Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی مصاحبه جنجالی شاهزاده هری، نوه ملکه انگلیس، نخست وزیر سابق استرالیا خواستار تغییر ساختار حکومت این کشور به جمهوری و خارج شدن از قیومیت انگلیس شد.

بر این اساس، مالکوم تورنبال، نخست وزیر سابق استرالیا سخنان نوه ملکه الیزابت و همسرش مگان در مورد نوع رفتار خانواده سلطنتی را شرم آور و نفرت انگیز خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورنبال در گفتگوی صبح امروز خود با شبکه خبری ملی استرالیا، ABC News، با اشاره به مصاحبه اخیر این دو درباره رفتار‌های نژادپرستانه و مزدورانه خانواده سلطنتی با آن‌ها اظهارداشت: از دیدن این مصاحبه واقعا شگفت زده شدم. چگونه ممکن است در قرن بیست و یکم چنین رفتار‌هایی را در خانواده سلطنتی شاهد باشیم؟

تورنبال گفت: "اکنون زمان آن رسیده تا دیگر از قیمومیت ملکه انگلیس خارج شویم. رئیس کشور ما باید یک شهروند استرالیایی باشد. دقیقا کسی مثل خودمان، نه ملکه و یا پادشاه بریتانیا".

وی با بیان اینکه وقتی نخست وزیر به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور باید اهل استرالیا بوده و توسط مردم خود این کشور انتخاب شود، معنی ندارد که رئیس یا فرماندار کل توسط یک رهبر خارجی برگزیده شود. او همچنین خواستار تغییر نوع حکومت استرالیا از فرمانداری کل به جمهوری شد.

در سیستم سیاسی استرالیا، نخست وزیر از سوی مردم این کشور و از طریق انتخابات سراسری انتخاب، اما فرماندار کل این کشور که در واقع نماینده و ناظر ملکه بریتانیاست، از سوی ملکه انگلیس انتخاب می‌شود.

روز گذشته مگان مارکل، همسر شاهزاده هری، در مصاحبه با اوپرا وینفری گفت پیش از تولد فرزندش خانواده سلطنتی به شدت نگران تیره شدن رنگ پوست نوزاد وی بودند. با توجه به اینکه مادر مگان، سیاهپوست است، خانواده سلطنتی نگران رنگ پوست آرچی بودند. همسر شاهزاده هری می‌گوید همین نگرانی‌ها نشان می‌دهد که چرا فرزند وی از دریافت عنوان شاهزاده محروم شد.

عروس ملکه انگلیس در بخشی از این مصاحبه اعلام کرد: پس از پیوستن به خاندان سلطنتی حمایتی را که انتظار می‌رفت، از آن‌ها دریافت نکردم.

مگان مارکل گفت: اندکی پس از ازدواج همه چیز رو به وخامت گذاشت و دریافتم که آنجا از من محافظت نخواهد شد. من در ابتدای ورود بی تجربه بودم و زمانیکه به لحاظ روحی تحت فشار بودم و درخواست کمک کردم، پاسخی نگرفتم.

همسر شاهزاده هری گفت در مه سال ۲۰۱۹ و پیش از تولد آرچی بحث‌هایی در خانواده سلطنتی وجود داشت مبنی بر اینکه چقدر ممکن است رنگ پوست نوزاد تیره باشد. به گفته مگان، خانواده سلطنتی صرف نظر از جنسیت فرزند وی نمی‌خواستند عنوان شاهزاده یا شاهدخت را به او بدهند.

پرنس هری نیز که در این مصاحبه حضور داشت گفت: من و همسرم تلاش خود را برای ماندن در خانواده سلطنتی انجام دادیم.

نوه ملکه انگلیس هم گفت از سوی پدرش، شاهزاده چارلز "واقعاً ناامید" شده است. هری گفت که رابطه او با شاهزاده چارلز از زمان جدا شدن از خانواده سلطنتی پیچیده است. وی پدر و برادرش، شاهزاده ویلیام، را به عنوان "گرفتار" در نقش‌های سلطنتی خود توصیف کرد که قادر به ترک آنجا نیستند.

شاهزاده هری و همسرش سال گذشته از تمامی وظایف سلطنتی خود کناره گیری و همراه پسرشان به آمریکا مهاجرت کردند. در فوریه سال جاری آن‌ها به ملکه الیزابت دوم اطلاع دادند که به عنوان اعضای خانواده سلطنتی به انگلیس برنخواهند گشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملکه الیزابت خانواده سلطنتی ملکه انگلیس شاهزاده هری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سوناک امروز سه‌شنبه در جریان یک سفر به لهستان ضمن اعلام این مساله گفت که انگلیس باید تجهیز شود تا با چالش‌های پیش روی یک دنیای خطرناک رویارویی کند.

طرح نخست وزیر انگلیس که بر اساس آن انگلیس هزینه دفاعی را سالانه به 87 میلیارد پوند تا سال 2030 افزایش می‌دهد، پس از ماه‌ها فشار از سوی حزب محافظه‌کار انگلیس از جمله گرانت شاپس وزیر دفاع این کشور ارائه می‌شود.

هزینه‌های نظامی هنگفت انگلیس در مواجهه با تحولات بین‌المللی/ لندن همچنان از اهداف خود فاصله دارد

اروپا پس از جنگ اوکراین لزوم افزایش هزینه‌های دفاعی خود را بمنظور مقابله با آنچه تهدید روسیه خوانده، احساس کرد.

تعهد نظامی که سوناک آن را بزرگترین افزایش دفاع ملی در چند نسل گذشته توصیف می‌کند، به این معنی است که انگلیس 75 میلیارد پوند اضافی در منابع مالی حوزه دفاعی خود در 6 سال آینده هزینه می‌کند.

همچنین دفتر نخست وزیری انگلیس امروز از بزرگترین بسته کمک به اوکراین خبر داد و گفت که 500 میلیون پوند کمک مالی و تجهیزات مهم از جمله 400 خودرو و حجم زیادی از مهمات به اوکراین داده می‌شود.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن