Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: دیدار شاه اردن و ولی‌عهد بحرین با ولی‌عهد عربستان سعودی، بیانیه حزب‌الله درباره سفر پاپ فرانسیس به عراق، میانجیگری کویت برای برگزاری نشست بین قطر، امارات و مصر، ابتلای بشار اسد و همسرش به کرونا و پیام پادشاه عربستان برای امیر قطر از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار شاه اردن و ولی‌عهد بحرین با ولی‌عهد عربستان سعودی

«عبدالله دوم» شاه اردن روز دوشنبه وارد ریاض پایتخت عربستان شد و در فرودگاه بین المللی «خالد» مورد استقبال «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی(واس) اعلام کرد که شاهزاده حسین بن عبدالله دوم ولی‌عهد اردن نیز پدرش را در این سفر همراه می‌کرد و فیصل بن فرحان بن عبدالله و خالد العیسی وزیر خارجه و وزیر مشاور و عضو هیئت دولت سعودی نیز از جمله استقبال کنندگان از رهبران اردنی بودند.

بر اساس این گزارش، پادشاه اردن و بن سلمان در دیدار امروز خود با یکدیگر در ریاض روابط برادرانه میان دو کشور و جنبه‌های همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و فرصت‌های امیدوار کننده برای توسعه بیشتر آن به گونه‌ای که منافع مشترک دو کشور و دو ملت را تأمین کند ، گفت‌وگو کردند .

در این نشست همچنین درباره مسائل کشورهای عربی و منطقه و تلاش های انجام شده در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.

ولی‌عهد عربستان سعودی همچنین امروز با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی‌عهد بحرین در ریاض دیدار کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی گفت که در این نشست آنها روابط نزدیک دو کشور و زمینه‌های همکاری عربستان سعودی و بحرین را از جنبه‌های مختلف برای دستیابی به دستاوردهای دوجانبه بیشتر برای دو کشور برادر بررسی کردند.

در این نشست همچنین به برخی مسائل مربوط به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی و هماهنگی تلاش‌های مشترک در قبال آن پرداخته شد.

وزیران خارجه و دارایی عربستان سعودی و وزیر دارایی بحرین نیز در این نشست حضور داشتند.

بیانیه حزب‌الله درباره سفر پاپ فرانسیس به عراق

جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه روز دوشنبه، در ارتباط با سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المنار»،‌ در بیانیه یادشده آمده است: «حزب‌الله از سفر پاپ فرانسیس به [کشور] برادر عراق و نتایج مثبت این سفر بویژه دیدار با جناب آیت‌الله العظمی آقای علی سیستانی مرجع [شیعیان در عراق] تمجید می‌کند و تأیید کامل خود بر موضع جناب [آیت‌الله سیستانی] را ابراز می‌دارد که در آن، بر لزوم برطرف کردن رنج، ظلم، خشونت، فقر، ستم دینی و فکری، جنگ‌ها، اقدمات خشونت‌آمیز، محاصره، کوچاندن اجباری که بسیاری از کشورهای مختلف با آن مواجه هستند بویژه مردم فلسطین در اراضی اشغالی تأکید کردند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «حزب‌الله بر این باور است که عراق در دو دهه گذشته با تیره‌روزی‌های بسیار و جنگ‌های متعددی مواجه بوده است؛ جنگ‌هایی که اشغالگران آمریکایی و تروریست‌های وهابی داعشی آن را به راه انداختند.»

حزب‌الله ابراز امیدواری کرد که این سفر، زمینه‌ای باشد برای آنکه عراق نقش خود را در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بار دیگر به دست بیاورد و یکپارچگی ملی این کشور و حق طبیعی آن در داشتن حاکمیت و ثبات تقویت شود.

حزب‌الله در بخش پایانی بیانیه مذکور بر نقش مهم مراجع دینی و معنوی سراسر جهان در مواجه با تجاوزها، اشغالگری‌ها و رسوا کردن تروریسم و از طرفی دیگر، تثبیت ارز‌ش‌هایی چون الفت و همزیستی مسالمت‌آمیز و همچنین حق مردم در مقاومت و دفاع مشروع در برابر اشغالگری‌ها و در عین حال، بر حمایت از آرمان‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌جویانه تأکید کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان، بعدازظهر روز جمعه، هفته گذشته در سفری سه روز وارد بغداد شد.

او پس از ورود به این کشور ابتدا با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر سپس با «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور و دیگر شخصیت‌های سیاسی و مردمی عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

روز شنبه، پاپ به دیدار آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعیان در نجف اشرف رفت و به مدت یک ساعت و پشت‌ درهای بسته با ایشان به گفت‌و‌گو پرداخت.

پاپ فرانسیس همچنین روز یکشنبه با رئیس، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و همچنین رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد و صبح روز دوشنبه، پس از اتمام سه روز مشخص‌شده، عراق را ترک کرد.

میانجیگری کویت برای برگزاری نشست بین قطر، امارات و مصر

روزنامه القبس کویت از تحرکات رهبری سیاسی این کشور برای برگزاری نشست سه جانبه قطر، امارات و مصر در اواسط ماه مارس جاری برای حل پرونده‌های لاینحل بین این کشورها پرده برداشت.

به گزارش روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک که آنها را "عالی‌رتبه" خواند، نوشت: اخیرا پیام‌هایی از جانب رهبری کویت به رهبران مصر، قطر و امارات با مضمون تاکید بر تقویت همبستگی کشورهای حاشیه خلیج فارس و وحدت آنها و بیان تشکر از بابت همکاری سه کشور با یکدیگر درخصوص نتایج حاصله از نشست سران العلا ارسال شده است.

این روزنامه در ادامه اشاره کرد، پیام‌ها همچنین شامل تشکر و تقدیر از پاسخ سه کشور به دعوت کویت برای برگزاری نشست‌هایی در خاک این کشور و بررسی تصمیم‌گیری‌ها به شکل مثبت است.

این روزنامه ادامه داد: امور بین سه کشور بعد از موفقیت حاصل شده در نتیجه تلاش‌های کویت در حفظ وحدت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در اجلاس سران العلا به میزبانی عربستان در اوایل ژانویه در مسیر گشایش و مثبت حرکت می‌کند.

همچنین این روزنامه فاش کرد، نشست شورای همکاری خلیج فارس در سطح وزیران خارجه اواسط ماه مارس برای بررسی مهمترین نتایج، توصیه‌ها و مصوبات نشست العلا از یک طرف و نتایج نشست‌های برگزار شده در کویت از طرف دیگر است.

روزنامه مذکور اشاره کرد، این نشست حضوری خواهد بود و در جریان آن کل توصیه‌های مشخص شده در نشست‌های قبلی بررسی خواهد شد.

قطر دو نشست جداگانه با طرف‌های امارات و مصر در فوریه در کشور کویت به منظور ایجاد سازوکارها و تدابیر مرحله آینده پس از بیانیه اجلاس العلا در عربستان منعقد کرد.

اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در العلا توانست به توافق آشتی بین قطر و کشورهای عربی دست یابد و این توافق صفحه اختلافات بیش از سه سال را با استناد به احترام به حاکمیت کشورها بست.

ابتلای بشار اسد و همسرش به کرونا

ریاست‌جمهوری سوریه از مبتلا شدن بشار اسد و همسرش به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ریاست‌جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و همسرش بعد از اینکه متوجه علائم خفیفی در خود شدند تست کرونا دادند و تست آن‌ها مثبت اعلام شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حال هر دوی آن‌ها خوب است و کار خود را طی دوره قرنطینه در منزل که دو تا سه هفته طول خواهد کشید، ادامه خواهند داد.

پیام پادشاه عربستان برای امیر قطر

پادشاه عربستان سعودی روز دوشنبه نخستین پیام خود را برای امیر قطر از زمان آشتی میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فرستاد.

 خبرگزاری قطری قنا گزارش داد که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر پیامی را از سلمان بن عبدالعزیز‍، پادشاه عربستان دریافت کرد که با محوریت روابط "برادرانه مستحکم" میان دو کشور برادر و راه‌های حمایت از این روابط و تقویت آن و همچنین بررسی برجسته‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی بود.

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان این پیام را طی دیدارش با تمیم بن حمد آل ثانی در دیوان امیری قطر به وی انتقال داد.

وزیر خارجه عربستان "سلام پادشاه کشورش را به برادرش امیر قطر و آرزوی وی برای توفیق مداوم امیر و پیشرفت و شکوفایی بیشتر برای مردم قطر انتقال داد".

طی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در پنجم ژانویه در شهر العلا عربستان؛ چهار کشور (عربستان، امارات، بحرین و مصر) با قطر مصالحه کردند و از رفع تحریم‌ها علیه این کشور خبر دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم آرامکو عربستان روز جهانی زن سعید محمد تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین عربستان امارات اسرائیل سینوفارم آرامکو عربستان روز جهانی زن سعید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.
پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.
این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک کد خبر 846365 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق

دیگر خبرها

  • برد تیم ملی ایران برابر کویت در نیمه اول/ افغانستان در آستانه حذف
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • جلسه فنی ایران و کویت برگزار شد (عکس)
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • ازبکستان به یک‌چهارم رسید/ حذف عربستان و صعود عراق به مرحله حذفی
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