Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@13:10:15 GMT

تزریق «کووپارس» از فردا به 120 نفر

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۵۳۴۲

تزریق «کووپارس» از فردا به 120 نفر

ایران اکونومیست- محقق اصلی پروژه کووپارس گفت: تزریق فاز اول واکسن کووپارس به ۱۲۰ نفر داوطلب از فردا آغاز می شود و تاکنون هیچ عارضه ای در میان ۱۳ پیش قراول دریافت واکسن دیده نشده است.

دکتر سعید کلانتری محقق اصلی پروژه واکسن کووپارس (مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی) امروز ۱۸ اسفندماه ۹۹ در سایت کارآزمایی بالینی کووپارس در محل بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با تشریح نتایج اولیه تزریق واکسن به ۱۳ پیش قراول گفت: این تزریق هفته گذشته به ۱۳ نفر شامل ۱۰ مرد و ۳ زن انجام شد و تاکنون هیچ نوع واکنش نامطلوبی در این پیش قراولان دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جز درد مختصر در محل تزریق هیچ عارضه‌ای گزارش نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی اثربخشی واکسن نیاز به زمان بیشتری داریم و اکنون مرحله دوم فاز اول با تزریق به ۱۲۰ نفر از فردا آغاز می‌شود.

محقق اصلی پروژه کووپارس تصریح کرد: در مرحله دوم فاز اول به ۱۲۰ نفر در چهار گروه واکسن تزریق خواهد شد که یک گروه دارونما، یک گروه دوز ۵، یک گروه دوز ۱۰ و یک گروه دوز ۲۰ میلی گرم دریافت می‌کنند. این پروژه تحقیقاتی کاملاً دو سو کور است و نه داوطلبان و نه محققان از نوع دریافت اطلاعی ندارند.

کلانتری خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم مرحله دوم فاز اول تا اردیبهشت ماه به پایان برسد.

وی با ارائه درخواستی از تمامی افرادی که تمایل دارند در کارآزمایی واکسن کووپارس شرکت کنند، افزود: افرادی که در نزدیکی سایت کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس و در محله ستارخان زندگی می‌کنند می‌توانند با مراجعه به سایت کارآزمایی بالینی کووپارس درخواست خود را برای داوطلب شدن این واکسن ارائه کنند. ما برای کارآزمایی بالینی واکسن نیاز به داوطلبان ۱۸ تا ۵۵ سال سالم داریم و هر فرد واجد شرایطی می‌تواند وارد این مطالعه شود. ورود به مطالعه اختیاری است و هر زمان که علاقه‌ای به ادامه نداشته باشد، می‌تواند از مطالعه خارج شود و تعهدی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

محقق اصلی پروژه کووپارس درباره آنتی بادی و ایمنی زایی واکسن کووپارس گفت: هنوز برای بررسی ایمنی زایی و آنتی بادی زود است.

کلانتری ادامه داد: پس از اینکه اردیبهشت ماه فاز اول به پایان رسید و اطلاعات و مستندات پروژه واکسن کووپارس به مراجع مربوطه از جمله سازمان غذا و دارو ارائه شد و توانستیم مجوز فاز دوم را دریافت کنیم، فاز دوم با ۵۰۰ نفر در سال آینده آغاز خواهد شد.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس فاز اول یک گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است

محمد رضا واحدی جو  گفت: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌شوند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می‌شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن‌ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.

نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام