Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان آلمانی در یک آزمایش جدید به بررسی این موضوع پرداختند که چرا رژیم غذایی گیاهی یا به اصطلاح "رژیم وگان" با تحلیل رفتن و کاهش سلامت استخوان ها همراه است.

به گزارش برنا؛ داشتن رژیم غذایی گیاهی به داشتن فوائد بیشمار برای سلامتی همچون کمک به کاهش وزن و کنترل کلسترول شناخته شده است اما گیاهخواریِ صرف می تواند در عین حال با عوارض جانبی برای بدن نیز همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق یک مطالعه جدید، افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می کردند در آزمایش سنجش فراصوتی استخوانی، چگالی استخوانی کمتری داشتند و این شاخص، نشان دهنده کاهش استحکام و سلامت استخوانهاست.

در این مطالعه محققان آلمانی سلامت استخوان ۳۶ فرد که رژیم غذایی گیاهی داشتند و همچنین ۳۶ نفر که از رژیم غذایی ترکیبی استفاده می کردند را از طریق اندازه گیری میزان چگالی استخوان پاشنه پا بررسی کردند.

بررسی انجام شده نشان داد: به طور میانگین افرادی که رژیم غذایی گیاهی داشتند در مقایسه با گروه دیگر، استخوان هایی با چگالی کمتری داشتند که نشان دهنده کاهش سلامت استخوانی در آنان است.

همچنین در این بررسی شاخص های زیستی موجود در خون و ادرار این افراد مورد ارزیابی قرار گرفت. هدف از این کار، شناسایی مواد مغذی است که ممکن است با رژیم غذایی و سلامت استخوانها مرتبط باشند.

در این آزمایش ها از ۲۸ پارامتر مرتبط با وضعیت تغذیه ای و متابولیسم استخوان، شناسایی ۱۲ نشانگر زیستی که بیشترین ارتباط را با سلامت استخوان ها دارند، امکانپذیر شد که از آن جمله می توان به اسید آمینه لیزین و ویتامین های A و B۶ اشاره کرد.

بررسی های بیشتر نشان داد در اکثر موارد، ترکیب و تنوع این شاخص های زیستی در بدن افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند به میزان کمی وجود دارد که همین امر می تواند توجیهی برای چرایی کاهش استحکام و سلامت استخوانها در این افراد باشد.

به گزارش هندوستان تایمز، رژیم غذایی گیاهی اغلب مفید تلقی می شود هرچند، یافته های بدست آمده حاکی از آن است که انتخاب این نوع رژیم غذایی بر سلامت استخوانها تاثیر نامطلوب می گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه رژیم غذایی کاهش وزن گیاهخواری هندوستان رژیم غذایی گیاهی سلامت استخوان استخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن نقی پور در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان، با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز بیش از ۲۰ نفر در این طرح مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

وی افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عاملی بسیار مهم در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناسایی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر اعلام و اظهار کرد: متأسفانه آمارهای مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

کد خبر 6087477

دیگر خبرها

  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید