Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:36:03 GMT

پنج مرکز مثبت زندگی در ورامین افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۴۱۶۰

پنج مرکز مثبت زندگی در ورامین افتتاح شد

رئیس بهزیستی ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مراکز موسوم به مثبت زندگی ۲۲ خدمت از جمله فرزندخواندگی، بازدید منزل، ارجاع به مراکز سطح بالاتر، شناسایی داوطلبان و خیران را به جامعه هدف ارائه می‌دهد.
اعظم هراتی افزود: افزایش بهره وری و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان بهزیستی، کاهش تصدی گری دولت و ارتقای کمی و کیفی خدمات از دیگر اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس بهزیستی ورامین بهره‌گیری از خدمات الکترونیکی را برای توسعه خدمات و اطلاعات سبب رضایتمندی مردم دانست و گفت: باید از ظرفیت شرکای اجتماعی برای برون سپاری خدمات بهره گیری شود تا جامعه هدف در کمترین زمان از بهترین خدمات برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌های مراکز مثبت زندگی، نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه‌های هدف مستقر شده و بخش زیادی از خدمات سازمان در بستر الکترونیک ارائه می‌شود که این امر امکان پیگیری خدمات و دسترسی آسان جامعه هدف را فراهم می‌کند.

هراتی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار معلول در شهرستان ورامین شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند، ۱۵ خانواده از کمک هزینه نگهداری و ۱۵ خانواده دارای معلول از خدمات مراقبان غیر رسمی استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: سه مرکز شبکه خانواده در شهرستان ورامین از ۶۰ کودک بی سرپرست ۶ تا ۱۷ ساله نگهداری کرده و تمامی خدماتی که یک کودک در خانواده می‌تواند از آن بهره ببرد، برخوردار می‌شود.

رئیس بهزیستی ورامین افزود: هم اکنون ۵ مرکز شبانه روزی، ۴ مرکز اورژانس اجتماعی، ۹ مرکز توانبخشی، ۸ مرکز ترک اعتیاد سرپایی، ۷ مرکز اقامتی، ۴ مرکز مشاوره و ۱۸ مهد کودک خدمات تخصصی خود را به افراد تحت پوشش و توانخواهان بهزیستی ارائه می‌دهد.

وی یکی از نیازهای معلولان را اشتغال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: آن دسته از معلولانی که در مراکز فنی و حرفه‌ای کسب مهارت کرده و دارای مجوز فعالیت هستند می‌توانند از تسهیلات بانکی تا سقف ۱۵ میلیون تومان برخوردار شده و در صورت بیمه خویش فرمایی از ۱۱ تا ۲۳ درصد معافیت حق بیمه برخوردار می‌شوند.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها ویدئوکنفرانس ورامین سازمان بهزیستی کشور اداره کل بهزیستی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویدئوکنفرانس ورامین سازمان بهزیستی کشور ویدئوکنفرانس ورامین سازمان بهزیستی کشور اداره کل بهزیستی استان تهران اخبار کنکور مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند

مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح از فعالیت ۲۷۰ مشاور در مراکز سماح خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۳ مرکز مشاوره اسلامی سماح در سطح کشور فعالیت دارند. - اخبار فرهنگی -

علی اکبر شورورزی، مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از آغاز به کار 9 مرکز جدید مشاوره اسلامی و اضافه شدن آنها به 24 مرکز مشاوره فعال خبر داد.

شورورزی در این باره توضیح داد: در حال حاضر در مجموع 33 مرکز مشاوره اسلامی سماح در سطح کشور وجود دارند که تعداد 24 مرکز مشاور فعال بوده و 9 مرکز در ماه مبارک رمضان در آستانه آغاز به کار قرار دارند.

مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح حوزه‌های علمیه با بیان اینکه علاوه بر مراکز استان‌ها در برخی شهرستان‌ها نیز مراکزی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در مجموع 270 مشاور در مراکز سماح خدمات مشاوره اسلامی به مردم ارائه می‌دهند.

احترام ویژه اسلام به عید نوروز ایرانیان

او خاطرنشان کرد: مشاوران این مرکز در زمینه‌های کودک، نوجوان، جوان، مشاوره ازدواج، مسائل خانواده، امور تحصیلی، امور استعداد یابی، درمان معنوی، روان‌شناختی، حقوقی و گفتار درمانی فعالیت دارند و مردم می‌توانند از مشاوره‌های اسلامی در این مرکز بهر‌مند شوند.

شورورزی با بیان اینکه بیشتر مراجعان در زمینه خانواده و روان‌شناختی نیاز به مشاوره دارند و به این مراکز مراجعه می‌کنند، توضیح داد: در میان خانواده‌های طلبه و غیر طلبه برای مشاوره تفاوتی وجود ندارد و افراد از هر قشری می‌توانند از خدمات مراکز سماح بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۵۳۰ کودک اتیسم از خدمات بهزیستی خوزستان
  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزو‌های مددجویان
  • مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد