Web Analytics Made Easy - Statcounter

81 مرکز مثبت زندگی بهزیستی استان ، ظهر امروز (دوشنبه) از طریق ارتباط تصویری، توسط رئیس جمهوری و با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ از طریق ارتباط تصویری با حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، 81 مرکز مثبت زندگی استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراکز در 50 منطقه شهری و 31 منطقه روستایی و حاشیه ای استان واقع شده که برای ارائه خدمت به گروه های هدف؛ 33 هزار و 193 پرونده میان آنها توزیع شده است.

با افتتاح این مراکز برای 325 نفر از دانش آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شغل ایجاد شده است.

مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی؛ مرکزی غیردولتی‌ست که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‌نماید که به عنوان مرکز مثبت زندگی تعریف شده است.

با تأسیس این مراکز به عنوان بهزیستی‌های کوچک، خدمات ۲۲ گانه بهزیستی به صورت رایگان به گروه‌های هدف تحت پوشش سازمان و بر اساس مکان و موقعیت گروه‌های هدف ارائه می شود.

در راه اندازی این مراکز به محورهای مختلف همچون مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، مددکار محوری، توجه به دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرح‌های غربالگری و مشاوره ژنتیک توجه ویژه شده است.

افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، توزیع عادلانه و ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی، امکان طراحی برنامه‌های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات، تسریع گسترش برنامه‌‌های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز از اهداف ایجاد مراکز مثبت زندگی عنوان شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور استاندار گیلان مرکز مثبت زندگی گروه های هدف ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.
مهرداد شریفی افزود: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
شریفی گفت: ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز