Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@09:56:56 GMT

بودجه قم ۴۵ میلیارد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۷۳۶۳

آفتاب‌‌نیوز :

احمد امیرآبادی فراهانی دوشنبه شب در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با ذکر این مطلب که روز گذشته ۴۵ میلیارد تومان به بودجه استان قم در سال آینده اضافه شده است، گفت: بخش مهمی از آن به شهرداری قم اختصاص خواهد یافت. ردیف بودجه ای همچنین برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرک پردیسان از منابع ملی در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مساله توازن شهری در اجرای پروژه های عمرانی، رفاهی، فضای سبز و فرهنگی گفت: از شهرداری قم درخواست داریم سال آینده توجه بیشتری به مناطق محروم داشته باشند. هر پروژه‌ای ضروری که به بهانه کمبود منابع مالی در شهرداری قم آغاز نشود خیانت به مردم است. از شهرداری قم درخواست داریم نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در بودجه سال آینده اهتمام بیشتری به خرج دهد. طبق بررسی‌های انجام شده از زمان تشکیل نهاد شورا، سالم ترین شورای شهر کلانشهرهای کشور بوده‌است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طول ۵ دوره فعالیت شورای اسلامی شهر قم هیچ یک از اعضای این نهاد پرونده تخلفی در محاکم قضایی و کمیته تطبیق نداشته‌اند. امروز در سطح کشور شاهد شوراهای شهری هستیم که جلسات آن در زندان تشکیل می‌شود یا بخشی از اعضای آنها به دلیل تخلفات انجام شده دستگیر شده‌اند.

وی تاکید کرد: انسجام بودجه سال آینده شهرداری قم از نظر درآمد و هزینه مطلوب است و نسبت بین بودجه جاری به عمرانی در شرایط تورمی حاکم بر کشور رضایت بخش است. نسبت بودجه جاری به عمرانی دولت طبق آمارها ۸۵ به ۱۵ درصد است در حالی که واقعیت این است که تمام بودجه امروز دولت صرف هزینه های جاری می‌شود و خبری از پروژه های عمرانی نیست.

امیرآبادی تصریح کرد: بودجه سال آینده دولت که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده قابل دفاع نیست و برخی درآمدها در بودجه به ویژه در زمینه فروش نفت پیش بینی شده که تحقق آن بسیار دشوار خواهد بود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: دولت به دلیل بالانرفتن بدهی خود به بانک مرکزی طی سالهای گذشته هرگز تمایلی برای پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری‌ها نداشته و در بودجه سال آینده نیز اعتباری برای تسویه بدهی های دولت به شهرداری‌ها در نظر گرفته نشده‌است.۹۰ هزار میلیارد تومان از محل بند واو بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته و اعتباری از این محل به شهرداری ها تعلق نخواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بودجه قم مجلس شورای اسلامی بودجه سال آینده شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

«عباس خسروانی» بیان کرد: سیاست شورای ششم، جلوگیری از قطع درختان و حفظ آن است، البته مواردی وجود دارد که در قانون نیز پیش‌بینی شده و اگر درخواستی مبنی بر قطع درختی وجود داشته باشد، موضوع در کمیسیون ماده ۷ شهرداری که متشکل از قاضی دادگستری،۲ نماینده از شورای اسلامی شهر و ۲ نماینده از شهرداری است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و رای صادر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت قانونگذار برای حفظ فضای سبز در محدوده و حریم شهرها، تاکید کرد: برای حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هرنوع درخت یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و باغات در محدوده و حریم شهر‌ها بدون اجازه کمیسیون ماده ۷ و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شهروندان می‌توانند موارد تخلف را به سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند یا به سازمان فضای سبز شهرداری مراجعه و از قانونی بودن یا نبودن آن کسب اطلاع کنند.

خسروانی در خصوص قطع برخی درختان خشک شده معابر اراک، تصریح کرد: درختان خشک شده مورد بررسی قرار می‌گیرند و بعد از بررسی علل خشک شدن با مجوز کمیسیون ماده ۷ شهرداری اقدام به قطع آن می‌شود که شهرداری موظف است بلافاصله درخت جدید را جایگزین کند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی جرایم قطع درخت طبق مصوبه این شورا، بیان کرد: نگاه به جرایم قطع درختان بازدارندگی است و به هیچ‌وجه نگاه درآمدی وجود ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: آموزش‌های شهروندی در کنار جریمه باید لحاظ و قانون نیز باید به صورت کامل اجرا شود و در کنار این موارد باید از ظرفیت رسانه هم برای اطلاع رسانی عمومی استفاده شود.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است