Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد موسوی گفت: در مقابل توطئه های دشمنان بهترین وسیله متوسل شدن به سیره امام موسی بن جعفر علیه السلام است که مبتنی بر بصیرت افزایی، آگاهی دادن به ملت‌ها، روشنگری و افشا کردن چهره دشمنان با دلیل و منطق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد موسوی، امام جمعه چابهار و کارشناس مسائل مذهبی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: سیره امام موسی بن جعفر (ع) مبارزه با ظلم و فساد بود اما نه به صورت جنگ و درگیری، بلکه مبارزه فرهنگی که اثر بیشتری نسبت به مبارزه رزمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: امام هفتم شیعیان بیش از ۱۴ سال در زندان های متعدد زندانی شده بودند و چهار حاکم با امام درگیر و از سیره ایشان ناراحت بودند، زیرا این امام بزرگوار ظلم ستیزی را وظیفه خود قرار داده بود.

این کارشناس مسائل مذهبی اظاهر کرد: در آن دورانِ اختناق بیش از حد، امام موسی کاظم (ع) حتی در زندان و از مسیرهای مختلف به روشنگری و بصیرت افزایی شیعیان می پرداخت.

موسوی اظهار کرد: ما هم امروز در یک جهان پر اختناق رسانه ای قرار گرفته ایم که رسانه ها حتی به مردم اجازه فکر کردن را هم نمی دهند، آن چنان برخی از مباحث فاسد را رواج می دهند که مردم گمان می کنند واقعی وزیباست.

وی ادامه داد: در این دورانِ اختناق رسانه ای وظیفه ما همان راه و روش امام موسی بن جعفر (ع) است، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که حاکمیت اسلامی را شعار خود قرار داده است و باید بصیرت افزایی را در جهان اسلام بر عهده داشته باشد.

امام جمعه چابهار اظهار کرد: روشنگری و بصیرت افزایی همان سیره امام موسی کاظم علیه السلام است که ما نیز باید آن را وظیفه خود قرار دهیم و مردم را با بیان حقایق، واقعیت ها آشنا و چهره اصلی استکبار و دشمنان اسلام را که در قالب های زیبایی می خواهند آن را مخفی کنند به همه مردم دنیا و به ویژه مسلمانان نشان کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: امروز تمام قدرت های استکبار بسیج شده اند که مسلمانان را گرفتار اختلاف، درگیری و مشکلات قومی، قبیله ای و مذهبی کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی ادامه داد: امروز در مقابل توطئه های دشمنان بهترین وسیله همان سیره امام موسی بن جعفر علیه السلام بوده که بصیرت افزایی، آگاهی دادن به ملت ها، روشنگری و افشا کردن چهره دشمنان با دلیل و منطق است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امام موسی کاظم علیه السلام هم این کار را انجام می دادند و اگر یادگاری از اسلام ناب محمدی داریم نتیجه زحمات این امام بزرگوار و سیره بصیرت افزایی و روشنگری آن حضرت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام موسی بن جعفر سیره امام موسی بصیرت افزایی علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح پنجشنبه در مراسم سالروز شهادت سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حجازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شهید حجازی با ویژگی‌های شاخص و نمونه خود اقدامات بسیار گرانبهایی را در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار در اوج توطئه‌های دشمن در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی با آرامش خاطر اقدامات ارزنده‌ای را مبتنی بر فرامین امامین انقلاب انجام می‌داد.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با بیان اینکه شهید حجازی با استفاده از آموزه‌های دینی در راستای اهداف الهی انقلاب اسلامی حرکت می‌کرد اظهار کرد: صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شاخص شهید سید محمد حجازی گفت: صبر و استقامت، ایمان به خدا، رعایت نظم و انضباط، اعتماد به نفس بالا، اخلاق، رفتار و کردار نیک بخش کوچکی از ویژگی‌های این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

کد خبر 6081875

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • محمد کاظم حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم
  • «وعده صادق» آغاز و طلیعه‌ راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران است