Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-03-28@19:26:06 GMT

ماساژ پروستات و تاثیرات آن بر تحریک و لذت جنسی مردان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۷۳۲۳

ماساژ پروستات و تاثیرات آن بر تحریک و لذت جنسی مردان



ماساژ پروستات فواید پزشکی دارد

نکات مهمی که باید درباره ماساژ پروستات بدانید پروستات غده ای مهم در بدن مردان است که مایعی قلیایی ترشح می کند. ماساژ پروستات به مالیدن و تحریک کردن غده پروستات گفته می شود که هم کاربرد پزشکی دارد و هم لذت جنسی به همراه دارد. غده پروستات چیست؟

غده پروستات یک مایع قلیایی ترشح میکند که حدود یک سوم از مایع منی را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپاسم عضلانی در هنگام انزال آقایان نیز از وظایف غده پروستات است و در طول ارگاسم نیز مایع قلیایی ترشح شده با اسپرم و مایع منی ترکیب می شود.

سایز غده پروستات از یک گردو تا یک آلو متغیر است و در زیر مثانه واقع شده است و دور تا دور مثانه را احاطه کرده است و از آن به عنوان نقطه G در آقایان نیز یاد می شود.

ماساژ پروستات

مالیدن و تحریک کردن غده پروستات در مردان هم کاربرد پزشکی دارد و هم لذت جنسی به دنبال دارد. به مالیدن و تحریک کردن این غده مهم و کاربردی ماساژ پروستات گفته می شود.

همیشه با شنیدن کلمه پروستات افراد به یاد سرطان پروستات که شایع ترین نوع سرطان در مردان است، می افتند. و تعداد کمی از افراد ممکن است اصطلاح ماساژ پروستات را شنیده باشند.

فواید ماساژ پروستات از نظر پزشکی چیست؟

ماساژ پروستات به پاک شدن مجرای آن کمک میکند

ماساژ پروستات به پاک شدن مجرای آن کمک میکند و باعث باز شدن مجرای پروستات و حذف انسدادهای آن می شود. مجرای پروستات در اصل یک لوله بین پروستات و سیستم تولید مثل و مجاری ادرار است. ماساژ پروستات باعث ترشح خود به خودی یک مایع میشود که به پاک کردن مجرای پروستات کمک میکند. این کار می تواند به از بین بردن هر گونه نشانه ای که شما دارید، کمک کند.

همچنین از ماساژ پروستات برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شودو در گذشته از ماساژ پروستات برای درمان این اختلال استفاده می کرده اند. دیگر روش های درمانی اختلال نعوظ عبارتند از : دارو، پمپ و ایمپلنت.

پروستات مجرای ادرار را احاطه می کند. زمانی که التهاب و تورم در پروستات افزایش پیدا کند، می تواند بر روی دفع ادرار تاثیر گذاشته و یا حتی آن را مختل کند. اگر ماساژ پروستات به رفع این التهاب کمک کند، جریان ادرار بهبود پیدا خواهد کرد.

البته ناگفته نماند تحقیقات پزشکی خیلی ماساژ پروستات را توصیه نمیکنند و هنوز به یافته های علمی و معتبری در زمینه فواید ماساژ پروستات دست پیدا نکرده اند و تاکنون مطالعات در این زمینه مواردی کوچک بوده اند که نمیتوان از آنها به عنوان یک استاندارد پزشکی استفاده کرد و نیاز به بررسی های بیشتری دارد.

چه کسی می تواند ماساژ پروستات را انجام دهد؟

ماساژ پروستات میتواند توسط خود شخص یا فرد دیگری مانند همسر، شریک زندگی و یا ارائه دهنده خدمات درمانی صورت گیرد. البته ماساژ توسط خود فرد کمی دردناک یا خوشایند است.

پروستات منطقه ای حساس از بدن مردان است که تحریک آن باعث لذت جنسی و ارگاسم شدیدتر در زمان انزال می شود. برخی افراد هم بیشتر به دلیل فواید ماساژ پروستات برای سلامتی این کار را انجام میدهند.

معایب و عوارض ماساژ پروستات

جامعه پزشکی ماساژ پروستات را تایید یا رد نکرده است

همانطوز که گفته شد جامعه پزشکی این ماساژ را تایید نمیکند ولی تا به حال نیز عوارض و مضراتی برای ماساژ پروستات بیان نشده است. هنگام ماساژ پروستات باید دقت باشید که بافت این قسمت بسیار حساس است و رعایت نکردن روش های صحیح و اصولی میتواند به دستگاه تناسلی شما اسیب بزند. همچنین در زمان انجام ماساژ پروستات باید حتما بهداشت را رعایت کنید تا به عفونت و بیماری های دیگر مبتلا نشوید.

