Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در روزی که جهان یکصدا فریاد برابری جنسیتی سر می‌دهند، کمیته بین المللی پارالمپیک سه پیشتاز برجسته را که با صدای خود جوایز روز پاسداشت زن را از آن خود کردند، ارج می‌نهد.

این روز که با هشتم مارس(۱۸ اسفندماه) روز جهانی زن همزمان شده است، اساسا زنانی را که در جنبش پارالمپیک ایده آل‌های پارالمپیک را سرمشق خود قرار داده و الگوهایی درخشان هستند، مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش کمیته بین المللی پارالمپیک با نام بردن از «زهرا نعمتی» ملی‌پوش پاراکمان ایران به عنوان یکی از سه زن برگزیده، نوشت: نخستین مدال آور طلای ایران در پارالمپیک و المپیک از سکویی که در اختیار دارد، در زادگاهش برای تبدیل شدن به فعالی در حوزه زنان و افراد معلول استفاده کرده است. نعمتی پس از تاریخ سازی در پرالمپیک ۲۰۱۲ لندن، برای نمایش دادن دستاوردهایی که زنان معلول قادر به فتح آن هستند، پیشتاز بوده است.

نعمتی همچنین در کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت سازمان ملل متحد شرکت کرده است.

برچسب‌ها روز جهانی زن سازمان ملل متحد زهرا نعمتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز جهانی زن سازمان ملل متحد زهرا نعمتی روز جهانی زن سازمان ملل متحد زهرا نعمتی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست در پیاتزا گرانده، میدان باز خود که گنجایش ۸ هزار تماشاگر را دارد از جین کمپیون کارگردان مولف نیوزیلندی تجلیل خواهد کرد. روز بعد کمپیون یک مصاحبه روی صحنه خواهد داشت و فیلم‌های «فرشته‌ای سر میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به نمایش درمی‌آیند.

جشنواره در بیانیه‌ای با اشاره به این واقعیت که کمپیون اولین زنی است که نخل طلای کن را با فیلم «پیانو» برنده شده است، عنوان کرد: بیوگرافی جین کمپیون پر است از اولین‌های قابل توجه؛ اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد و اولین فیلمساز نیوزیلند که در جشنواره فیلم ونیز برنده شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی شد.

در بیانیه همچنین تاکید شده کمپیون با ۹ فیلم بلند، تعدادی فیلم کوتاه و ۲ فصل از مینی سریال تلویزیونی «برفراز دریاچه» که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ روی آنتن رفت، یکی از معماران اصلی تخیل در سینمای معاصر است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتسوگ، کلی رایشارت، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی این جایزه لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین دوره لوکارنو از ۷ تا ۱۷ آگوست (۷ تا ۱۷ مرداد) برگزار خواهد شد.

کد خبر 6087905

دیگر خبرها

  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد