Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نشست شورای آموزش و پرورش این استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۳۳۱ محتوای آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی از سوی فرهنگیان این استان تهیه و تدوین شد که تمامی این محتوا‌های آموزشی مورد پذیرش وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نخستین پایگاه آموزش مجازی دانش‌آموزان استثنایی استان با کمک ۵۰ میلیونی این نهاد برای تامین تجهیزات آن افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

مدرسه دانش آموزان اوتیسمی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

قائدامینی اضافه کرد: کمک برای راه‌اندازی پارک جهت‌یابی در مدرسه نابینایان، اهدای ۲۵۰ تبلت به دانش‎آموزان، اهدای کمک مالی برای راه‌اندازی مراکز مشاوره و کمک برای تدریس مجازی ویژه دانش‌آموزان استثنایی از دیگر فعالیت‌هایی بوده که در سفر سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استان انجام شد.

او ادامه داد: امید است تا هرچه زودتر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از میان برداشته شود، اما تلاش ما بر این است تا در دوران پساکرونا نیز از آموزش‌های مجازی به عنوان ابزار کمک آموزشی در آموزش و پرورش بهره‌گیری شود.

خداکرم حیدری رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به سنجش ۸۷ درصد دانش‌آموزان استان در سال ۹۹ اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی اجرا نشد.

او از پوشش ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان استثنایی استان نیز خبر داد و گفت: ۵.۸۶ درصد این دانش‌آموزان از خدمات بیمه برخوردار نیستند که در مقایسه با دیگر استان‌های کشور از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

حیدری با بیان اینکه تحصیلات پدر بیشترین گروه دانش‌آموزان استثنایی استان دبیرستان و مادران آن‌ها ابتدایی و دبیرستانی است، تصریح کرد: محل زندگی بیش از نیمی از دانش‌‎آموزان استثنایی استان نیز در روستا‌ها است.

او با اشاره به وجود ۵۱ فضای آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۲ مدرسه فرسوده است و سهم دانش‌آموزان استثنایی استان از فضا‌های ورزشی یک سالن ورزشی نیمه‌تمام است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش محتوای آموزشی آموزش مجازی دانش آموزان استثنایی استان آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

در بازه‌هایی از زمان (دهه ۷۰)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از اول شهریور بود که این موضوع به دلیل برخی از شرایط به ویژه گرمای هوا با تبعات منفی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان همراه بود.

در نهایت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۶ با تصویب یک قانون تأکید کرد: زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

اواخر سال ۱۴۰۲ یکبار دیگر موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس مطرح شد و در همین ارتباط میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوماً از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

در همین ارتباط محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

دیگر خبرها

  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • دانش‌آموزان چهارمحالی حمایت خود را از عملیات «وعده صادق» اعلام کردند+ عکس
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا شرکت کردند