نحوه ماساژ پروستات در مردان

ماساژ پروستات باید به صورت صحیح و درست انجام شود

پروستات قسمتی حساس از بدن مردان است که ماساژ آن باید به صورت صحیح و درست انجام شود تا به سلامتی بدن شما آسیب نرساند. برای انجام ماساژ پروستات لازم است پنج مرحله زیر را به درستی انجام دهید تا نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

۱. نکات بهداشتی برای انجام ماساژ پروستات

قبل از انجام ماساژ باید ناحیه مقعد تا حد ممکن تمیز باشد و با استفاده از آب گرم داخل روده ها تخلیه شده باشد همچنین باید با صابون سطح بیرونی مقعد را تمیز کرد.

در هنگام ماساژ اگر از وسیله خاصی استفاده میکنید باید حتما آن را تمیز و ضدعفونی کنید و در صورت استفاده از انگشت نیز باید قبل از ماساژ دستهای خود را تمیز با آب و صابون بشورید. وارد کردن اشیا و انگشت آلوده به داخل مقعد عواقب خوبی ندارد و به سلامتی شما آسیب جدی می رساند.

۲. پوزیشن مناسب برای انجام ماساژ پروستات

برای انجام ماساژ باید یک پوزیشن راحت و آرام داشته باشید تا هیچ یک از اندام های شما تحت فشار نباشد. حالت های خوابیدن به کمر با پاهای باز و قراردادن بالش زیر باسن و همچنین دمر خوابیدن برای انجام ماساژ پروستات مناسب است.

۳. استفاده از ژل های لوبریکانت برای انجام ماساژ

از آنجایی که برای ماساژ باید انگشت یا وسیله ماساژ باید داخل مقعد و وارد روده شود باید حتما قبل از این کار سطح پوست و ابزار ماساژ با استفاده از ژل لوبریکانت لیز کرد. ژل لوبریکانت برای معاینات واژینال در خانم ها استفاده میشود و چون قابل حل در آب است به بافت داخلی مقعد و روده های آسیبی نمی زند.

4. انجام ماساژ پروستات

پس از رعایت تمامی موارد گفته شده اکنون میتوانید ماساژ را به آرامی شروع کنید. با انجام حرکات دورانی انگشت یا ابزار مناسب ماساژ در ناحیه مقعد، بدن شما برای پذیرش آن آماده می شود. این حرکت های دورانی باید به آرامی انجام شود و بهتر است ابتدا در این مرحله از انگشت استفاده کنید.

بعد از اینکه بدن آماده شد میتوانید ماساژ را شروع کنید. با استفاده از انگشت، ابزارهای جنسی، ماساژورهای برقی و غیر برقی میتوانید غده پروستات را خیلی آرام ماساژ دهید. باید چند سانتی متر از این ابزار وارد ناحیه مقعد شود تا به نقطه ای که غده پروستات قرار دارد برسید.

همسر یا شریک جنسی تان نیز در انجام این کار میتواند به شما کمک کند. فقط باید دقت داشته باشید که هیچ فشاری نباید وارد شود و فقط عقب و جلو کردن ابزار باعث لذت بخش شدن ماساژ می شود.

حکم شرعی ماساژ پروستات در اسلام

ماساژ پروستات در اسلام اگر توسط خود شخص انجام شود، حرام است

قبل از بررسی نظر مراجع تقلید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

• از نظر اسلام اگر ماساژ پروستات توسط خود شخص با انگشت یا هر وسیله دیگری انجام شود ، خودارضایی محسوب می شود و حرام است.

• اگر این ماساژ توسط شخص نامحرم انجام شود نیز حرام است

• از دیدگاه فقه اسلامی زن و شوهر در صورتی که به یکدیگر آسیب نرسانند و کرامت انسانی را زیر پا نگذارند، میتوانند هرکاری که بخواهند انجام دهند.

نظرات چندی از مراجع تقلید در مورد ماساژ پروستات

- نظر آیت الله هادوی تهرانی

آیت الله هادوی تهرانی میفرمایند که اگر ماساژ پروستات برای مقاصد درمانی توسط پزشک انجام شود اشکالی ندارد. همچنین ماساژ این ناحیه توسط همسر برای لذت جنسی نیز منع شرعی ندارد ولی انجام این کار توسط خود شخص به منظور لذت جنسی حرام است.

