Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:19:03 GMT

آمریکا: منتظر پیشنهادی سازنده از طرف ایران هستیم

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۷۳۴۳

آمریکا: منتظر پیشنهادی سازنده از طرف ایران هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری با اشاره به پیشنهاد این کشور برای شرکت در نشستی با حضور طرف‌های برجام، گفت که واشنگتن منتظر «پیشنهادی سازنده» از طرف ایران است.

«ند پرایس» گفت: ما اظهارات مختلفی را از ایرانی‌ها مشاهده کرده‌ایم و منتظر یک پیشنهاد سازنده از طرف تهران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس با اشاره به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست غیررسمی در قالب ۱+۵ افزود: ما از همان ابتدا گفتیم که دیپلماسی بهترین راهکار برای چالش برنامه هسته ای ایران است. هدف نهایی ما منع دائم و قابل تأیید محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران و حصول اطمینان از اینکه ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای به دست آورد، است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود که دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور از نخستین روزهای آغاز به کار خود، رایزنی با شرکا و متحدان و اعضای کنگره در خصوص برجام را آغاز کرده است.

لازم به ذکر است که کاخ سفید می گوید قصد بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران موسوم به برجام را که دولت سابق این کشور از آن خارج شد، دارد اما تا کنون هیچ گام عملی در این خصوص برنداشته است.

کد خبر 5165266

منبع: مهر

کلیدواژه: ند پرایس ایالات متحده امریکا برجام عراق ایالات متحده امریکا عربستان سعودی ایران رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه روسیه برجام جو بایدن ویروس کرونا لبنان افغانستان پاپ فرانسیس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد.

لاگارد به فایننشال تایمز گفت: «من چهار طرح یا پیشنهاد مختلف برای دور زدن آنچه که بسیاری از وکلا به عنوان یک مانع قانونی بسیار جدی می‌دانند، دارم چراکه واگذاری دارایی‌های روسیه به اوکراین می‌تواند به عنوان نقض قوانین بین‌المللی تلقی شود».

اتحادیه اروپا دارایی‌های روسیه را به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار مسدود کرده است. واشنگتن پیشنهاد می‌کند از آنها برای انتشار اوراق قرضه استفاده کند که بعداً به نیرو‌های مسلح اوکراین کمک خواهد کرد.

وزیر دارایی روسیه پیشتر هشدار داد چنانچه اتحادیه اروپا تصمیم به گام برداشتن در این مسیر بکند مسکو با اقدامات متقابل به آن پاسخ خواهد داد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. دولت آمریکا تاکنون چندین و چند بسته کمک نظامی به متحدش اوکراین کمک کرده است.

 یکی از ریشه‌های اصلی تنش‌ها میان روسیه و اوکراین به ابراز تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو بازمی‌گردد. روسیه به شدت با هرگونه حرکت در راستای الحاق اوکراین به ناتو مخالفت کرده است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده که این یک «خط قرمز» برای روسیه خواهد بود.

اوکراین تمایل خود برای پیوستن به ناتو را از سال ۲۰۰۸ اعلام کرده است. این اقدام به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد. دولت روسیه تأکید کرد که گسترش حوزه ناتو به سرزمین‌های شوروی سابق امنیت ملی و حوزه نفوذ آن را تهدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • هانسی فلیک تسلیم نمی‌شود؛ سرمربی آلمانی همچنان منتظر پیشنهاد مدیران بارسلونا
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • 15 تصویر پیشنهادی برای تبلت نماینده اسرائیل در سازمان ملل
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران