Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@17:51:28 GMT

ورود به شیراز از هفته آینده ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۵۵۳۴

ورود به شیراز از هفته آینده ممنوع شد

به گزارش فارس، عبدالرضا قاسم پور در ستاد مقابله با کرونا گفت: بر این اساس ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی حتی هم استانی، از ۲۵ اسفند ماه به شیراز ممنوع است.

جانشین استاندار فارس افزود: خودرو‌های متخلف علاوه بر جلوگیری از ورود آن‌ها به شیراز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی گفت: البته براساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، سفر با قطار، هواپیما و تور‌های گردشگری به شیراز به شرط اسکان در مراکز اقامتی مجاز مورد تایید میراث فرهنگی کشور و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور در ستاد مقابله با کرونا افزود: در‌های مراکز گردشگری شیراز هم قرار است در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ با شرایطی خاص به روی بازدیدکنندگان باز باشد و مسافران باید قبل از سفر به شیراز بلیط بازدید از این اماکن را هم رزرو کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول حوزه گردشگری شیراز با اجرای سه پروژه تفریحی

شهردار شیراز گفت: اجرای پروژه های تفریحی در کلان‌شهر شیراز به ویژه سه پروژه پارک آبی بزرگ شیراز، آکواریوم و تله کابین، شیراز را در حوزه گردشگری متحول می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی، شامگاه_ شنبه یکم اردیبهشت_ در بازدید شبانه از دو پروژه آکواریوم و پارک آبی بزرگ شیراز اظهار کرد: در روز نهم فروردین سال‌جاری از روند اجرایی پیشرفت پروژه پارک آبی بزرگ شیراز بازدید داشتیم و اکنون پس از ۲۲ روز، پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پارک آبی طی ۳ سال گذشته باید انجام می‌گرفت، افزود: به دلیل داشتن معارض و مسیر سیلابی که در محل اجرای عملیات عمرانی قرار داشت، مقرر شد به جهت پیشگیری از هر گونه اتفاق ناگوار یک دیوار حائل ایجاد شود و پس از آن عملیات اجرا آغاز شود.

شهردار شیراز تاکید کرد: در روند اجرای پروژه نظارت کامل صورت می‌گیرد و معاونت فنی و عمرانی بر اساس زمان‌بندی تعیین شده اعلام کرده است، طی ۱۵ ماه پروژه را به بهره‌برداری خواهند رساند.

اسدی اضافه کرد: با توجه به برگزاری مناقصه برای خرید تجهیزات پارک آبی، این پروژه در تیر سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پارک آبی بزرگ شیراز در زمینی به متراژ پنج هکتار و با زیر بنا ۶۰ هزار متر مربع با مشارکت شهرداری و شرکت شمس عمران احداث می‌شود که سهم شهرداری در این پروژه هزار میلیارد تومان است.

پارک آبی شیراز در بهمن سال ۹۹ کلنگ‌زنی شد و در این پروژه تفریحی گردشگری ۱۴ سرسره، استخر ۱۰۰۰ نفری، استخر موج‌ساز ۵۰۰ نفری، استخر کودکان ۲۰۰ نفری و رودخانه تفریحی به طول ۲۰۰ متر طراحی شده است.

اجرای پروژه‌های تفریحی، شیراز را در حوزه گردشگری متحول می‌کند

شهردار شیراز همچنین در بازدید از پروژه آکواریوم شیراز اظهار کرد: کلان‌شهر شیراز همواره به عنوان شهر توریستی و گردشگری مطرح است، چرا که زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری این کلان‌شهر توریست‌پذیر، قدری ضعیف است اما دو پروژه پارک بزرگ آبی و آکواریوم دو زیر ساخت مهم گردشگری شهر شیراز خواهد شد.

وی در تشریح عملیات اجرایی پروژه آکواریوم شیراز افزود: عملیات اجرای این پروژه در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک با همکاری یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شهرداری شیراز در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع در ساختمانی دو طبقه با پوشش سازه سوله‌ای به ارتفاع ۸ متر و زیربنای ۴۱۰۰ متر مربع در حال انجام است.

شهردار شیراز ادامه داد: در سال ۹۰ در بازدیدی که از محل پارک دراک صورت گرفت، عده‌ای در کانکس‌ها مستقر بودند و گندم و جو کاشته بودند و اجازه ورود نمی‌دادند اما با تلاش بسیار رفع تصرف صورت گرفت و این مکان به فضای سبز امروزی تبدیل شد.

پروژه تله‌کابین شیراز تعیین تکلیف شد

اسدی همچنین در این بازدید شبانه از اجرای طرح احداث تله‌کابین شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری مناقصه احداث تله کابین شیراز، این طرح تعیین تکلیف شد و شریک سرمایه‌گذار مشخص و مقرر شد به صورت ۴۰ درصد سرمایه‌گذار و ۶۰ درصد شهرداری شیراز در محل پارک کوهستانی دراک، تله‌کابین شیراز به طول ۴۲۰۰ متر اجرا شود.

وی تاکید کرد: پروژه‌های پارک آبی، تله‌کابین، آکواریوم، باغ پرندگان و شهر بازی می‌تواند شهر شیراز را در بخش گردشگری و توریست‌پذیری متحول کند.

شهردار شیراز در پایان اضافه کرد: اجرای عملیات پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز در شیفت شب در سال گذشته هم صورت گرفت و این اقدام از خرداد آغاز شد اما در سال‌جاری راه‌اندازی شیفت شب پروژه‌های اجرایی از فروردین آغاز شد و طی سه هفته پیاپی است که بازدید از پروژه‌های عمرانی و اجرای شیفت شب پروژه‌ها انجام می‌شود و تا آبان شیفت شب اجرای پروژه‌ها تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، کاظم اکرمی رئیس سازمان بازرسی استان فارس در این مراسم اظهار کرد: اجرای چند طرح بزرگ در کلان‌شهر شیراز مایه امیدواری است و انتظاری جز این از مجموعه مدیریت شهری نیست، چرا که با مجموعه بزرگی همچون شهرداری شیراز اقدامات بزرگ رقم خواهد خورد و دو پروژه پارک آبی و آکواریوم اثرگذاری بسیار زیادی در حوزه گردشگری خواهد داشت.

کد خبر 746473

دیگر خبرها

  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • تحول حوزه گردشگری شیراز با اجرای سه پروژه تفریحی
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس