Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر صمت گفت: از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برای کمک به توسعه صنعتی مناطق محروم استفاده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، علی رسولیان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مسئولیت های اجتماعی با واحدهای تولیدی به منظور محرومیت‌زدایی اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه مسئولیت‌های اجتماعی با واحدهای تولیدی، از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برای کمک به توسعه صنعتی روستاها و مناطق محروم استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه که به صورت چند جانبه میان وزارت صمت، استانداری ها، نمایندگان استان و واحدهای تولیدی تفاهم می شود واحدهای تولیدی در مناطق محروم روستایی به ایجاد اشتغال و کارآفرینی می پردازند.

دستاورد راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران با جمهوری آذربایجان توسعه اقتصادی کشور استتذکر استاندار مرکزی برای رفع مشکل آب شهرک صنعتی ایبک‌آباداشتغال 4 هزار نفر در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران احیاء مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را از برنامه‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور محرومیت زدایی اعلام کرد و افزود: بنگاه‌های اقتصادی که با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارند، برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مسیر توانمند سازی مناطق محروم به کار گرفته خواهند شد.

رسولیان افزود: براساس این مدل محرومیت زدایی که مدل توسعه اقتصادی فرهنگی نام دارد توسعه یک یا چند روستا به یک واحد تولیدی داوطلب سپرده خواهد شد که بر اساس ایده های اجرا شده توسط این واحدهای تولیدی، باعث اشتغال و محرومیت زدایی در آن منطقه خواهد شد.

وی نمونه بارز این کار را در قلعه گنج استان کرمان برشمرد و افزود: با این امر خداپسندانه، نرخ بیکاری در این منطقه از کشور از 26 درصد به 7 درصد کاهش و شاخص های امنیتی نیز تا 70 درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تعداد واحدهای داوطلب برای اجرای این طرح را تاکنون 171 واحد در سطح کشور برشمرد و افزود: با استفاده از ظرفیت این واحدهای تولیدی، تعداد 5496 کسب و کار در کمتر از یک سال در روستاهای مورد هدف ایجاد شد.

وی اجرای این طرح را مورد رضایت مقام معظم رهبری دانست که تداوم اجرای آن نیز مورد تاکید ایشان قرار گرفته است.

انتهای‌پیام/139/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنگاه های اقتصادی واحدهای تولیدی محرومیت زدایی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی و زیربنایی شهرک صنعتی لیا گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده بیش از ۴۰ طرح عمرانی و زیربنایی برای توسعه و تقویت زیرساخت ها، تملک اراضی و تکمیل پروژه‌های در حال اجرا با اعتباری بالغ بر نه هزار میلیارد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان سرمایه گذاری می‌شود.

وی یادآور شد: اعتبارات یاد شده برای اجرای و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آراسنج، پست برق شهرک‌های صنعتی آراسنج و کاسپین، شبکه مخابرات فاز چهار و پنج شهرک صنعتی کاسپین و توسعه لیا، شبکه گاز فاز توسعه شهرک صنعتی خرمدشت، شبکه گاز و برق فاز پنج شهرک صنعتی کاسپین، اجرای شبکه آب و برق شهرک تخصصی انرژی خورشیدی شال، راه سازی، جدول گذاری و آسفالت بلوارها، خیابان‌ها و معابر تعدادی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های دولت برای آماده سازی اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان امکان جذب سرمایه گذاران را در بخش تولید فراهم خواهد کرد، ادامه داد: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خوشبختانه ایجاد شده است.

صفاری اضافه کرد: سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین هزینه شد.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند و به همین تعداد نیز طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • تقویت دیپلماسی اقتصادی مازندران با کشور‌های همسایه
  • شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند
  • پیشرفت ۸۵ درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز
  • فعالان اقتصادی اقدامات رئیسی دوران قوه قضائیه را می‌خواهند