Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:28:29 GMT

قوانین مزاحم مهم‌ترین چالش صنایع کشور است

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۶۶۵۳

قوانین مزاحم مهم‌ترین چالش صنایع کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین پرست شامگاه دوشنبه در سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس نتایج نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان اصفهان توسعه روابط شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و ستاد رفع موانع تولید امری ضروری است، اظهار داشت: در این زمینه بهتر می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را احصاء و برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قوانین مزاحم را مهم‌ترین چالش صنایع در کشور عنوان کرد و گفت: باید در زمینه حذف این قوانین تصمیم جدی اتخاذ شود تا بتوانیم شاهد جهش تولید باشیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه مقرر شد اقدامات کارشناسی برای حل مشکلات انجمن‌ها در اتاق بازرگانی انجام شود، اضافه کرد: مالیات بر ارزش افزوده، تأمین اجتماعی، محیط زیست، منابع طبیعی و حوزه شبکه بانکی از جمله مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در استان اصفهان است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

کمیته‌های تخصصی برای رفع مشکلات صنایع تشکیل شود

وی با بیان اینکه طبق ماده ۶۱ قانون و آئین نامه اجرایی مصوب دولت این اختیار به ستاد تسهیل داده شده که برای موضوعات خاص کمیته‌های تخصصی تشکیل شود، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۱۲ کمیته کارشناسی را با مسئولیت مدیران دستگاه‌های ذیربط تشکیل و موضوعات در ستاد تسهیل به صورت کارشناسی بررسی می‌کند.

دین پرست با بیان اینکه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور هیچ محدودیتی برای برخورد با مدیرانی که به تعطیلی واحدهای تولیدی منجر شوند، نداریم و به شدت با آن‌ها برخورد خواهیم کرد، ادامه داد: اگر مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در چارچوب قوانین و مقررات باشد هیچکس حق عدم اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه قوانین باید معطوف به تولیدکنندگان و صادر کنندگان باشد، ادامه داد: این امر باید در طرح‌ها و لوایح ارائه شده به مجلس نیز مورد توجه باشد.

کد خبر 5165238

منبع: مهر

کلیدواژه: بابک دین پرست معاون وزیر کشور قوانین مزاحم صنایع تبدیلی قانون رفع موانع تولید ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بوشهر گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها انتخابات 1400 شیراز اراک کاشت نهال و درخت رفع موانع تولید ستاد تسهیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها با شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله شعبانی در شورای اداری استان همدان ضمن خیر مقدم به مسافران، اما لازم است مراقبت از حرمت ماه مبارک رمضان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات سال گذشته نشان دهنده همت بلند ملت ایران بود، افزود: امیدواریم افرادی که مورد اعتماد مردم قرار گرفتند، این مسئولیت به معنای واقعی کلمه برای آنها مبارک باشد.

شعبانی ادامه داد: شرط مبارک بودن مسئولیت‌ها این است که از این موقعیت برای خدمت به مردم استفاده شود. در دهه اول انقلاب، به دلیل آنکه هنوز درگیر بروکراسی ادارات نشده بودیم، شاهد موفقیت‌هایی در عرصه اقتصاد بودیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رشد تولید با مشارکت مردم، تفکری بود که در اول انقلاب مطرح شد، گفت: متأسفانه روند اداری کشور به سمتی رفته که امروز باید از آن به عنوان یک دیکتاتوری ساختار یاد کنیم.

وی افزود: برای مردم تفاوتی ندارد چه کسی مسئول است، مردم از ما کار و رفع مشکلاتشان را می‌خواهند. نیازمند طراحی ساز و کار مورد نیاز در عرصه مردمی سازی هستیم.

شعبانی با اشاره به اینکه معنای مردمی سازی، یعنی جهاد عمومی در عرصه تولید ثروت است، گفت: مردم احساس می‌کنند تولید مشکل است و لذا به سمت خرید دلار و یا طلا حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های پیشرفت کشور، مشارکت مردم در عرصه تولید ثروت است، ادامه داد: مراقب باشیم تنها به چاپ چند بنر در سطح شهر اکتفا نشود و مردم هیچ‌جا تحقق شعار سال را احساس نکنند

شعبانی با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال از نخبگان دانشگاهی و عرصه تجارت استفاده شود، اظهار کرد: تولید ثروت در اسلام یک امر ارزشمند است، تولید حداکثری همراه با مصرف عادلانه زمینه ساز پیشرفت کشور است.

کد خبر 6062283

دیگر خبرها

  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • تنها با شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود
  • رییسی: تسهیل، تسریع و تکریم مردم، وظیفه همه مدیران کشور است