- نظر آیت الله مکارم شیرازی

مطابق با نظر آیت‌الله مکارم، زن و شوهر جایز هستند که هرکاری دوست دارند باهم دیگر بکنند، ولی باید به این مسئله توجه داشته باشند که بهتر است از کار‌هایی که کرامت انسانی را ضایع می‌کند دوری کنند.

- نظر آیت الله سیستانی

ماساژ پروستات درصورتی که بوسیله همسر یا شریک جنسی انجام شود، اشکالی ندارد.

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر

نشریه عبری پرده از رسوایی ادعاهای واهی وکیل زن صهیونیست درباره تجاوز جنسی حماس در عملیات هفتم اکتبر برداشته و به دروغ بودن این ادعاها اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد ادعاهایی که از سوی یک وکیل زن اسرائیلی به نام «کوچاو الکایام لِوی» درباره ارتکاب تجاوز جنسی از سوی نیروهای جنبش حماس در جریان عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» مطرح شده و در سطحی وسیع در رسانه‌های این رژیم و متحدان آن انتشار پیدا کردند دروغ از آب درآمدند در حالی که وکیل مذکور میلیون‌ها دلار پولی که برای انجام تحقیقات درباره این ادعاها درخواست کرده بود را بالا کشیده است.

این روزنامه عبری نوشت منابع رسمی اعلام کرده‌اند کوچاو الکایام لِوی «ماجراهای دروغ و تحقیقات نادرست» درباره حملات هفتم اکتبر جنبش حماس منتشر کرده و از این راه میلیون‌ها دلار پول جمع‌آوری کرده است در حالی که به گفته همین منابع او یک فرد «غیرقابل اعتماد» است.

طبق گزارش این نشریه، یک مقام ناشناس اسرائیلی گفت ادعا درباره «پاره کردن شکم زن باردار» توسط حماس در هفتم اکتبر که در سطح گسترده‌ای در رسانه‌های غربی انتشار پیدا کرده و بعدا دروغ بودن آن محرز شد، «به اعتبار اسرائیل لطمه وارد کرد.»

در ادامه این گزارش آمده است مقام رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «این زن یک شخص غیرقابل اعتماد است» و اسناد و مدارکی که الکایام لوی در ارتباط با این ادعاها مطرح کرد هیچ ارتباطی به حماس نداشتند.

این وکیل که رئیس اندیشکده صهیونیستی «انستیتوی دبوراه» و مدرس دپارتمان روابط بین‌المللی در دانشگاه عبری اسرائیل است این داستان‌های دروغ را منتشر کرد تا میلیون‌ها دلار پول از این راه به جیب بزند.

یک مقام دیگر رژیم صهیونیستی به یدیعوت آحارونوت فاش کرد الکایام لِوی بعد از ادعاهایی که در پی عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی به چند رسانه خبری مطرح کرد مورد توجه قرار گرفت و در ادامه از طریق تشکیل یک به اصطلاح «کمیسیون حقیقت‌یاب غیر نظامی» برای انجام تحقیقات در مورد ادعای واهی حملات حماس به زنان و کودکان میلیون‌ها دلار کمک دریافت کرد و این کمیسیون را یک سازمان با پشتیبانی دولتی معرفی کرد.

منبع صهیونیست گفت بعد از درخواست این زن برای دریافت یک بودجه هشت میلیون دلاری برای تحقیقات ادعایی در سال۲۰۲۴ «رام امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن به او کمک کرد و او از جانب افراد زیادی پول جمع‌آوری کرد و حتی شروع به درخواست پول برای کنفرانس‌های خود کرد.»

به نوشته «خبرگزاری آناتولی» الکایام لوی در گزارشی به تاریخ ۲۸ اکتبر در حالی ادعای ارتکاب «خشونت جنسی نظام‌مند» از سوی حماس را مطرح کرد که بعدا روزنامه نیویورک تایمز ادعای وجود «اجساد دخترانی که به آنها تجاوز شده بود» را به دلیل آشکار شدن دروغ بودن آن پس گرفت و گزارش وکیل اسرائیلی زیر سوال رفت.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی برای ۱۶ روز پیاپی!
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • نظربازی و چشم چرانی بنیان خانواده را به باد می‌دهد
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • هرکس چشم خود را از نگاه حرام نگه دارد به قلبش ایمنی داده است
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است
  • رفع یبوست با ۳ حرکت ورزشی ساده
  • علائم بزرگ شدن پروستات چیست؟ (+ گیاه درمانی )