Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد محمدی قیداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سالمندان مقیم مراکز بهزیستی از جمله اولین گروه دریافت کننده واکسن کرونا خواهند بود، افزود: این در حالی است که پیش از این نیز واکسن آنفلوانزا به تمامی گروههای هدف این سازمان تزریق شده بود.

این مسوول ادامه داد: توصیه بهزیستی به سالمندان بالای ۶۰ سال که نزدیک ۱۱۱ هزار نفر در استان هستند این است که در قرنطینه معکوس قرار بگیرند، به دلیل آنکه  ۸۵ درصد فوتی های کرونایی استان را این گروه شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر این مبنا از خانواده های دارای سالمند بالای ۶۰ سال به ویژه افراد دارای بیماری های زمینه ای درخواست می شود از دورهمی خانوادگی اجتناب و اطرافیان اقلام ضروری آنان را تهیه کنند، تا مشکلی بوجود نیاید.

محمدی افزود: طبق هماهنگی انجام گرفته حمایت های ویژه ای از سالمندان تحت پوشش دستگاههای حمایتی و متولی استان انجام می گیرد که در این راستا خدماتی در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در مراکز نگهداری سالمندان به دلیل اینکه اغلب بیماری زمینه ای دارند و در سنین بالا قرار دارند و سطح  ایمنی بدن آنها پایین است، مراقبتهای ویژه انجام می شود و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در این مراکز مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر چهار هزارو ۴۹ نفر سالمند معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ نفر مستمری دریافت و مابقی از سایر امکانات استفاده می‌کنند.

به گفته این مسوول، هم اکنون ۲ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان مرد و زن به تعداد ۱۶۴ نفر در شهرهای زنجان و ابهر فعالیت می‌کنند همچنین در سه مرکز توانبخشی روزانه نیز تعداد ۲۰۰ سالمند در شهرهای خدابنده و زنجان تحت پوشش قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا واکسن کرونا زنجان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا زنجان کرونا واکسن کرونا زنجان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه