ساله برای جابه جایی مسافران نوروزی تاکسی های رایگانی در ورودی و خروجی و میادین شهر کرمانشاه در راستای خدمت رسانی به مهمان نوروزی مستقر می کند.

شهبازی اضافه کرد: اگر وضعیت شیوع بحران کرونا و براساس ستاد مقابله با کرونا استان مسافرت نوروزی را مصوب کند این سازمان توانایی دارد با هشت دستگاه تاکسی گردشگری مهمانان نوروزی را به اماکن گردشگری و تاریخی شهر کرمانشاه راهنمایی و جابه جایی کند. 

شهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی نفری استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها شهرداری کرمانشاه اتوبوس حمل و نقل مسافری تاکسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرمانشاه اتوبوس حمل و نقل مسافری شهرداری کرمانشاه اتوبوس حمل و نقل مسافری تاکسی اخبار کنکور ناوگان اتوبوسرانی حمل و نقل عمومی میلیارد تومان نقل عمومی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص مجوز خرید اتوبوس جدید و تبدیل قرارداد خرید میدل باس به اتوبوس، به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، از کارخانه عقاب افشان، تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا، بازدید به عمل آمد.   مجید نژادحسین افزود: در این بازدید، موافقت این شرکت برای تحویل اتوبوس یورو پنج به‌جای مینی‌بوس‌های میدل باس، جلب و مقرر شد تا تیرماه امسال، ۵۹ دستگاه اتوبوس یورو پنج به شهرداری مشهد تحویل داده شود.   وی افزود: طبق توافق انجام‌شده، هرماه ۱۵ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل خواهند داد که از این ۵۹ دستگاه، در ایام نوروز امسال، ۱۰ دستگاه اتوبوس به سازمان اتوبوسرانی تحویل داده و در خطوط حاشیه شهر، فعال شده است.   نژادحسین بابیان اینکه بر اساس قرارداد، در مجموع ۵۹ دستگاه اتوبوس تا آخر تیرماه امسال به مشهد تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: برای خرید هر دستگاه از این اتوبوس‌ها که دارای استاندارد یورو پنج و کف کوتاه هستند، ۹.۵ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.   وی ادامه داد: در بازدید از کارخانه نامیکران، قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری نیز برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد منعقد شد.   رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بهره‌گیری از اتوبوس برقی نیز گفت: در این بازدید توافق کردیم تا یک دستگاه اتوبوس برقی برای تست به مشهد تحویل شود که در همین راستا، طی دو هفته آینده، اولین دستگاه اتوبوس برقی برای آزمایش در ناوگان فعال خواهد شد و در صورت تائید، نسبت به انعقاد خرید اتوبوس برقی اقدام خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • الحاق یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره جهانی قشم