Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، "علی باقری‌کنی" دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون امور بین الملل قوه قضائیه عصر دوشنبه از شعبه ویژه حل اختلاف زرتشتیان در تهران بازدید و با عوامل اجرایی این مرکز گفت و گو کرد.

باقری‌کنی در این دیدار با اشاره اینکه تمامی اقلیت‌های دینی اعم از زرتشتی، مسیحی، کلیمی شهروندان ایران محسوب می‌شوند، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران زرتشتی، مسیحی، کلیمی در کنار مسلمان در برهه‌های مختلف در یک جبهه دوشادوش یکدیگر در مقابل دشمن ایستاده‌اند که مثال بارز آن در زمان هشت سال دفاع مقدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی‌افزود: دشمنان جمهوری اسلامی اتحاد و انسجام ملی را هدف گرفته‌اند و در تلاش برای تفرقه افکنی میان بخش‌های مختلف جامعه هستند؛ اما تجربه‌ هم‌زیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در ایران با قدمتی چند هزار ساله موجب شده این اتحاد ناگسستنی باشد.

باقری‌کنی در ادامه با تقدیر از شهدای زرتشتی دفاع مقدس اظهار داشت: رشادت هموطنان زرتشتی در کنار برادران مسلمان برای صیانت از هویت ملت ایران و تضمین حاکمیت ملی و پاسداری از تمامیت ارضی کشور، جلوه‌ای از اتحاد و همدلی حداکثری ملت ایران در مقابل دشمنان است و این رمز پیروزی ملت ایران در عرصه های مختلف بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به یکی از اعضای شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان که فرزندش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بود، تصریح کرد: سنگ محک وطن دوستی و ایران دوستی میزان آمادگی هر فرد برای جانفشانی در مسیر آرمان‌های متعالی ملت ایران است.

دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: ما باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمن این هویت ملی را که در قالب تعامل و انسجام حداکثری متبلور شده با ترفندها و توطئه های مختلف دچار خدشه کند.
باقری کنی با اشاره به همزیستی طولانی و مداوم ادیان مختلف در ایران تصریح کرد: شاید در هیچ جای دنیا نتوان کشوری مانند ایران را یافت که در یک خیابان سه کیلومتری مسجد و کلیسا و کنیسه و آتشکده در کنار هم قرار داشته باشد و زرتشتیان، مسیحیان، کلیمیان و مسلمانان در کمال امنیت و آرامش در عبادتگاه های خود به انجام مناسک دینی بپردازند.

در ادامه این دیدار  ‌"اسفندیار اختیاری" نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان بیان کرد و گفت: عمده رسیدگی‌های این شعبه در خصوص احوال شخصیه افراد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: حلقه وصل همه ایرانی‌ها هویت و فرهنگ ایرانی است و این حلقه ناگسستنی و هیچ قدرت استکباری نمی‌تواند ما را از هم جدا کند . 

همچنین "غلامرضا مهدوی" معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران نیز با تاکید بر این که اساس کار در شورای حل اختلاف، صلح و سازش است، اذعان داشت: شورای حل اختلاف آمادگی تأسیس شعب ویژه برای سایر ادیان و اقلیت‌های دینی از جمله مسیحیان و کلیمیان را دارد.

برچسب‌ها وحدت ملی حقوق شهروندی حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی حقوق شهروندی حقوق بشر وحدت ملی حقوق شهروندی حقوق بشر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: امیدوارم رژیم کودک‌کش فهمیده باشد که دوران بی پاسخ ماندن جنایاتش به سر آمده/ هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید

به گزارش جماران؛ دبیر شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام قدردانی کرد و گفت: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.

دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.

آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.

آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان
  • سپاه پاسداران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • آیت‌الله جنتی: امیدوارم رژیم کودک‌کش فهمیده باشد که دوران بی پاسخ ماندن جنایاتش به سر آمده/ هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی